Moderator: Moderafo's
spacy schreef:Yael schreef:systematisch de Bijbel doorlezen is volgens mij het beste![]()
ik ken maar weinig christenen die Deutoronomium en Numeri
hebben doorgeworsteld om maar iets te noemen.
die zijn juist leuk!!!
heerlijk onverstoorbare doorgaan met herhaling van optellingen, maar ook tussendoor zijn allerlei interessante dingen te lezen die je anders zou missen als je het overslaat, ook juist interessant om zo te kijken hoe groot dat volk wel niet is geweest, dat was niet zomaar een paar families die door de woestijn reisden, nee het was terecht een hele volksverhuizing
Mapleleaf schreef:...Ik ben al een paar keer begonnen maar uiteindelijk begin ik toch weer ergens anders als ik bij die namenlijsten aankom. ...
Raido:Cool echt spannend om te lezen... echt zo'n stuk wat in de Bijbel staat, maar niet bij het Woord van God hoort..
frekje schreef:Zie ook eens Jesaja 43:16
"Zoekt in het boek des Heeren, en lees!"
Boekenlezer schreef:frekje schreef:Zie ook eens Jesaja 43:16
"Zoekt in het boek des Heeren, en lees!"
In Jesaja 43:16 staat iets anders. Daar staat:
Alzo zegt de HEERE, Die in de zee een weg, en in de sterke wateren een pad maakte;
Ik zat namelijk te bladeren in mijn Hebreeuwse Bijbel, om te kijken hoe dat eruit ziet in het Hebreeuws, en toen dacht ik ineens: dat kan niet kloppen!
Ah, ik zie al wat er fout gegaan is: 43 moet 34 zijn.
Jesaja 34: 16:
Zoekt in het boek des HEEREN, en leest; niet een van dezen zal er feilen, het een noch het ander zal men missen; want mijn mond zelf heeft het geboden, en Zijn Geest Zelf zal ze samenbrengen.
דִּרְשׁוּ מֵעַל-סֵפֶר יְהוָה, וּקְרָאוּ
Transcriptie: Diresju méàl-séfèr JHWH uqeráu
Hé, voor 'lezen' staat een vorm van het werkwoord קרא. Heb ik geleerd als: roepen, noemen. Blijkt ook te betekenen: voorlezen. Gesenius-woordenboek: 9. (laut) lesen, vorlesen
Er wordt dus hardop voorlezen bedoeld.
Heb ik weer wat geleerd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten