het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor kamille1984 » 17 feb 2010 13:18

moet eens zegen dat je in het openbaar voed, dan kan je de meeste nare reacties krijgen, terwijl je wel bloot op het strand kan liggen in ned

ergens is het toch raar, niet
=D>

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 17 feb 2010 14:13

sjongejonge!
Wat een reacties! Dit doet me zeer meiden! heel zeer!
Nooit, never wil ik fvmoeders kwetsen, laat staan de grond in trappen!
Ik zit hier echt letterlijk te trillen van de adrenaline, ben echt verbijsterrd door de beschuldigingen die ik naar mijn hoofd geslingerd krijg omdat ik niet netjes ben!
Wil de eerstvolgende die op mij wil reageren aub eerst AL mijn reacties lezen?
Willen de meiden die zeggen dat ik niet netjes ben geweest/steken onder water geef tégen fvMOEDERS/en dat ik bv bij anderen de strot in wil duwen even concreet citeren wat ik dan heb gezegt wat ze zo raakt?

Ik weet niet of jullie het doorhebben, maar jullie zelf zijn totaal niet netjes bezig, jullie laten je lijden door je emoties! Want ik heb echt absoluut niks kwetsends gezegt!
HET ENIGE wat ik doe is strijden tegen de flesvoedingsmaffia!
En het laatste wat ik zou zeggen is dat je een slechte moeder bent als je niet voor bv zou kiezen!
IK VIND HET FEIT OF JE EEN SLECHTE OF GOEDE MOEDER BENT NIET IN BV OF FV GEVEN ZIT.... en aangezien ik daar heilig van overtuigd ben zou ik niet weten waarom ik dat dan hier opeens wel zou vinden... (jo'tje, het zou je sieren als je wat minder hard zou zijn)

En die opmerking over dat misschien niet zo lang thuis kunnen zitten 'als mij' slaat helemaal nergens op! want ik zeg toch: OF stoppen met borstvoeding OF werken! ik heb niet gezegd dat je dan maar een mogelijkheid heb en dat is stoppen met werken! LEg me aub geen woorden in mijn mond! Maak het niet erger dan jij vind dat het is!

allen lezen wat er staat aub. bedankt.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 17 feb 2010 14:16

Schipje, ik begrijp de reacties op jouw posts ook niet zo goed.
Wat een commotie om niets.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 feb 2010 14:23

Schipje schreef:HET ENIGE wat ik doe is strijden tegen de flesvoedingsmaffia!

Is dit niet een beetje heel erg overtrokken? Ik heb nooit iets gemerkt dat flesvoeding zo gepromoot of gepushed wordt door wie dan ook. Idd staan er in tijdschriften als kinderen reclame voor flesvoeding maar dat staat in zoveel tijdschriften. En ik geloof gewoon niet dat als iemand haar kind borstvoeding wil geven zich ineens tot flesvoeding laat 'omturnen' omdat dit toevallig in het blad staat dat ze net zit te lezen. Diegenen die ik ken en geen bv geven had daar vanaf het begin al een duidelijke reden voor.

Als ik trouwens tegen mijn zoon van 12 zeg dat ie BV heeft gehad wil hij daar niets over weten. Dat vind ie vreselijk. :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 feb 2010 14:24

Ik heb het niet over jou schipje, ik woon zelfs in een ander land :roll: Maar waarom gebruik je het woord 'maffia' icm flesvoeding. Dat zal veel moeders die dolgraag bv willen geven en het niet kunnen of zelfs moeders die voor fv gekozen hebben een nare smaak in de mond geven.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 17 feb 2010 15:09

*
Laatst gewijzigd door Lenny op 30 jun 2010 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 feb 2010 15:25

LauraC schreef:'Grappig' genoeg ondervind ik in mijn omgeving nooit dat moeders met FV-kinders andere moeders tot huilens toe een schuldgevoel aan proberen te praten. Helaas heb ik wel gezien dat BV-moeders andersdenkende of -doende moeders helemaal (ja zelfs tot huilens toe) de grond in trappen...

Mijn ervaring is wel dat fv-moeders soms bijna 'vies' zitten te kijken als ik mijn kind in het openbaar voed, of het erg vreemd vinden dat ik met 6 maanden pas begin met bijvoeding, of er niets van snappen dat ik de nachtelijke voedingen gewoon lekker voor lief neem omdat kindlief nog niet doorslaapt, of heel raar kijken omdat ik op verzoek voed en dus geen vaste tijden heb...

Ik denk dus dat het beide kanten op werkt.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 feb 2010 15:30

Haai schreef:
LauraC schreef:'Grappig' genoeg ondervind ik in mijn omgeving nooit dat moeders met FV-kinders andere moeders tot huilens toe een schuldgevoel aan proberen te praten. Helaas heb ik wel gezien dat BV-moeders andersdenkende of -doende moeders helemaal (ja zelfs tot huilens toe) de grond in trappen...

Mijn ervaring is wel dat fv-moeders soms bijna 'vies' zitten te kijken als ik mijn kind in het openbaar voed, of het erg vreemd vinden dat ik met 6 maanden pas begin met bijvoeding, of er niets van snappen dat ik de nachtelijke voedingen gewoon lekker voor lief neem omdat kindlief nog niet doorslaapt, of heel raar kijken omdat ik op verzoek voed en dus geen vaste tijden heb...

Ik denk dus dat het beide kanten op werkt.

Dat zullen de NL flesmoeders dan wel zijn ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 feb 2010 15:35

@Laura: hoe zijn bij jullie de verhoudingen tussen fles-en borstvoedende moeders? Wordt er bij jullie meer borst of fles gegeven.

Ik las gisteren trouwens dat in Engeland (dacht ik) een moeder die (netjes bedekt) bv zat te geven bij het zwembad werd aangesproken door de badmeester: 'er mocht niet gegeten of gedronken worden in het zwembad' :lol:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 feb 2010 15:37

kamille1984 schreef:moet eens zegen dat je in het openbaar voed, dan kan je de meeste nare reacties krijgen, terwijl je wel bloot op het strand kan liggen in ned

=D>

Dan had ik vast en zeker nare reacties gehad. Waar ik ook was ik voedde gewoon als het nodig was. Met het kinderkerstfeest in de kerk, op verjaardagen, desnoods in de trein, het kon mij echt niks schelen
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 feb 2010 15:39

*Annet* schreef:

Is dit niet een beetje heel erg overtrokken? Ik heb nooit iets gemerkt dat flesvoeding zo gepromoot of gepushed wordt door wie dan ook. Idd staan er in tijdschriften als kinderen reclame voor flesvoeding maar dat staat in zoveel tijdschriften. En ik geloof gewoon niet dat als iemand haar kind borstvoeding wil geven zich ineens tot flesvoeding laat 'omturnen' omdat dit toevallig in het blad staat dat ze net zit te lezen. Diegenen die ik ken en geen bv geven had daar vanaf het begin al een duidelijke reden voor.

Als ik trouwens tegen mijn zoon van 12 zeg dat ie BV heeft gehad wil hij daar niets over weten. Dat vind ie vreselijk. :mrgreen:

Is vast de leeftijd, is hier ook zo.
'je moest is weten hoe lekker je het vond...' :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 17 feb 2010 15:55

Haai schreef:Ik las gisteren trouwens dat in Engeland (dacht ik) een moeder die (netjes bedekt) bv zat te geven bij het zwembad werd aangesproken door de badmeester: 'er mocht niet gegeten of gedronken worden in het zwembad' :lol:

:lol: :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 feb 2010 16:30

pannenkoek schreef:
kamille1984 schreef:moet eens zegen dat je in het openbaar voed, dan kan je de meeste nare reacties krijgen, terwijl je wel bloot op het strand kan liggen in ned

=D>

Dan had ik vast en zeker nare reacties gehad. Waar ik ook was ik voedde gewoon als het nodig was. Met het kinderkerstfeest in de kerk, op verjaardagen, desnoods in de trein, het kon mij echt niks schelen

mij ook niet :mrgreen: ik heb zelf wel eens in kampen al voedend door de winkelstraat gelopen, baby in de doek zag niemand wat van :mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 17 feb 2010 16:37

*Annet* schreef:

nee want andersom wordt wel overal gesproken over de bvmaffia, dus respect moet wel beide kanten opwerken.

ik snap dat het heel gevoelig ligt om dat je uiteindelijk aangevalen voelt op je keuze , de meeste mensen willen het beste voor hun kind.
maar ik wou wel dat het gewoon als normaal en vanzelfsprekend wordt ervaren om bv te geven het eerste jaar.
en dat betekend echt niet dat je tot bloedens toe door moet gaan, dat zou ik nooit doen en ook nooit iemand zeggen.

en @ schipje ik snap de commotie ook niet , je geeft gewoon de feiten weer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 feb 2010 16:49

Ik denk ook zeker wel dat het feiten zijn die Schipje doorgeeft, maar ik vind het toch echt wel vervelend overkomen dat als ik zeg dat ik het erg vervelend heb ervaren dat ik alleen op de groep stond, dat voor mijn gevoel door Schipje meteen onderuit gehaald wordt, doordat ze zegt dat het de schuld is van mijn baas en er meteen bovenop zegt: wat goed dat die moeder toch bv gaf. Wat is het nut daarvan om dat te zeggen? Totaal niet empatisch naar mij toe, meisje van toen 20, totaal nog niet bezig met zwanger zijn en bv. Dus het is iets meer dan alleen feitjes benoemen. Prima als je dat doet, maar ga dan niet zeggen dat mijn reacties kinderachtig zijn (want het was echt oprecht bedoeld! Ik meende echt dat ik er last van had, en dat het dus echt niet altijd zo simpel is, dat kolven! Maar je komt erg onrespectvol naar mij over, om het even bij mezelf te houden).
En ik heb hier heel eerlijk benoemd dat ik een rotgevoel kreeg bij bv, maar ik heb nooit beweerd dat ik dan vind dat iedereen maar kv moet geven. Helemaal niet. Mijn vriendin heeft een half jaar met plezier bv gegeven, daar hebben we nooit een woord aan vuil gemaakt. Dat vind ik pas respectvol naar elkaar toe. En ik kan me prima voorstellen dat vrouwen niet kunnen begrijpen dat ik dat gevoel niet had. Maar ik ga dat toch ook niet 100 keer tegen bv moeders zeggen, dat ik echt niet begrijp dat mensen wel bv geven en zich daar nog heel goed bij voelen ook. Hou het dan voor je. Zijn we allebei weer blij :) (sorry, beetje opgefokte reactie dat laatste, omdat ik er nog van kan balen hoe vaak dat wel niet gezegd is in de anderhalve jaar dat ik zwanger was en mijn zoontje na de bevalling geen bv gaf en als ze keurig om uitleg vroegen en ik ook nog eens heel eerlijk vertelde waarom ik het dus niet gaf)

Zo, en nu vind ik het wel weer best, en ga ik lekker mijn zoon zijn tuitbeker met sap geven (heul handig, die melkperiode voorbij ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”