Sars, Mers, Corona...

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Re: Sars, Mers, Corona...

Berichtdoor Dorpeling » 10 nov 2021 14:26

StillAwake schreef:Een 2G systeem is dan weer stukken goedkoper, makkelijker op te zetten en veilig (een gevaccineerde loopt wel risico besmet te raken, en eventueel anderen te besmetten, maar de kans op ziekte is veel kleiner, laat staan de kans op ziekenhuisopname), en daarnaast heeft het een opdrijvend effect op de vaccinatiegraad.

2G is schijnveiligheid.
Wat dat betreft is het systeem wat we nu hanteren wellicht wel aardig (hoewel wat halfslachtig), maar persoonlijk zie ik meer in een lockdown voor mensen die daar voor keizen, dan in een lockdown voor de hele maatschappij.
2G: ik hoop dat het er ook in Nederland door komt.Dat is ook de reden dat de boosterprik snel doorgezet moet worden.
Overigens heeft de natuurlijke bescherming na een besmetting hetzelfde verloop (zij het dat het wat langer duurt voordat de effectiviteit afneemt)
Ik ben er ook bang voor, maar heb goede hoop op een 2g-systeem waarbij die vrijheid voor een prikkie wél haalbaar is (met een booster voor iedereen boven de 65)

En wat als 65+ ook genoeg heeft van het prikken en geen booster wil? Worden ze dan weer gelijk gesteld aan de ongevaccineerden?

Natuurlijke bescherming na een besmetting heeft een beter verloop, maar niet die erkenning. Tot nu toe krijg je maar een code tot een half jaar.

Ik word er ondertussen een beetje gaar van. Ik kan elke keer testen voor toegang, kom negatief binnen maar kan ter plekke besmet worden door een gevaccineerde. Dat heet toch niets meer met veiligheid te maken?

En inderdaad, dit halfslachtige gedoe is ook niet wat. Iedere keer weer die persconferentie met wat niet meer mag, die schreeuwt dit en een ander dat. Intussen heeft iedereen een mening, het wordt een zootje. En het kabinet doet daaraan mee.
Wees dan gewoon eerlijk helder en beken gewoon dat het een experiment is waar mensen vrijwillig aan mee doen. En ja, een experiment kan ook anders verlopen dan je vooraf bedacht had.
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 nov 2021 14:28

En over Duitsland, het enige wat ze beter hebben is meer ic bedden. Maar de zorg verder schijnt om te janken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 14:34

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 12 dec 2024 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 14:36

Dorpeling schreef:2G is schijnveiligheid.

En wat als 65+ ook genoeg heeft van het prikken en geen booster wil? Worden ze dan weer gelijk gesteld aan de ongevaccineerden?

Natuurlijke bescherming na een besmetting heeft een beter verloop, maar niet die erkenning. Tot nu toe krijg je maar een code tot een half jaar.

Ik word er ondertussen een beetje gaar van. Ik kan elke keer testen voor toegang, kom negatief binnen maar kan ter plekke besmet worden door een gevaccineerde. Dat heet toch niets meer met veiligheid te maken?

En inderdaad, dit halfslachtige gedoe is ook niet wat. Iedere keer weer die persconferentie met wat niet meer mag, die schreeuwt dit en een ander dat. Intussen heeft iedereen een mening, het wordt een zootje. En het kabinet doet daaraan mee.
Wees dan gewoon eerlijk helder en beken gewoon dat het een experiment is waar mensen vrijwillig aan mee doen. En ja, een experiment kan ook anders verlopen dan je vooraf bedacht had.

Je vergeet dat afgelopen maand nog steeds meer dan 50% van de patienten uit die kleine groep mensen kwam die niet aan het experiment meededen. Wat dat betreft lijkt meedoen aan "het experiment" een stuk beter te werken dan niet meedoen.
En hooguit moeten anderen nu ook weer testen voor toegang, jij moet dat sowieso dan ook gewoon blijven doen dus voor jou verandert er niet veel.

Overigens kan je een hoop van de persco's zeggen maar de regels zijn best duidelijk en dat er minder mag als de cijfers enorm oplopen is verklaarbaar.

En ja als mensen geen booster willenen de ziekenhuizen lopen vol met die mensen snap ik dat ze weer onderdeel worden van de risicogroep.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 14:39

-

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 10 nov 2021 15:50

StillAwake schreef:Grappig, een paar dagen geleden beweerde je nog dat gevaccineerden zich niet meer en masse lieten testen bij klachten, daar is dit niet helemaal mee in één lijn.
Dat klopt. Blijkbaar laten veel mensen met klachten zich toch testen momenteel. Maar dat is als het kalf al verdronken is natuurlijk: overal uitbraken.
StillAwake schreef:Het klopt dat TvT het meest eerlijke systeem zou zijn. Maar als je ziet welke kosten je daarmee uitstort over de belastingbetaler (of de individueen die zich moeten testen als het niet "gratis" is) uitstort kun je je afvragen of dat de bedoeling is.
Bovendien: als 17.7 miljoen Nederlanders voor alles wat ze willen doen een testafspraak moeten maken haal je ook heel veel spontaniteit uit de maatschappij, waarbij het ook nog eens qua belasting op deze teststraten onhaalbaar zal zijn (dat was het rond de zomervakantie ook, terwijl toen al veel mensen een groen vinkje hadden vanwege hun vaccinatie).

Een 2G systeem is dan weer stukken goedkoper, makkelijker op te zetten en veilig (een gevaccineerde loopt wel risico besmet te raken, en eventueel anderen te besmetten, maar de kans op ziekte is veel kleiner, laat staan de kans op ziekenhuisopname), en daarnaast heeft het een opdrijvend effect op de vaccinatiegraad. Mensen die zich met een goede reden (welke dan ook) niet laten prikken laten dat ook niet doen om aan een 2G systeem te ontkomen, en mensen die redelijk ondoordacht niet hebben geprikt maken alsnog een afspraak.

Wat dat betreft is het systeem wat we nu hanteren wellicht wel aardig (hoewel wat halfslachtig), maar persoonlijk zie ik meer in een lockdown voor mensen die daar voor keizen, dan in een lockdown voor de hele maatschappij.
2G: ik hoop dat het er ook in Nederland door komt.Dat is ook de reden dat de boosterprik snel doorgezet moet worden.
En jouw eindstrategie is dat mensen zich van hun 18e tot het eind van hun leven moeten laten vaccineren (dus elk jaar minstens 1 prik) en ze in ruil daarvoor wat privileges toegeworpen krijgen? Je hebt dat liever dan testen vanwege de kosten? Alsof Pfizer en dat soort bedrijven geen miljarden voor vaccins vragen!
Dat is wat mij betreft helemaal geen prettig vooruitzicht en bovendien totaal onwenselijk.
Ik hoop dat ofwel het virus vervangen wordt door een onschuldiger variant (mutatie) danwel dat er voldoende natuurlijke immuniteit is opgebouwd, of we met medicijnen de regelmatige vaccinaties kunnen afschalen en ook dat hele QR systeem dat daaromheen is opgetuigd naar de vuilnisbak van de geschiedenis kunnen verwijzen. Het QR systeem zorgt alleen maar voor schijnveiligheid, zoals de huidige besmettingsgolf ondubbelzinnig aantoont. Ook in Duitsland, waar ze het 2G systeem hebben, zijn de besmettingscijfers hoger dan ooit. Daarom is men daar serieus het 1G systeem aan het overwegen: iedereen testen. Dat is in elk geval beter dan het discriminerende 2G systeem, al ben ik van TvT ook liever zo snel mogelijk weer af.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 10 nov 2021 16:10

-

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 nov 2021 17:12

elbert schreef:Dat klopt. Blijkbaar laten veel mensen met klachten zich toch testen momenteel. Maar dat is als het kalf al verdronken is natuurlijk: overal uitbraken.
En jouw eindstrategie is dat mensen zich van hun 18e tot het eind van hun leven moeten laten vaccineren (dus elk jaar minstens 1 prik) en ze in ruil daarvoor wat privileges toegeworpen krijgen? Je hebt dat liever dan testen vanwege de kosten? Alsof Pfizer en dat soort bedrijven geen miljarden voor vaccins vragen!
Dat is wat mij betreft helemaal geen prettig vooruitzicht en bovendien totaal onwenselijk.
Ik hoop dat ofwel het virus vervangen wordt door een onschuldiger variant (mutatie) danwel dat er voldoende natuurlijke immuniteit is opgebouwd, of we met medicijnen de regelmatige vaccinaties kunnen afschalen en ook dat hele QR systeem dat daaromheen is opgetuigd naar de vuilnisbak van de geschiedenis kunnen verwijzen. Het QR systeem zorgt alleen maar voor schijnveiligheid, zoals de huidige besmettingsgolf ondubbelzinnig aantoont. Ook in Duitsland, waar ze het 2G systeem hebben, zijn de besmettingscijfers hoger dan ooit. Daarom is men daar serieus het 1G systeem aan het overwegen: iedereen testen. Dat is in elk geval beter dan het discriminerende 2G systeem, al ben ik van TvT ook liever zo snel mogelijk weer af.

Om een virus te laten uitdoven heb je voldoende antistoffen nodig. Zoveel mogelijk mensen van je bevolking antisstoffen geven, daarna de kwetsbare zoals de griepprik on demand gaan aanbieden met een focus op de kwetsbare groep is zo gek nog niet. Want het lijkt er op dat, ook al neemt de bescherming tegen besmet raken af, de kans dat je er heel ziek van wordt nog steeds vrij klein is, kleiner dan dat het was. Op een gegeven moment moet het virus rond kunnen gaan in de samenleving zonder veel impact te hebben en dan dooft het vanzelf een keer uit of steekt alleen af en toe de kop op. Maar dat is wat anders dat iedereen die voor dit vaccinatieprogramma was dus vindt dat we iedereen maar blijvend moeten prikken.

En ook al worden Pfizer en zo daar vast rijk van, het is een veel goedkopere aanpak dan medicijnen en al helemaal veel goedkoper dan veel meer mensen in het ziekenhuis en op de IC hebben. En ook veel goedkoper dan heel veel testen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 nov 2021 17:13

StillAwake schreef:Ik heb er jaren geleden een poos gewoond, maar begreep daar dat het nogal afhankelijk is van de deelstaat waar je woont hoe hoog de kwaliteit is.
En in Sleeswijk Holstein (tussen Hamburg en Denemarken) en in Hamburg zelf was dat absoluut goed te noemen, maar wellicht is dat niet het landelijk beeld...

In dat geval is het hetzelfde als nl waarschijnlijk. Hier zullen ook afdelingen zijn die niet goed bekend staan. Maar goed, ze hebben daar hetzelfde probleem als hier, schijnt, dat het personeel weggaat en de werkdruk hoog is. Ik denk zelf dat, als ze daar wat mee doen, de zorg wel aantrekkelijker wordt. Er is nu veel werk wat niet aan het bed gebeurd. Kan zo zijn voordelen hebben, zeker bepaalde registraties zijn heel belangrijk, maar mijn collega's zeggen meestal dat ze voor de zorg hebben gekozen ivm het zorgen. Niet de administratie. Ik geef toe dat het een lastig iets is om meer mensen in de zorg te krijgen. Maar begin dan eerst eens met praten op de werkvloer. Wat willen de verpleegkundigen zelf? Wordt er naar ze geluisterd?

We hebben hier op de basisschool en het VO ontzettend veel besmettingen.
Ik hoop dat ik morgen mijn uitslag heb van antistoffen. Hij was vandaag nog niet binnen. Druk op het lab.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 nov 2021 18:14

lammetje schreef:We hebben hier op de basisschool en het VO ontzettend veel besmettingen.
Ik hoop dat ik morgen mijn uitslag heb van antistoffen. Hij was vandaag nog niet binnen. Druk op het lab.

Ik las vandaag een bericht op Reddit van een gescheiden moeder met Covid, dochter had ook covid en zoontje was ziek maar nog niet getest. Het weekend was het zoontje bij de vader/ex-man. De ex-man was antivaccinatie en geloofde allemaal niet zo in corona, maar hij zei dat hij het zoontje zou laten testen op weg naar school....

En dan vraag je je af hoe het toch komt dat er zo veel besmettingen zijn...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 nov 2021 18:50

Mortlach schreef:Ik las vandaag een bericht op Reddit van een gescheiden moeder met Covid, dochter had ook covid en zoontje was ziek maar nog niet getest. Het weekend was het zoontje bij de vader/ex-man. De ex-man was antivaccinatie en geloofde allemaal niet zo in corona, maar hij zei dat hij het zoontje zou laten testen op weg naar school....

En dan vraag je je af hoe het toch komt dat er zo veel besmettingen zijn...

Tja die categorie hebben we hier op school niet echt, maar ik vermoed dat je al besmet bent voor je iets merkt en ook anderen besmet hebt die ook weer de volgende besmetten... Dus op zich niet heel raar dat er in klassen een uitbraak is. En op zich niks mis mee natuurlijk op die leeftijd, je kunt het maar gehad hebben en antistoffen aanmaken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 nov 2021 18:52

lammetje schreef:Tja die categorie hebben we hier op school niet echt, maar ik vermoed dat je al besmet bent voor je iets merkt en ook anderen besmet hebt die ook weer de volgende besmetten... Dus op zich niet heel raar dat er in klassen een uitbraak is. En op zich niks mis mee natuurlijk op die leeftijd, je kunt het maar gehad hebben en antistoffen aanmaken.

Ja, maar ze nemen het natuurlijk wel mee naar huis...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 nov 2021 19:59

Mortlach schreef:Ja, maar ze nemen het natuurlijk wel mee naar huis...

Is dat erg? Eerlijk gezegd hoop ik er deze winter op. Dan hebben ze het maar gehad en bouwen ze zo weerstand op. Ik ga er echt niet vanuit dat wij het ook niet meer krijgen.

Dorpeling
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dorpeling » 10 nov 2021 23:13

StillAwake schreef:2G is inderdaad schijnveiligheid, omdat de mensen die elkaar dan nog wel ontmoeten uiteindelijk toch ook weer mensen tegenkomen die wél ongevaccineerd en/óf kwetsbaar zijn.
In die zin is 2G net zo veilig als het huidge systeem, alleen goedkoper.

Laten we dan maar 3G aanhouden, worden er minder mensen buitengesloten. Of nog liever, geen G. Gezien de besmettingscijfers die exploderen hebben die geetjes niet veel zin.
kun je trouwens uitleggen wat je met dat "experiment" bedoelde?

Ja hoor. Ik bedoel dat experiment waar oa jij ook aan meedoet. AZ is al uitgesloten, Janssen is niet voldoende. Meldingen bij Lareb: 164.394, van spierpijn en menstruatiestoornissen tot hartfalen.
Maar dit vaccin zou ons toch uit deze ellende halen? Om zoveel mogelijk mensen over te halen werd vooral benadrukt dat dit vaccin ons zou redden en dan kunnen we weer doen en laten wat we willen. Yeah, right. Zie jij het?
Was wel net zo transparant geweest om te melden dat het een experiment is waarvan de uitkomst nog onzeker is.

Mortlach schreef:Ja, maar ze nemen het natuurlijk wel mee naar huis...

Kwestie van tijd, zijn alle kleintjes ook geprikt. Leveren die iig geen gevaar meer op voor hun gevaccineerde ouders. Of was jij dat niet die stond te springen om een vaccin voor je peuter?

lammetje schreef:Ik hoop dat ik morgen mijn uitslag heb van antistoffen. Hij was vandaag nog niet binnen. Druk op het lab.

Wat ga je ermee doen?
Zie het Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt! Joh. 1:29

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 nov 2021 08:31

-

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”