hehe, ik zie heeel veel bekende dingen hier
ikzelf kan me ook alleen motiveren als ik iets interessant vind. nu vind ik heel veel dingen interessant, dat scheelt dan wel weer, maar goed.
ik heb bijvoorbeeld HBO-V gedaan. de praktijkvakken heb ik allemaal gehaald, de meeste met redelijk hoge cijfers. je moest echter ook kunnen diagnostiseren volgens verschillende structuren, iets wat ik totaal oninteressant vond. die diagnoses moest je wel inleveren. als ik er twee ingeleverd heb, is het veel. hetzelfde met bepaalde dingen leren. ik nam het boek voor mijn neus, las een stuk, vond het niet interessant, en bladerde snel verder naar iets wat ik wel interessant vond. tja, dat schiet ook niet zo op.
wel grappig om te zien dat ik eigenlijk een ontzettende flierefluiter ben, maar op mijn werk ben ik dan weer een perfectionist, dat werk moet en zal af, en wel zo snel mogelijk/netjes mogelijk, enz. met sporten bijvoorbeeld heb ik dat ook, een wielrenrondje heb ik een paar weken twee keer per week gereden, totdat ik het een keer binnen een uur gereden had, wat ik me als doel had gesteld. het is niet zo dat ik geen discipline heb, maar de motivatie daarvoor moet wel uit mezelf komen, en niet door anderen opgelegd worden.