Het geven van een pedagogische tik...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 29 apr 2008 13:10

meschianza schreef:(ik kom zo toch ook niet aan leren toe mensen)

hihi het heeft mij ook al flink wat tijd gekost... 1 voordeel m'n aantal postings is bijna met 50% gestegen ;)

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 29 apr 2008 13:10

Ger(nl) schreef: dit zal niet meer dan 5x voorkomen in haar leven

En dan vraag ik me af waarom het die 5x niet zonder pijniging af kan. Maar nu vind je me waarschijnlijk een drammerd.

Ik hou me voorlopig even buiten de discussie en volgt Meschianza's advies op.
:)
*zet een mooi muziekje aan en zingt mee*
De natuur kent het geheim en glimlacht.

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 29 apr 2008 13:13

Gerdien B. schreef:ik hoop dat je de teller op 0keer weet te houden!

Als ik merk wat een slaag bij mijn broer met mij al deed, hoe moet het dan zijn geweest als ik hem zelf ontvangen had :roll:
Besef ook dat wij reageren om niet alleen jou dochter maar menig ander kind te kunnen beschermen voor het geen wat hier lijfelijk vroeger is ervaren. Er zijn hier te vele mensen met littekens daardoor.
Hoop dat je dat ook begrijpt en dat ook in je achterhoofd wilt houden.

Hoop ook zeker dat de teller op 0 blijft staan :) Het is tot nu toe echt een wolk van een meisje die kleine prinses van me!
Natuurlijk snap ik dat men soms wat emotioneel kan reageren omdat men vanuit een ander referentiekader reageerd dan mijn visie. Maar laten we dan ook zo volwassen zijn om niet een persoonlijke aanval in te zetten richting mijn persoon, want zo heb ik het wel ervaren nadat ik mijn eerste post in dit toppic plaatste.
B.T.W. (By the way) Als ik mensen heb gekwetst wil ik mijn excuus daarvoor aanbieden

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 29 apr 2008 13:15

Marie Popelin schreef:*zet een mooi muziekje aan en zingt mee*

:D heel goed! een voordeel je hebt niet zolang "last" meer van me want ga dadelijk naar een afspraak toe :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 apr 2008 13:16

ik voel mij niet gekwetst maar je gedachte gang, zoals jij hem nu hier hebt neergezet, volg ik echt totaal niet. Kan er niet bij. Dat is niet omdat ik het niet wil maar het komt erg onlogisch over.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 apr 2008 13:52

Marie Popelin schreef:Ik weet het Ger(nl). :) Zoals ik tot nu toe uit je postings kan opmaken hou je van je kind en heb je het beste met haar voor. Daarnaast zou je haar ook niet graag willen slaan. Alleen heb je wel het plan dat je bij bepaald gedrag dit zou willen toepassen, en wel met een voorwerp. En dat is wat emotie bij mij oproept. Ik hoop dat je dat kan begrijpen.

(als aanvulling)
Ik vind het bewonderenswaardig dat Ger(nl) nadenkt over een goede opvoeding van zijn/haar (?) kind ipv zomaar wat te doen. Liever dat iemand weloverwogen als uitzondering een keer slaat dan dat iemand zonder na te denken zijn kind uitscheld, negeert, geen grenzen aanleert, treitert, geen veilige basis meegeeft, urenlange preken boven niveau geeft, enz.

Ik denk bovendien dat, wanneer iemand echt weloverwogen en als uitzondering een keer een klap uitdeelt, het kind er zelden wat aan overhoudt. Ik ben benieuwd of bij degenen in dit topic die slaan vreselijk vinden en er zelf ook ervaring mee hebben (zoals marie popelin of gerdienb) de opvoeders ook echt weloverwogen sloegen of meer uit drift en machteloosheid.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 apr 2008 13:56

Dat was moeilijk in te schatten toen. Hij had gewaarschuwd, maar ook echt enorm boos.

Mijn moeder gaf ook tikken maar dat heeft mij nooit echt wat gedaan maar die ene keer dat er echt geslagen werd is mij altijd bijgebleven. Daarom zit daar voor mij ook echt verschil tussen het 1 of het ander.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 apr 2008 14:01

Gerdien B. schreef:Dat was moeilijk in te schatten toen. Hij had gewaarschuwd, maar ook echt enorm boos.

Ik begrijp dat het in sommige gevallen moeilijk in te schatten is. Maakte hij het daarna ook weer goed, heeft hij ook uitgelegd waarom hij je sloeg en wat je precies fout had gedaan?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 apr 2008 14:12

Ger(nl) schreef:
Gerdien B. schreef:soms actie reactie kan het je over komen
En daar verschil ik dus totaal van mening want dat KAN en MAG je niet overkomen!

Ik vind het menselijker dat het je één keer overkomt, dan dat je het ontzettend bewust doet.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 apr 2008 14:18

Hippieblijhoofd schreef:
Gerdien B. schreef:Dat was moeilijk in te schatten toen. Hij had gewaarschuwd, maar ook echt enorm boos.

Ik begrijp dat het in sommige gevallen moeilijk in te schatten is. Maakte hij het daarna ook weer goed, heeft hij ook uitgelegd waarom hij je sloeg en wat je precies fout had gedaan?

Hij sloeg mij niet eens en toch is het mij altijd bijgebleven!!
Mijn broer was het die het overkwam en in hoeverre dat goed is gemaakt weet ik niet.
Ik heb zelf bijna altijd de ruzies met mijn vader bijgelegd en uitgepraat. Hij kwam daar dan ook zelf mee als hij uit emotie op mij had gereageerd bijvoorbeeld. (zonder te slaan!!!!)

Riska

Berichtdoor Riska » 29 apr 2008 14:19

Hippieblijhoofd schreef:Ik ben benieuwd of bij degenen in dit topic die slaan vreselijk vinden en er zelf ook ervaring mee hebben (zoals marie popelin of gerdienb) de opvoeders ook echt weloverwogen sloegen of meer uit drift en machteloosheid.

Alles wat ik erover kwijt wil is: zeer weloverwogen...

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 29 apr 2008 14:33

Nouja, dan begrijp ik het gewoon niet. Mijn moeder heeft me ook wel eens een pak slaag gegeven en dat ging er ook niet zachtjes aan toe maar ik heb er niets aan over gehouden. Ik neem het haar ook beslist niet kwalijk. Ik ben niet voor slaan in de opvoeding, maar vind het (vanwege mijn eigen ervaringen wellicht) ook geen probleem als de basis van opvoeden maar liefde is.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 29 apr 2008 19:50

:oops: Biecht: was pas erg moe en aan het eind van m'n latijn. Deed m'n dochtertje iets waar ik echt heel boos om werd en voor ik er erg in had gaf ik haar een behoorlijke tik op d'r vingers... oei, deed bij mij bijna nog zeerder dan bij haar... :oops: Dit gebeurde dus in een vlaag van onbeheerstheid; baalde er echt van.
Het geeft trouwens een veel beter gevoel om je kind even voor straf op de stoel te zetten dan te slaan, het laatste helpt toch niet, alleen een brullend kind dat nog vervelender gaat doen. (is mijn ervaring)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 apr 2008 19:53

Riska schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Ik ben benieuwd of bij degenen in dit topic die slaan vreselijk vinden en er zelf ook ervaring mee hebben (zoals marie popelin of gerdienb) de opvoeders ook echt weloverwogen sloegen of meer uit drift en machteloosheid.

Alles wat ik erover kwijt wil is: zeer weloverwogen...
ik sluit mij hierbij aan. Heb het ook meegemaakt (slaan e.d.)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 30 apr 2008 06:28

rosalie83 schreef:
Ger(nl) schreef:
Gerdien B. schreef:soms actie reactie kan het je over komen
En daar verschil ik dus totaal van mening want dat KAN en MAG je niet overkomen!

Ik vind het menselijker dat het je één keer overkomt, dan dat je het ontzettend bewust doet.

Helemaal mee eens.

Terug naar “Archief”