Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jan 2009 19:25

Idd, een kind hoeft echt niet veel te kosten. Op het moment kunnen wij sparen van de kinderbij - en toeslag, dat wordt een mooi spaarpotje voor duurdere jaren :wink:

Ik kan me best voorstellen dat als je een moeilijke zwangerschap of bevalling hebt gehad je het nog niet ziet zitten weer gauw een kleintje te krijgen. En een aantal maanden ontzwangeren is ook echt geen overbodige luxe, ik voelde me na een maand of 8 weer echt helemaal de oude. Toen ik me weer meer mezelf ging voelen merkte ik ook dat er weer ruimte kwam om aan een nieuwe zwangerschap te denken.
We hebben trouwens in de achterliggende tijd niets gebruikt om een evt. zwangerschap tegen te houden, ik zie het zelf dus echt als wonder van God dat Hij ons een nieuw kindje gaf op het moment dat we daar weer helemaal 'klaar' voor waren.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 jan 2009 20:04

een kind is echt niet duur! Als je maar weet wat je waaraan uit geef. Wij houden over van de kinderbijslag! Maar ik koop dus geen kleertjes van 10 euro en ze hebben ook geen 20 setjes kleding....

maar laten we dit topic niet vervuilen, tgaat tenslotte over de zwangeren :lol:

Haai:Zeker een mooi wonder zoals het bij jullie ging!
Ik heb trouwens een boekje gekregen, aan moeder, van ds van Ruitenburg, mooi beschreven, uitleg van Bijbelteksten over het ouderschap. (boekje is ook echt wel voor vaders te lezen :wink: )

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 02 jan 2009 21:07

lammetje schreef:Ik heb trouwens een boekje gekregen, aan moeder, van ds van Ruitenburg, mooi beschreven, uitleg van Bijbelteksten over het ouderschap. (boekje is ook echt wel voor vaders te lezen :wink: )

Heb ik ook...absoluut een aanrader ja! Erg mooi beschreven allemaal!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 jan 2009 21:26

Ik moet zeggen dat het bij mij ook al weer een beetje begint te kriebelen, terwijl Hugo nog maar 5 maanden is. Toch zou ik op dit moment nog liever niet zwanger willen worden. Ik ben daarom ook weer met de pil begonnen. Ik ben net weer aan het werk en moet daar nog wel een beetje mn draai vinden met het parttimen. Daarnaast was ik de eerste maanden van mn zwangerschap van Hugo erg misselijk en moe. Ik ben bang dat ik dan te weinig van zijn babytijd kan genieten.

Toch kost een kind ook nog wel wat, al moet ik zeggen dat wij daar niet zo op letten. Wij hadden nietmand in de omgeving die dingen hadden die wij konden lenen/gebruiken. Van marktplaats heb ik alleen het wiegje gekocht. Die zag er erg schoon uit, want ik vind het er vaak ook nog wel vies uitzien.
Kleertjes voor Hugo koop ik eigenlijk overal. Ik koop net zo makkelijk bij de wibra/zeeman/HM als merkkleding. Ik wil hem ook niet altijd en alleen in hele goedkope kleding hullen. Zelf draag ik ook regelmatig dure kleding, dus hij mag ook wel eens wat duurders hebben.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 jan 2009 21:31

Toch zou ik een volgende keer wel wat tegen de bevalling opzien, ik was flink ingeknipt en kon de eerste weken nauwelijks zitten. Het 7 weken gevloeid na de bevalling en was 2 weken later al weer ongesteld ( terwijl ik bv gaf). De eerste maanden voelde ik mij ook wel behoorlijk labiel. Sinds ik weer aan de pil ben, voel ik mij eigenlijk wel weer de oude ( op 5 kilo overtollig zwangerschapsvet na :mrgreen: )

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 02 jan 2009 21:32

Sinds zondag kriebelt het hier ook weer.
M'n broer en schoonzus hebben er een dochtertje bij. Zo mooi zo'n kleintje..

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 02 jan 2009 21:38

Tja, dat het kriebelt herken ik wel; had nooit gedacht dat dat al zo snel weer zou komen :shock: Maar op de één of andere manier overheerst de gedachte 'voorlopig nog even niet' wel heel erg. Als het allemaal 'vanzelf' zou gaan zou ik zo tien kinderen willen hebben, maar soms vrees ik dat het er bij ons toch maar bij twee blijven, hoe geweldig gaaf ik kinderen ook vind :cry: Maar goed, ik ben oprecht blij dàt we uberhaupt gezegend zijn met twee van die mooie meiden; ik zie dat ook wel een anders om me heen. En dan is het ook gewoon goed zoals het nu is.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 jan 2009 22:09

Ik moet wel zeggen dat ik nu meer tegen de bevalling opzie als de vorige keer. Maar goed, dat is maar even, en ik heb nog even de tijd om me erop voor te bereiden :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 02 jan 2009 22:28

Denk omdat je nu weet wat het "is" en de vorige keer heb je het gewoon over je heen laten komen misschien?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2009 10:34

oei, zijn al die eerste bevallingen zo erg dan? Ik zie er nu totaal niet tegenop, misschien wel omdat ik inderdaad niet weet wat het is en hoe het zal zijn. Maar misschien is een tweede keer juist wel fijner, omdat je het dan wel weet, en het allemaal niet zo vaag is.

Nouja, hier eerst maar de eerste eruit krijgen, dan zien we wel weer ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 jan 2009 10:46

neeeeh.. tis niet erg, de mijne niet in elk geval, al was julia ook eeen mini, dus dat is nog makkelijker. ik heb geen wee gevoelt, alleen menstruatie-achtige rugpijn. en wel harde buiken. t was niet pijnloos, maar zeker ook niet erg pijnlijk.

geoon over je heen laten komen. je kan vaak toch niks veranderen aan de situatie :? sterkte!!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 03 jan 2009 11:28

De eerste bevalling kan erg zijn, bij mij was dat ook het geval, maar dat hoeft niet per definitie. Duurt jouw bevalling nu 6 uur en de volgende (als je nog een kindje krijgt) 3 uur, dan is jouw eerste bevalling ook het zwaarst, terwijl dat eigenlijk helemaaaaal niet zwaar is in vergelijking met mensen die 48 uur over een bevalling doen (zoals ik :( ). Het gaat denk ik ook om het gevoel wat je er daarna aan overhoud. Ik zei na 3 dagen ook gewoon weer van...nou als het volgend jaar weer zo moet doe ik het weer...je krijgt er zo iets moois voor terug ;) Maar je kan ook zoiets hebben van...voorlopig niet meer. Dat verschilt per persoon! Dus laat je maar niet gek maken MissF :wink: Succes met de laatste loodjes!
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 jan 2009 11:40

Ja, MissF, het komt vast wel goed hoor! Sterkte met de laatste loodjes!

En over seks na de geboorte ed: ik denk dat daar iedereen anders in is. Die 40-dagen-regel vind ik een beetje onzin... ik bedoel: het OT is geschreven in een tijd dat men echt niet zoveel over het vrouwelijk lichaam wist als nu.... ik denk dan: als het goed voelt, dan is dat toch prima. En als het langer duurt, om welke reden dan ook, dan moet dat toch ook geen probleem zijn? Belangrijk lijkt me dat je naar je eigen lichaam luistert... ik kan me goed voorstellen dat je iets aan voorbehoedmiddelen gebruikt om het lichaam na je zwangerschap en geboorte even wat rust te geven. (Heb in Nederland een vriendin die na een paar weken al weer zwanger was van de tweede... kinderen schelen waarschijnlijk nog minder dan 11 maanden... lijkt me toch best heftig, ook al is het voor die kinderen misschien later wel heel leuk...)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2009 13:43

Haha, ik maak me er inderdaad maar niet druk om. Ik kan er toch niets aan veranderen (al geloof ik persoonlijk wel in de psyche, dat als je er makkelijk mee omgaat het ook makkelijker gaat of lijkt te gaan)
In mijn omgeving heb ik gelukkig alleen maar mensen die het allemaal wel mee vinden vallen.
Mijn tante zei van de week zelfs dat ze het wel leuk vond, dat bevallen. Het komt vast wel goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 03 jan 2009 14:03

Ik hoop het wel voor je! Het is wel fijn dat je er nu gewoon lekker nuchter in staat. Je kan wel in de stress zitten maar het helpt je niet. Maar ik vind het wel knap ;)

Op het gebied van bevallingen mogen er voor mij wel wat meer positieve geluiden klinken :D

Haai: gefeliciteerd met je zwangerschap!

Terug naar “Archief”