Weet geen titel voor dit loze verhaal...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 jun 2005 09:48

Hm...heel erg verlaat dan :mrgreen:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 jun 2005 09:33

hehe, ik zie heeel veel bekende dingen hier :)

ikzelf kan me ook alleen motiveren als ik iets interessant vind. nu vind ik heel veel dingen interessant, dat scheelt dan wel weer, maar goed.

ik heb bijvoorbeeld HBO-V gedaan. de praktijkvakken heb ik allemaal gehaald, de meeste met redelijk hoge cijfers. je moest echter ook kunnen diagnostiseren volgens verschillende structuren, iets wat ik totaal oninteressant vond. die diagnoses moest je wel inleveren. als ik er twee ingeleverd heb, is het veel. hetzelfde met bepaalde dingen leren. ik nam het boek voor mijn neus, las een stuk, vond het niet interessant, en bladerde snel verder naar iets wat ik wel interessant vond. tja, dat schiet ook niet zo op.

wel grappig om te zien dat ik eigenlijk een ontzettende flierefluiter ben, maar op mijn werk ben ik dan weer een perfectionist, dat werk moet en zal af, en wel zo snel mogelijk/netjes mogelijk, enz. met sporten bijvoorbeeld heb ik dat ook, een wielrenrondje heb ik een paar weken twee keer per week gereden, totdat ik het een keer binnen een uur gereden had, wat ik me als doel had gesteld. het is niet zo dat ik geen discipline heb, maar de motivatie daarvoor moet wel uit mezelf komen, en niet door anderen opgelegd worden.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

joris

Berichtdoor joris » 07 jun 2005 09:46

dat is geen discipline hoor. dat is gewoon verwend en drammerig zijn volgens mij. Toch?

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 07 jun 2005 11:22

Nee, k denk dat hij (Nap) wel gelijk heeft.
Wanneer ik iets niet interessant vind, dan leer ik het veel moeilijker. Neem bijvoorbeeld: internetsites bouwen, viool spelen, 3D-tekenen, fotograferen en nieuwe programma's, zulke dingen vind ik leuk en leer ik snel. Maar wanneer je het tegen mij hebt over: constructie, mechanica en scheikunde; forget it, dat krijg je er bij mij niet (snel) in. M'n brein sluit zich af voor oninteressante informatie ofzo... :roll:

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 07 jun 2005 11:34

Beetje lullig dat dát nou net je opleiding is :P :wink:

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 07 jun 2005 11:45

Flex187 schreef:Beetje lullig dat dát nou net je opleiding is :P :wink:

Ghighig... jammer he :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 07 jun 2005 11:56

joris schreef:dat is geen discipline hoor. dat is gewoon verwend en drammerig zijn volgens mij. Toch?
Lol, een hulpverlener die prikkels wil proberen over te brengen :wink:

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 07 jun 2005 12:11

Kom op zeg, iedereen moet weleens dingen doen die hzij niet leuk vindt. Da's goed voor je. :P
Tuurlijk, logisch dat dingen die je interesseren sneller en makkelijker gaan. Maar dat wil toch niet zeggen dat je dingen die je niet zo boeien dan maar over moet slaan. Dan is 't een uitdaging daar de benodigde interesse voor op te brengen zou 'k zeggen!
Ben geneigd het met Joris eens te zijn, al ben ik zelf ook een puber. :lol:

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 07 jun 2005 12:23

Nee, maar we leven in een tijd dat alles leuk en hip moet zijn. Als het gaat om school enzo dan proberen ze ook opleidingen aan te prijzen als leuk, maar ja, daar gaat het mis. Want los van het feit dat het wel leuk kan zijn en ook gewoon is. Als je het gaat aanprijzen als héél hip en héél leuk dan valt het dus nogal tegen.
Een opleiding is vooral hard werken en jezelf overwinnen als het gaat om discipline.
Dan heb je ook nog het PGO (probleem gestuurd onderwijs) waarbij je in allerlei groepjes moet samenwerken. Ik weet niet wat daar het nut van is. Als ik kijk naar bijvoorbeeld mijn opa of vader, die hebben dezelde soort opleiding als mij gedaan alleen dan in de klassieke vorm en het valt me op dat ze veel meer vakkennis hebben. Nou ligt dat voor een deel ook wel aan mezelf, en komt die kennis misschien ook wel door jaren lange ervaring, maar dan nog. Ik heb het idee dat veel kennis gebaseerd is op een basiskennis die bij mij ontbreekt. Het motto is 'zoek het zelf maar uit'. Allemaal leuk enzo, en ik snap best dat het in de praktijk ook zo gaat, maar volgens mij moet de school de praktijk niet gaan imiteren, maar moeten ze zorgen voor goede basiskennis. Een school is een kennisinstituut. Of, dat zou het moeten zijn en is het volgens mij op dit moment niet. Ik heb al 4 jaar lang het idee dat ik maar wat zit aan te klooien, ondanks dat ik af en toe best mijn best doen. :P Herkent iemand dat op ligt het gewoon aan mezelf :P

André

Berichtdoor André » 07 jun 2005 12:28

Flex187 schreef:Ik heb al 4 jaar lang het idee dat ik maar wat zit aan te klooien, ondanks dat ik af en toe best mijn best doen. :P Herkent iemand dat op ligt het gewoon aan mezelf :P
Misschien is het een enorm pittige studie, gezien je leeftijd?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 07 jun 2005 12:40

Zeer herkenbaar, Flex. Ik wil gewoon hapklare brokken voorgeschoteld krijgen, liefst alleen een paar boeken die ik door moet lezen en dan tentamens maken (zoals dat in de goede oude tijd nog ging :P ). Maar nee hoor, werkgroepje zus, opdrachtje zo, enzovoorts. Heel demotiverend omdat het niet aan je kennis bijdraagt.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 07 jun 2005 12:46

André schreef:
Flex187 schreef:Ik heb al 4 jaar lang het idee dat ik maar wat zit aan te klooien, ondanks dat ik af en toe best mijn best doen. :P Herkent iemand dat op ligt het gewoon aan mezelf :P
Misschien is het een enorm pittige studie, gezien je leeftijd?

Dat valt wel mee, het probleem van mijn leeftijd is vooral dat ik graag al klaar had willen zijn. Ik heb niet meer moeite met dingen in me opnemen als een paar jaar geleden eerder minder zelfs. Wat overigens soms wel een probleem is. Dat ik op mezelf woon, op kamers dus, en ik weet niet of dat een goede combinatie is met studeren.

Nee, wat Gershwin zegt klopt wel. Idiote werkgroepjes de hele tijd. En maar weer een verslag tikken en maar weer notuleren (alsof dat zo moeilijk is). De helft doet niets in zo'n groep en het gevolg is dat de andere halft 2 keer zo hard moet werken. Nee, bagger is het. Ik studeer bouwkunde en ik wil gewoon weten hoe ik een tekening moet maken en hoe een huis in elkaar zit, daar heb ik wat aan. Ik heb geen zin om een beetje freestyle lijntjes neer te kwakken in Autocad, dan was ik wel naar de kunstacademie gegaan.

André

Berichtdoor André » 07 jun 2005 12:54

Flex187 schreef:Ik heb geen zin om een beetje freestyle lijntjes neer te kwakken in Autocad, dan was ik wel naar de kunstacademie gegaan.
LOL, idd, een baan in de sector bouwkunde betaald dan toch beter verwacht ik. :P
Ik woon hier dicht bij de campus van de UT, en soms denk ik ook wel eens, zou het de studie positief beinvloeden, windschermen van lege bierkratten enzo. :shock:

joris

Berichtdoor joris » 07 jun 2005 13:41

ik werk nu op een school voor vo en zie het onderwijs van aeen afstandje. ik merk aan leerlingen dat ze
- niet gezagsverhoudingen kennen
- lust-onlustprincipe fout zit: als ik aandrang voel moet ik poepen
- gewoon echt onbeschoft zijn
- niet kunnen luisteren (5 minuten aandachtis al veel)
- zenuwachtig worden van stiilte
- niet leren zelfstandig te denken
- niet kunnen lezen

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 07 jun 2005 14:19

Rara hoe komt dat???

Terug naar “Archief”