heiden schreef:Ik heb pas een recensie gelezen over een boek dat 'de Bijbel' heet. Ik denk niet dat ik het ga lezen, want als ik die recensie moet geloven gebeuren er hele nare dingen, die tegen mijn eigen waarden en normen zijn.
Het begint al met incest, verderop in het boek vermoord iemand zijn eigen broer. Ook geeft de god uit dat boek opdracht om volkeren uit moorden. Hij laat een keer (bijna) de hele mensheid verdrinken, laat verschrikkelijke ziektes/plagen op mensen los etc.
De recentie gaat nog wel even door, maar ik hoef niet verder te lezen, want ik weet genoeg.
Meneer en mevrouw Bordvoormnkop (lees Jas en Joepie), lees de bijdragen van o.a. Eva en Cathy nog eens goed door en kom dan aub met een zinnige reactie daarop.
Ach ik zie niet in waarom onze reacties minder zinnig zijn dan het misselijke gedrochtelijke stukje tekst wat jij hier neergezet hebt. Ik kan de quotes van Eva en Cathy nog wel 100 x overlezen maar zal daardoor toch niet tot een andere conclusie komen. Het boek de D.C. is nu eenmaal niet zomaar een gewone thriller of spannend verhaal. Er wordt aan het boek helaas door velen een meerwaarde aan toegekend m.b.t. de historische authenticiteit waarop het boek gebaseerd zou zijn. Wat nou zo ellendig is, is dat juist dit idee zo lang blijft hangen bij mensen, en dat programma's of geschriften over het boek waarin deze juistheid onderuitgehaald worden, veel minder ingang vinden dan het boek zelf. Dat komt omdat hier de duivel zijn verderfelijk zaad gezaaid heeft. Er is nu eenmaal een groep mensen die liever zouden zien dat de DC wel op juiste gegevens gebaseerd zou zijn, dan toe te geven dat de onjuistheid ervan inmiddels aangetoond is. Het onjuiste beeld van een historisch correct verhaal, en daarmee het bewijs dat de Bijbel en dus ook de hele heilsleer een grote leugen is. En het is nu eenmaal zo dat de duivel mensen liever de leugen laat geloven, en dat er ook een grote groep is die een vrijwillig oor aanbiedt om de lasteringen en leugens van de vorst der duisternis, waaronder ik dit boek schaar, te geloven. Daarom mijn complimenten aan Disc. Channel, die hier een fantastische docu over hebben uitgezonden.
Tot slot, of een Christen dit boek moet lezen; nee, een Christen kan dit boek beter niet lezen. Het is werkelijk het zaad van de duivel wat in dit boek gezaaid is, en als ook niet kennis genomen wordt van de ontkrachting van de feiten die in het boek genoemd worden, is het zeer gevaarlijk die stof in je op te nemen.
Ik zou het dus zeer afraden.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )