ergens is het toch raar, niet

Moderator: Moderafo's
Schipje schreef:HET ENIGE wat ik doe is strijden tegen de flesvoedingsmaffia!
LauraC schreef:'Grappig' genoeg ondervind ik in mijn omgeving nooit dat moeders met FV-kinders andere moeders tot huilens toe een schuldgevoel aan proberen te praten. Helaas heb ik wel gezien dat BV-moeders andersdenkende of -doende moeders helemaal (ja zelfs tot huilens toe) de grond in trappen...
Haai schreef:LauraC schreef:'Grappig' genoeg ondervind ik in mijn omgeving nooit dat moeders met FV-kinders andere moeders tot huilens toe een schuldgevoel aan proberen te praten. Helaas heb ik wel gezien dat BV-moeders andersdenkende of -doende moeders helemaal (ja zelfs tot huilens toe) de grond in trappen...
Mijn ervaring is wel dat fv-moeders soms bijna 'vies' zitten te kijken als ik mijn kind in het openbaar voed, of het erg vreemd vinden dat ik met 6 maanden pas begin met bijvoeding, of er niets van snappen dat ik de nachtelijke voedingen gewoon lekker voor lief neem omdat kindlief nog niet doorslaapt, of heel raar kijken omdat ik op verzoek voed en dus geen vaste tijden heb...
Ik denk dus dat het beide kanten op werkt.
kamille1984 schreef:moet eens zegen dat je in het openbaar voed, dan kan je de meeste nare reacties krijgen, terwijl je wel bloot op het strand kan liggen in ned
*Annet* schreef:Schipje schreef:HET ENIGE wat ik doe is strijden tegen de flesvoedingsmaffia!
Is dit niet een beetje heel erg overtrokken? Ik heb nooit iets gemerkt dat flesvoeding zo gepromoot of gepushed wordt door wie dan ook. Idd staan er in tijdschriften als kinderen reclame voor flesvoeding maar dat staat in zoveel tijdschriften. En ik geloof gewoon niet dat als iemand haar kind borstvoeding wil geven zich ineens tot flesvoeding laat 'omturnen' omdat dit toevallig in het blad staat dat ze net zit te lezen. Diegenen die ik ken en geen bv geven had daar vanaf het begin al een duidelijke reden voor.
Als ik trouwens tegen mijn zoon van 12 zeg dat ie BV heeft gehad wil hij daar niets over weten. Dat vind ie vreselijk.
Haai schreef:Ik las gisteren trouwens dat in Engeland (dacht ik) een moeder die (netjes bedekt) bv zat te geven bij het zwembad werd aangesproken door de badmeester: 'er mocht niet gegeten of gedronken worden in het zwembad'
pannenkoek schreef:kamille1984 schreef:moet eens zegen dat je in het openbaar voed, dan kan je de meeste nare reacties krijgen, terwijl je wel bloot op het strand kan liggen in ned
Dan had ik vast en zeker nare reacties gehad. Waar ik ook was ik voedde gewoon als het nodig was. Met het kinderkerstfeest in de kerk, op verjaardagen, desnoods in de trein, het kon mij echt niks schelen
*Annet* schreef:Schipje schreef:HET ENIGE wat ik doe is strijden tegen de flesvoedingsmaffia!
Is dit niet een beetje heel erg overtrokken? Ik heb nooit iets gemerkt dat flesvoeding zo gepromoot of gepushed wordt door wie dan ook. Idd staan er in tijdschriften als kinderen reclame voor flesvoeding maar dat staat in zoveel tijdschriften. En ik geloof gewoon niet dat als iemand haar kind borstvoeding wil geven zich ineens tot flesvoeding laat 'omturnen' omdat dit toevallig in het blad staat dat ze net zit te lezen. Diegenen die ik ken en geen bv geven had daar vanaf het begin al een duidelijke reden voor.
Als ik trouwens tegen mijn zoon van 12 zeg dat ie BV heeft gehad wil hij daar niets over weten. Dat vind ie vreselijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten