Marnix schreef:Windows is veel onveiliger, om een heel eenvoudige reden: WIndows wordt voor heel veel verschillende dingen gebruikt en daar is het OS dus ook op ingericht. Het kan op tal van manieren verbinding maken met het internet, via duizenden poorten, er zijn heel veel applicaties voor die dingen open zetten en zo risico's met zich meebrengen. Een stemmachine heeft maar 1 doel, 1 applicatie en dus ook een OS dat alleen daarvoor is ontwikkeld. Ze hebben doorgaans geen wifi, geen internet nodig tijdens het stemproces (daarom hoort het ook uit te staan) wel de mogelijkheid om er netwerk op aan te sluiten want me niet onlogisch lijkt voor onderhoud. Daarom zijn de machines veel veiliger en lastig te hacken (en als de goede procedures worden gevolgd helemaal niet te hacken tijdens verkiezingen)
Daarom zijn er tal van hacks op Windows-systemen, worden er heel vaak kwetsbaarheden ontdekt en gaten gedicht en is dat bij Voting machines haast nooit het geval. Daarnaast worden de machines heel uitvoerig getest door CISA en pas als ze echt veilig zijn worden ze gecertificeerd. Beweren dat Windows veiliger is dan deze stemmachines is wel echt de wereld op z'n kop, een stemmachine met Windows zou nooit gecertificeerd worden
En als laatste zitten er systemen in waardoor je kan zien of er gerommeld is met stemmen en is dat nergens gebeurd. Dus prima om in het algemeen tegen stemmachines te zijn maar niets wijst er op dat het gebruik van stemmachines een verkeerde uitslag heeft weergegeven dus betrek het dan ook niet op deze verkiezingen zoals Trump ook ten onrechte doet.
Ter informatie: die stemmachines
draaien op Windows.
Dominion’s election management system will run on Windows 10, mitigating concerns from election security advocates about voting systems that use Windows 7, an operating system that Microsoft will stop supporting with security patches starting in January. The U.S. Election Assistance Commission certified this version of Dominion’s voting system for federal elections in September.
Bron Verder is vastgesteld dat een aantal van die stemmachines niet de laatste veiligheidsupdates hadden. In Michigan draaiden een aantal
stemmachines nog op Windows 7, wat vanuit veiligheidsoogpunt een vergiet is.
Je zegt zelf: "een stemmachine met Windows zou nooit gecertificeerd worden". Nou, dat is dus niet zo, bijna al die machines draaien op Windows. Het geeft wel aan waarom ik in het algemeen tegen stemmachines ben en dit geval is daar een goed voorbeeld van.
Marnix schreef:Klopt, ik heb altijd aangegeven dat ik het alternatief voor Trump matig vind. Maar als jij bovenstaande net zo erg vind als een president die weigert om de keuze van het volk te accepteren, zich uitroept tot winnaar als blijkt dat hij heeft verloren, ten onrechte alles en iedereen beschuldigt van fraude, de beslissingen van de rechters tot het hooggerechtshof aan toe weigert te accepteren, mensen onder druk zet om extra stemmen voor hem te vinden die er helemaal niet zijn etcetera, kortom een narcist die maling aan democratie gewoon "net zo problematisch" vindt vraag ik me af of jezelf wel zoveel belang hecht aan democratie. Ik ben met beide kandidaten niet heel blij maar de een is wel democratisch gekozen en de ander doet alsof hij gekozen is terwijl het tegendeel waar is. En als je dan niet verder komt dan blijven roepen "Ja maar Joe Biden is ook geen geweldige president doet dit en dat niet goed" vind ik dat wel zorgwekkend.
1. de rechters hebben inhoudelijk niet gekeken naar eventuele verkiezingsfraude. Over het algemeen zijn die rechtszaken bijna uitsluitend op formele en procedurele gronden (en niet inhoudelijk) afgehandeld. Het is dus niet zo dat rechters hebben bepaald dat de verkiezingen eerlijk zijn verlopen. Dat hebben de leden van kiescommissies bepaald. Ik heb overigens geen reden om daaraan te twijfelen, maar vind wel dat elke claim van fraude moet worden onderzocht. De afgelopen 4 jaar hebben we aan de lopende band over Russische inmenging gehoord. Iedereen vond het prima dat dat onderzocht werd (er is niet veel uitgekomen, maar dat terzijde). Nu is het verhaal: "niets aan de hand, alles verliep prima". Nou, dat is wel een verandering van toon opeens, vind je ook niet?
2. Over de persoon Trump kan ik kort zijn: hij is iemand met narcistische trekken. Het is een egoist die (ook gezien de link die Mortlach post naar een gesprek van Trump met een verkiezingsofficial in Georgia) wel heel ver gaat om te winnen, ook al heeft hij daar niet genoeg stemmen voor behaald. Dat is ook wat mij betreft totaal onaanvaardbaar. Ik ben er dan ook niet rouwig om dat hij vertrekt, al denk ik wel dat hij qua beleid meer credits verdient dan hij in de media heeft gekregen.
3. Wat ik wel gezegd heb, is dat wat we ervoor in de plaats krijgen, niet noodzakelijkerwijs zoveel beter is. Wat we in de media voorgeschoteld hebben gekregen de afgelopen 4 jaar, is dat Trump oneindig slecht is en dat iedere andere politicus beter is. Dat is ook een voorbeeld van scheve berichtgeving. Trump is niet oneindig slecht en een vervanger is niet per definitie beter. Dus ik ga een beetje aan de andere kant van het bootje hangen om te voorkomen dat we elke vorm van realisme uit het oog verliezen.
Kathleen schreef:Ik hoop in ieder geval niet dat wat die "predikant" zegt exemplarisch gaat worden voor het Democractische beleid. Knettergek en ik hoop dat dit soort geluiden niet de doorslag gaan geven bij de Democraten en het beleid.
Ik denk het wel en wel om de reden dat de gemiddelde Amerikaan al veel langer met zowel Democraten als Republikeinen te maken heeft. Wij zien of lezen er slechts over in wat de media ons voorschotelt, maar Amerikaanse burgers worden door deze politici geregeerd, dus weten ze ook beter wat ze aan ze hebben. Dat veel mensen op Trump hebben gestemd, geeft voor mij alleen maar aan dat ze hun buik vol hebben van de Democraten en dat ze daar gegronde redenen voor hebben. Gezien de ideologische rommel die ook onze kant opkomt (denk aan de Zwarte Piet discussie, BLM, de partij Bij1, identiteispolitiek enz.) en die vooral van de Democraten komt, snap ik dat wel een beetje.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)