Sporen van de wederkomst van Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 17 nov 2005 21:08

Iemand schreef:

Een beest is in de profetie gewoon een wereldmacht

Neen beste vriend, een Beest is niet gewoon een wereldmacht!

Want een Beest, de Beesten vertegenwoordigen een Rijk. net zoals het Lam (Christus) een rijk voorstaat!

De Beesten= een Geestelijk en een Burgerwetgevend, door de geestelijkheid van het eerste Beest doenn dat door geweld en kracht, dwang en misleiding en oorlog!

En aangaande de symboliek van "zee", geeft -ook- Openbaring hier en antwoord op:

Openbaring 17

1 En een van de zeven Engelen, die de zeven schalen hadden, kwam en sprak met mij, zeggende: Kom, ik zal u tonen het oordeel der grote hoer die aan de vele wateren zit.

De "Hoer"is hier de wereldkerk, die bestaat uit het Rooms Katholicisme in haar regerende functie (Openbaring 13: 1e Beest), de valse profetie = de dwalende Protestantse kerk, onder het gezag van Rome (door de zondagviering) en alle religieuze stromingen die geen cinstitutie hebben in het Hemels Koninkrijk en haar wet niet erkenen. De Indentiteit van de "Hoer"is dus een aardse maatstaf!

2 Met haar hebben de koningen der aarde gehoereerd wie op de aarde wonen zijn dronken geworden van den wijn der hoererij.

De mensen zijn ziende bling en horende doof, voor Gods profetie en de Openbaring van Zijn reddend woord, geworden. De Heilige Geest trekt zich terug van de aarde! God zend de wereld een dwaalleer die zij zelf willen ontvangen en er feitelijk God om hebben gevraagd!

Alle wereldleiders erkennen alleen Rome als de vertegenwoordiger van Christus, door haar geestelijke macht, die zij opeist, namens Christus. Alle wereldleiders, maar ook kerken zijn afhankelijk van haar besluiten (Oekumene), zij heeft zich boven de Allerhoogste verheven!

3 En hij bracht mij in den Geest naar ene woestijn; en ik zag ene vrouw, zittende op een scharlakenrood dier, dat vol was van namen der lastering, en zeven hoofden en tien hoornen had.
4 En de vrouw was bekleed met scharlaken en purper, en versierd met goud en edelgesteente en paarlen, en had in hare hand een gouden beker, vol van gruwelen en onreinheid harer hoererij;
5 en op haar voorhoofd was geschreven een naam, ene verborgenheid: het grote Babel, de moeder van de hoererij en van de gruwelen der aarde.
6 En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij zeer, toen ik haar zag.

De vrouw die hier geschetst wordt is Rome, immers haar lijfkleur, scharlaken purper als ook haar weelderige uitstraling (aflaten en rijkdom aan goud en allerlei protsierlijke uittingen van haar macht) Zij vervolgt de Christenen die zich verbonden zien in het Geestelijke Israël, dat tegenover het (Grote-) Babylon staat. De vervolging van de Protestantse kerk is zeer vaak het doel geweest van Rome, ook in WO II, waarbij vooral Protestantse gebieden het meest te lijden hadden van bombardementen en militaire terreur. Zo kreeg vooral Noord Duitsland (Dresden) de grootste klappen, terwijl het Katholieke Beieren, "redelijk" gspaard werd!

7 En de Engel zeide tot mij: Waarom verwondert gij u? Ik zal u zeggen de verborgenheid van de vrouw en van het dier, dat haar draagt, dat zeven hoofden en tien hoornen heeft.

Hier wordt dus over het dier gesproken, als een Beest dat zijn gruwel verbergt en haar werkelijke onmenselijke kant verschuilt achter iemand anders en alleen laat zien, door andere machten tot daden van haar beleid aan te zetten. (Het 2e Beest doet wat het 1e Beest haar opdraagt zoals Openbaring 13 ons leert)

8 Het dier, hetwelk gij gezien hebt, was er en is er niet, en zal weder opkomen uit den afgrond, en zal in het verderf varen; en wie op de aarde wonen wier namen niet geschreven staan in het Boek der Levens, van het begin der wereld af--zullen zich verwonderen, als zij zien, dat het dier er was en er niet is, en er zijn zal.

We zien hier dat Christus duidelijk er op wijst dat zij die Gods wet negeren en Zijn constitutie niet willen aanvaarden, verloren zijn. Zij staan immers niet vermeldt in het bevolkingsregister van Zijn Rijk, hun gedrag en hun denken en doen, kan niet met een Heilig Rijk als dat van Christus overeenstemmen. Zij hebben de Indentiteit van het Grote Babylon verkozen boven dat van het Geestelijke Israël, het Hemels Jeruzalem.

9 Hier voegt het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit. Inderdaad de Draak, de Paus zijn zoon, heeft zijn Vaticanus (Daar waar de Slang regeert) op 7 bergenb gesitueerd!

10 En het zijn ook zeven koningen: vijf zijn gevallen, en de ééne is er, en de andere is nog niet gekomen, en als hij komt, moet hij een kleinen tijd blijven.
11 En het dier, dat er was en er niet is, is ook zelf de achtste koning, en is uit de zeven, en gaat in het verderf.
12 En de tien hoornen, welke gij gezien hebt, zijn tien koningen, die nog geen koninklijke heerschappij ontvangen hebben, maar als koningen ontvangen zij macht met het dier voor ééne ure.

Het gaat hier om economische machten, welke verspreid over de wereld zich als Koningen gedragen. Babylon is een economisch-reliegieuze staat. Het zal toch wel iedereen opgevallen zijn dat geld en de strijd om het economische gewin, vandaag de dag centraal staat in de strijd om de macht (Irak, en het Midden-Oosten en nu zeer recent China, in het licht van de Amerikaanse wereldpolitiek-heerschappij)

13 Dezen hebben éénerlei zin, en zullen hunne kracht en macht aan het dier geven.

Dat zal duidelijk zijjn, omdat zij hun rijkdom en macht onderling verdelen, zien zij in dat zij door het Pausdom rijk zijn geworden. De Paus )Johannes Paulus II) heeft zer belangrijk werk verricht om o.a. Afrika en Oost Europa tot economsiche ontwikkeling te brengen. O.a. president Clinton bedabkte de Paus enkele jaren gelden voor het economisch-politieke werk dat hij voor o.a. de USA in Oost-Europa had gepresteerd. Solidarnoc, de bekende "spontaan"ontstane arbeidersbeweging (met W. Walesa aan het bewind) is door de politieke avances van de Paus en het Vaticaan ontstaan en gebruikt om de economie op gang te brengen.

14 Dezen zullen strijden tegen het Lam; en het Lam zal hen overwinnen, want het is de Heer der heren en de Koning der koningen; --en met hem zijn de geroepenen en uitverkorenen en getrouwen.

Wie deel wil hebben aan de economische vooruitgang, eerder gezegd de economische heilstaat waar iedereen tot opperste arbeidszin word gedreven door dwang en verfijnde controlesystemen tot slavenwerk zal worden gedreven. Echter, uiteindelijk zal het Lam, Christus terugkeren en het Grote Babylon ten gronde richten. De rijken der aarde, het 1e - en 2e Beest zullen hun macht verliezen en de wereldbevolking zal zichtbaar de ondergang van de Beesten ( Rome en Washington) beleven. Dan is het echter voor hen te laat! De mensen zulle tevergeefs om Gods redding vrgaen. De Misleidde Christene zullen tevergefs nog proberen te verkondigen, want Gods Geest heeft zich teruggetrokken.

15 En hij zeide tot mij: [color=red[b]De wateren, welke gij gezien hebt, waar de hoer zit, zijn volken en scharen en natiën en talen.[color][/b]

Hier zien we dus dat de Hoer ( de geestelijke macht van Rome dus) dat zeeën het symbool zijn van volkeren en we zien dus, door Christus zelf opgetekend, door Johannes, dat het Rome is die de wereldebevolking en haar leiders leid en opdraagt gehoorzaam te zijn aan haar Superioriteit. Elk land, elke staat heeft een Pauselijke ambassadeur, die elk land op zijn beurt weer vertegenwoordigt bij het Vaticaan. Het 1e Beest uit Openbaringen 13, is hier geschetst!

16 En de tien hoornen, welke gij gezien hebt, en het dier zullen de hoer haten, en haar beroven en naakt doen staan, en zullen haar vlees eten, en haar met vuur verbranden.

Hir zie we dus dat de rijke zakenlieden, de 10 economische centrale machten zullen ontdekken dat Rome helemaal geen macht heeft. Dat komt omdat Gods Geest haar de macht ontneemt. God zelf zal de mensen dus de ogen open doen gaan, echter dan is het voor hen al ruim te laat. Kijk maar;

17 Want God heeft hun in het hart gegeven zijne mening te doen, en te doen éénerlei mening, en hunne koninklijke heerschappij aan het dier te geven, totdat de woorden Gods voleindigd worden.

(Hier lezen we dus dat God een dwaalleer in de wereld brengt, ook aan de"" Christenen" die Christus niet zal kennen) Pas op het is wel God die hier dat beweerd! God schrijft hier feitelijk: Hij laat hen dat doen, wat zij in hun hersens bedenken te doen, zonder Mij daarbij te betrekken.
Zij voelen zich verheven boven de Allerhoogste, door de geest van Rome! Menselijke dwaling ten top!

18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die de heerschappij heeft over de koningen der aarde.

Het Grote Babylon is dus een ongeestelijke staat, die geregeerd wordt door een wereldkerk, want de vrouw is -ook- een stad.
Het Hemels Jeruzlame is en ook een stad, die -ook- geregeerd wordt door een Geestelijke macht, het Geestelijke Israël, de Reine Vrouw, de koningen en priesters van Christus, een volk dat door Zijn Geest is in vrijheid leeft. Met het Zegel aan hiun voorhoofd en Rechterhand.

Tewrijl de stad waar de Hoer regeert, de mensen met een Merkteken aan hun voorhoofd en rechterhand in slavernij gehoorzaamheid afgedwongen wordt! Zij doen dat, net zoals Gods volk naar de gewoonte!

Maar dan met een verschil tussen de diepe duisternis van het Grote Babylon en het heldere licht van het Hemels Jeruzalem, waar niets in het verborgene is!

De vrouw is dus de Hoer, de ongeestelijke macht, die uit de 3, door mij genoemde ongeestelijke machten, de wereld leiden:

-Geestelijk,
-Economisch en
-Politiek

Veel plezier en studeer maar flink!

Gods zegen!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 nov 2005 22:55

amigo schreef:
Raido schreef:
Cicero schreef:
amigo schreef:Even iets minder kon dat ook wel Cicero :?
Och jawel, maar ik ben lichtelijk geïrriteerd over zulke nonsens.
Ik ben het met je eens hoor ;-) Valse profeten hoef je niet te knuffelen 8)

Wie zegt dat hij een valse profeet is?
ik
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

caballero
Verkenner
Verkenner

Sporen van de wederkomst van Jezus Christus

Berichtdoor caballero » 17 nov 2005 23:37

Je hebt heel wat mensen die alles hangen aan het verschil sabbat/zondag. Maar er zijn nog negen andere geboden. Tellen die minder zwaar dan? Ik kan me niet voorstellen dat iemand wel of niet aangenomen wordt bij God door het wel of niet houden van sabbat of zondag. Ik geloof, Schriftgeleerde, dat er heel wat mensen in de hemel komen die de zondag als rustdag gehouden hebben. Alles aan één punt vastmaken lijkt me sektarisch.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 18 nov 2005 08:06

Dat zijn toch die mensen die wel eens aan de deur komen en mij op mijn tere teentjes hebben getrapt door te beweren dat ik nooit in de Hemel kan komen omdat ik de sabbath niet hou.. Zevendedagadventisten zijn toch een soort sektariëers?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 nov 2005 09:05

Raido schreef:
Ik wil even ingaan op de engelen van Schriftgeleerde. Daar werd nogal tegen geprotesteerd. Maar als je de 7 brieven in Openbaring leest, dan wordt daar ook gesproken over engelen. Schrijf aan de engel der gemeente die te ... is. Dat zijn gewoon de voorgangers van die gemeente. Dat wat engelen betreft.
En waarom zegt hij dan niet gewoon ik spreek namens de drie voorgangers van mij gemeente?

De drie engelen waar Schriftgeleerde aan refereert, zijn de drie engelen die genoemd worden in Openb. 14:6-10. Dit ter info.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

amigo
Mineur
Mineur

Berichtdoor amigo » 19 nov 2005 12:20

Raido schreef:
amigo schreef:
Raido schreef:
Cicero schreef:
amigo schreef:Even iets minder kon dat ook wel Cicero :?
Och jawel, maar ik ben lichtelijk geïrriteerd over zulke nonsens.
Ik ben het met je eens hoor ;-) Valse profeten hoef je niet te knuffelen 8)

Wie zegt dat hij een valse profeet is?
ik

Waarom??
Ik vloog over de wolken, naar een land hierver vandaan.....

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 nov 2005 13:28

Dat is een gevoel of een emotie. Iets in mij heeft iets tegen zijn posts.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 19 nov 2005 15:42

Hallo Raido,

Leg eens uit waarom ik een "valse profeet zou zijn". In de Bijbel staat dat de Protestantse kerk, die de wetten en de geboden van mensen navolgt, de valse profetie is. Dus waar baseer je je inzicht -dan- op? Ik ben een Bijbels Christen, en dat is heel wat anders!

Wees gewoon open en eerlijk, dat brengt ons samen tot inzicht zo kunnen we ook beiden geleid door de Heilige Geest groeien in geloof! (= wet) én kunnen we -ook beiden- een voorbeeld zijn voor anderen, in dat opzicht!

Vaak wordt de predikant gebeld van de kerk die ik op Sabbat bezoek, omdat zij de Sabbat onderhouden. Leden van de kerk maken dan op- en aanmerkingen over mijn uitleg in de Sabbtschool (Bijbelstudie). De predikant komt dan langs en legt uit dat hij de fundamenten van Gods Openbaringen niet uitgelegd wil zien, omdat het de discussie "dood slaat".
Dit terwijl ik gewoonweg de zelfde studie maak, dagelijks- door de week als alle andere gasten.

Achteraf hoor ik dan dat de mensen helemaal niets kunnen inbrengen tegen mijn op- en aanmerkingen en dat de predikant dan ook moet erkenen dat ik "gezag" zou hebben. Maar deze mensen zijn, vanuit hun Rooms Katholieke verleden gewend aan het melden van -vermeend- "onjuiste" op- en aanmerkingen". Vandaar dat zij de Bisschop (predikant) bellen, zij komen er niet uit en gan dan "te biecht". Het is de nog steeds aanwezige angst van het (kerkelijke-) gezag (ook burgerlijk hier in dit land waar ik woon, dat hen drijft)

Wel. zeg ik dan tegen de predikant:

Als ik niet boven mijn meester kan staan en zelfs niet boven mijn naaste, welke boodschap breng ik dan die de mensen zo verbaast en waar ze geen raad me weten. Pas op, ik verbaas me soms over mijn eigen antwoorden, die ook op grond van ervaringen in groei, geef!

Dus dan zou ik ook van jou willen weten, waarop je inzicht is gebaseerd!

Groet

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 19 nov 2005 16:22

Sporen van Christus spoedige wederkomst:

We go and fight for een democratic world!
Revelation 13

Bijna helft Amerikanen achter marteling terroristen WASHINGTON - Bijna de helft van de Amerikaanse bevolking gelooft dat marteling van terrorismeverdachten een gerechtvaardigd middel is om informatie los te krijgen. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Pew Research Center, waarvan de resultaten donderdag zijn bekendgemaakt.

De representatieve steekproef is uitgevoerd onder ruim 2000 mensen. Van de 46 procent die achter marteling staat, vindt tweederde dergelijke praktijken in sommige gevallen en eenderde bijna altijd een juiste zaak. 17 Procent vindt marteling eigenlijk niet kunnen en 32 procent van de ondervraagden is er fel tegen gekant.

Een peiling onder ongeveer vijfhonderd Amerikaanse opiniemakers die tegelijk, tussen 5 september en 31 oktober, werd gehouden, laat een heel ander beeld zien. Van die groep - wetenschapper, journalisten, politici en religieuze leiders - vindt maar een kwart marteling gerechtvaardigd in de strijd tegen terrorisme.

Gevangenissen

Het onderzoek komt op het moment dat er aanhoudende berichten zijn dat de Amerikaanse geheime dienst CIA een geheim netwerk van gevangenissen in andere landen heeft, waar terreurverdachten worden ondervraagd op manieren die volgens internationaal recht niet zijn toegelaten.

Schandaal

Eerder werden de VS al in ernstige verlegenheid gebracht door het schandaal rond de Abu Ghraib-gevangenis bij de Iraakse hoofdstad Bagdad. Daar werden na de invasie van Irak in 2003 stelselmatig gedetineerden door Amerikaanse bewakers mishandeld en gemarteld.

Overigens is 57 procent van de ondervraagden ontevreden over het beleid van de Amerikaanse regering in Irak. Ruim tweeënhalf jaar na de Amerikaanse invasie verkeert het land op de rand van een burgeroorlog en zijn al ruim 2000 Amerikaanse militairen om het leven gekomen en is een veelvoud gewond geraakt
Uitgegeven: 17 november 2005 16:23
Bron: http://www.nu.nl/news/627624/22/Bijna_h ... isten.html

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 19 nov 2005 18:00

schriftgeleerde, zullen we het beperken tot bijbeluitleg ipv verdachtmaking van allerlei instanties,
de dingen die jij wil bespreken zijn eerder politieke dan theologische kwesties.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 20 nov 2005 17:11

Raido schreef:

@@Zevendedagadventisten zijn toch een soort sektariëers@@

Ik vind het heel bijzonder dat Raido zo'n onderscheidt weet te maken. Geen voorbeeld van Christus in ieder geval. Ook geen voorbeeld van kennis der Schrift

2 Petrus 2

1 Maar er waren ook valse profeten onder het volk, gelijk ook onder u valse leraars zullen zijn, die heimelijk verderfelijke sekten zullen invoeren, en den Heer, die hen gekocht heeft, verloochenen, en een snel verderf over zichzelve brengen zullen;

2 en velen zullen hun ongebondenheid navolgen, om welke de weg der waarheid zal gelasterd worden;
3 en zij zullen uit begeerlijkheid, met bedrieglijke woorden, van u gewin zoeken; doch het oordeel over hen rust reeds sedert lang niet, en hun verderf slaapt niet.

(Ongebondenheid staat hier voor wetteloosheid op grond van een onsamenhangend geheel -dat zij vormen)

Toon mij nu eens, op Bijbelse gronden aan dat het fundament van de Adventisten sektarisch is of juist, verschilt van de wereldse kerk. Wie is dan haar kracht en macht!

Hint: Als dan het 1e Beest ( haar Hoofd dan) de Adventkerk erkent op grond van aar Evangeliewerk! Bergijp dat de Paus de Adventkerk als enige kerk ter wereld erkent in de juistheid der Heilige Schrift!

http://www.biblicalperspectives.com/author/

En in dat opzicht, dus (zoals je hebt kunnen lezen in bovenstaande link) de bewijslast er van ook bij een Adventist lag! Er is geen één Protestantse gelovige, zover mij bekend is, die aan de Gregoriaanse Universiteit heeft mogen studeren op het delicate punt van de Sabbat-Zondag kwestie. Zoals je hebt kunnen lezen is de Zevende Dags Adventist S. Bacchiochi daartoe wel uitgenodigd geweest.

Hij is zelfs gedecoreerd geweest door Paus Johannes Pauslus II voor dat feit. Is de Seventh Day Adventist Church nu een sekte of een erkende gemeenschap door zelfs de Macht die zich tegen Christus keert in de essentie van haar vermende -plaatsvervangende- Apostolische opdracht aan de wereld! (nadenkertje)

Afgezien van het feit dat ik een Bijbels Christen ben, gefundamenteerd op het Geloof in Christus, in het Getuigenis van Hem, door de Heilige Geest, denk ik dat Zevende Dags Adventisten een booschap te brengen hebben.
Alleen het feit al dat zij de enige kerk in de wereld zijn die de 3 engelenboodschap uit Openbaring 14 brengen in de maatstaf van het Getuigenis en dat zij, op grond van mijn persoonlijke ervaringen de snelst maar ook de meest, tot de verbeelding sprekende geloofsgemeenschap is, voor alle mensen (zelfs voor de Paus), dan moeten we wellicht ons licht eens laten opgaan bij hun predikers, die in staat zijn om gehele gemeenten, inclusief hun voorgangers tot het inzicht van profetie te brengen!

Het is natuurlijk niet de Adventkerk als een menelijke organisatie, die hier aan het werk is. Wellicht is het meer het feit dat zij de wet en geboden in het Getuigenis van Christus als basis van hun aanbidding centraal stellen van hun geloof in Christus. En zoals de Bijbel ons leert, door het Levende Schriftwoord Christus, is het alleen de Heilige Geest degene die in harmonie met de Bijnbel ons Gods wet en constitutie van zijn Rijk opebaart. Als dat de basis is, welke andere wet zouden wij dan in ons hart dan noch toelaten.

Het feit dat, in dit geval, Christenen als dus ook het fundament van de Adventkerk door de Tegenstander, op allerlei manieren wordt aangevallen, ontkent geniveleert, of op een andere wijze, zonder aanwijsbare bewijzen te gronde wordt gericht en zij- daarintegen- op dan toch groeit zelfs in de erkening van het Vaticaan wordt geprezen als de enige kerk die het ware fundament van Christus an de wereld openbaart, dan moeten we voorzichtig zijn met het beoordelen van haar Statuut.

Want zonder het te weten zouden we wel eens onze verlossing en redding, op grond van de Openbaring van Gods laatste boodschap uit Openbaring 14 te niet doen, terwijl we juist daar de essentie an Gods laatste poging om de Christenheid de handreikig te doen gered en velost te zijn in Gods liefdevolle wet, de 10 eeenvoudige regels voor een inmens en euwig Koninkrijk!

http://www.biblicalperspectives.com/author/

Vanaf dit forum hebben reeds een aantal mensen mij, persoonlijk gevraagd om bepaalde zaken verder uiteen te zetten. Ik had geen andere keus dan hen te leiden naar de innemende en Bijbels juiste informatie die door (Joodse-) predikers van dit Kerkgenootschap. Het grootste ter wereld en het snelst groeiende. Het bestaat niet alleen uit mensen zoals jij en ik Spacy, maar zij hebben veelal een boodschap te brengen die in een bepaald opzicht, ons verstand te boven gaat!

Ik zou de massa maar niet te snel navolgen.
Soms Raido kom ik wel eens Internet sites tegen die zich heel bewust richten tegen de Adventkerk. Menen wijden zoms hele dagen en dus vel (verloren) tijd aan het zich bezig houden, op een op het eerste gezicht, oprechte vor van "Lesmateriaal"voor Adventisten. Wie dieper zoekt, onder de leiding van de Heilige Geest zal spoedig ontdekken at de ware aard er van is. Het is allen de Heilige Geest Spacy die ons wil leiden naar de viet van het Kruis (de Sabbat) en ons de smaak reeds wil laten proeven van de verheerlijking.

Je kunt strijden wat je wl....je verliest als je zo'n mening staft op menselijke inzichten alleen!

Johannes 3:3-8

3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar ik zeg u: Tenzij iemand op nieuw geboren worde, kan hij het rijk Gods niet zien.

Voor een inzicht tot een rein hart:

Millennium of ProphecyWatch or Listen online!

to

http://www.amazingfacts.tv/default.aspx

Pastor Doug Batchelor

You will, be Amazed

Onthoud dat maar goed!
Laatst gewijzigd door Schriftgeleerde op 20 nov 2005 19:49, 6 keer totaal gewijzigd.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 20 nov 2005 18:40

Schriftgeleerde schreef:Spacy schreef:

@@Zevendedagadventisten zijn toch een soort sektariëers@@

lees eerst eens goed wie je gaat quoten,
ik schreef dit dus niet ;)

Al kan ik op sommige punten het hier best mee eens zijn,
zodra er flyer materiaal verspreid wordt, wat zo'n zelfde raar accent heeft als jouw eigen profetiën, begint bijmezelf dit vermoeden wel te komen.

Maar ik weet ook van mensen bij jullie uit de gemeente het vele mooie en goede werk dat ze doen, dus zal dit never nooit op de gemeente leden zo uitspreken.

Ik vind het zelf bijzonder hoe jullie zo vast blijven houden aan de sabath,
dat is helaas niet aan mij besteed, ik heb al moeite genoeg de rust te nemen op een zondag.

Daarbij is het fijn als je je nu echt eens ontopic gaat bezighouden,
nu ben je ipv politiek gericht weer bezig op de persoon de boel te spelen.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 20 nov 2005 19:40

Hallo Spacy,

Dan heb in mij vergist, blijkbaar. Sorry Spacy, het was Raido die dat scheef.
Echter je schreef ook:

bijbeluitleg i.p.v verdachtmaking van allerlei instanties,
de dingen die jij wil bespreken zijn eerder politieke dan theologische kwesties

Openbaringen 13:

1 (12-18 ) En ik stond op het zand der zee; (13-1) en ik zag een dier opkomen uit de zee, dat zeven hoofden en tien hoornen had, en op zijne hoornen tien kronen, en op zijne hoofden namen van godslastering.

De religieuze macht

en

11 En ik zag een ander dier opkomen uit de aarde, en het had twee hoornen, aan die des Lams gelijk, en het sprak als een draak.
12 En het oefent al de macht van het eerste dier in zijne
tegenwoordigheid, en het maakt, dat de aarde en wie daarop wonen het eerste dier aanbidden, welks dodelijke wond geheeld werd.
13 En het doet grote tekenen, zodat het zelfs vuur van den hemel doet neerdalen op de aarde voor de ogen der mensen;
14 en het verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve gegeven zijn te doen in de tegenwoordigheid van het dier, zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij voor het dier, dat de wond van het zwaard heeft en weder levend werd, een beeld moeten maken.
15 En aan hetzelve werd gegeven, aan het beeld des diers adem te geven, opdat het beeld des diers zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld des diers niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.
16 En het maakte, dat aan allen, kleinen en groten, rijken en armen, vrijen en knechten, een merkteken gegeven werd aan hunne rechterhand of aan hunne voorhoofden,17 en dat niemand kopen of verkopen kon dan die het merkteken, of den naam des diers, of het getal zijns naams had.

De burger wetgevende macht, namens de eerste religieuze macht!

Beiden werken aan een systeem, namens Satan (de Draak) om de gehele mensheid gehoorzaamheid af te dwingen aan Satan, door Gods wet te misbruiken op ongeestelijke gronden, maar zo echt lijkt, dat allen het navolgen! Vandaar de 3x luide oproep in Openbarigen 14.
Laatst gewijzigd door Schriftgeleerde op 20 nov 2005 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Schriftgeleerde
Mineur
Mineur

Berichtdoor Schriftgeleerde » 20 nov 2005 20:10

Hallo Spacy,

Als we het over de sporen hebben van Christus'spoedige wederkomst, dan wijs ik (evenals de Adventisten) op die sporen. Waarom ga je niet eens op een Sabbat ochtend naar de Adventgemeenten en volgt daar eens een Bijbelsuur. Dit kwartaal gaat het over het boek de Efeziërs. Waarom heb je -al- moeite om de zandag te houden!
Mijn advies is, doe gewoon geen moiete om God te loven. Haal je zelf geen last op je schouders, als jhe met God zoveel problemen hebt. ant je erkent dat het "zoveel moeite kost".

Hoe moeilijk zou het voor jou dan zijn, om in het Koninkrijk der Hemelen te wonen. Er is geen zondagsrust noch een zondagsaanbidding.
Er is geen zondagsschool noch een Protestantse kerk. Er is geen Paus noch een wereldse Merkteken.

Je zult je er helemaal niet thuis voelen. Rust vinden in de eeuwige dood, dan? Doe dan eens moeite om op de Dag des Heren zoals Christus in Openbaring 1:10 de Sabbat noemt, gezamelijk van gedachte te wisselen over "Groei in Christus". Lees en bespreek eens met die "verfoeilijke Sabbatvierders", die sektarische christenen" zoals Raido die noemt, eens de idee te opperen, te praten over je vermoeidhied. Ik weet zeker dat de Heilige Geest je op zal monteren. Immers je krijgt op Sabbat een nieuw hart. Rust in je hart, gezegend en geheiligd. Wat wil je nu noch meer.
En stel je nu eens voor raido en Spacy, als je in de Sabbatschool je overbuurman tegenkomt waarmee je zo af en toe gaat vissen, is dat dan ineens je vijand geworden?

Omdat hij tot een soort "sekte" behoort, misschien?
Tot welke ander soort sekte behoren dan Rooms Katholieken, of Gereformeerden, de Hervormden. Welke andere "soort sekten" zijn dat dan? Waarom is het Geestelijke Israël die allemaal Gods Sabbat onderhouden in aantal niet te tellen, omdat zij met zovelen zijn als het zand der zee (= alle verlosten uit de mensheid van alle tijden). Jullie moeten eens logisch leren denken, net als op school, dan hadden jullie met Gods Schriftwood niet zoveel moeite, omdat de Heilige Geest waarlijk tot jullie hart kon doordringen! (Jesaja 8:20 en Johannes 16: 6-14)

Jezus is toch ook Heer over de Sabbat! Of ben ik verkeerd!
Iedereen roept Halleluja maar de Heer aanbidden op de Dag waarover Hij regeert, ho maar!

Hij is de bron van het ware leven! Kijk maar:

1 Korintiërs 1

1 Paulus, geroepen tot apostel van Jezus Christus door den wil Gods, en Sosthenes, de broeder,
2 aan de gemeente Gods te Korinthe, den geheiligden in Christus Jezus, den geroepen heiligen, benevens allen die den naam van onzen Heere Jezus Christus aanroepen, in alle hunne en onze plaatsen.
3 Genade zij u en vrede van God onzen Vader en den Heere Jezus Christus!

Nog even een bemoedigend woord voor je bezwarde hart:

Aangezien de kerk van Christus het Nieuwe Geestelijke Israël is (Romeinen 2:28-29 en Romeinen 9:5-9 en vers 24 alsook zodanig vermeldt in Jakobus 1:1 en Galaten 3:9) behoudt de Sabbat ook vanuit het aspect als teken van het verbond voor alle tijden hier en in de eeuwigheid zijn geldigheid. Zowel aan ons als aan Israël is de Sabbat gegeven tot een "eeuwig verbond".
Voor hen die zijn heilige dag (de Dag des Heren dus) eerbiedigen, is de Sabbat een teken dat God hen erkent als Zijn uitverkoren volk.
Het is een onderpand dat Hij aan hen zijn verbond zal vervullen.

Lees bovenstaande eens goed door! Nog maar een keer Spacy en Raido.

Iedere ziel die het teken van Gods heerschappij aanvaard, plaatst zichzelf onder de gouden ketting der gehoorzaamheid, waarvan elke schakel een belofte inhoudt.

Vraag voor de gelovigen: Hoe kan de Sabbat voor mij- en daardoor ook voor anderen- een "teken van het verbond" worden.

Let nu eens op wat ik tevens inkleur in het Bijbelvers, dat Christus leert aangaande dat ze;fde aspect van het verbondsteken!

Wel Spacy en Raido, laten we nu eens kijken wat Christus nu zelf zegt over hetgeen hierboven door mij geschreven is.

Romeinen 2:13

Want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig, bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden

Allemaal moeten we groeien, allemaal moeten we nog Gerechtvaardigd worden! Wie het hoort en niet aanvaarden wil, loopt kans de einstreep niet te halen (Overwinning) Maar wie het doet, zoals Christus ons leert, heeft grote kans, met vlag en wimpel de kennis te vergaren die nodig is om Gods boodschappen te -leren- begrijpen tot de verheerlijking.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 21 nov 2005 09:36

Schriftgeleerde, dankje voor het aanbod, maar nee ik ben daar niet in geinteresseerd, ik vind het mooi om te zien wat er wel samen gedeeld wordt, en hoe bij andere gemeenschappen de Here God de lof krijgt die hem toekomt, maar ik kan me echt niet vinden in diverse van jullie uitleggingen.

Nee je bent hiermee geen vijand, maar gewoon een broeder.

Terug naar “Archief”