StillAwake schreef:Een 2G systeem is dan weer stukken goedkoper, makkelijker op te zetten en veilig (een gevaccineerde loopt wel risico besmet te raken, en eventueel anderen te besmetten, maar de kans op ziekte is veel kleiner, laat staan de kans op ziekenhuisopname), en daarnaast heeft het een opdrijvend effect op de vaccinatiegraad.
2G is schijnveiligheid.
Wat dat betreft is het systeem wat we nu hanteren wellicht wel aardig (hoewel wat halfslachtig), maar persoonlijk zie ik meer in een lockdown voor mensen die daar voor keizen, dan in een lockdown voor de hele maatschappij.
2G: ik hoop dat het er ook in Nederland door komt.Dat is ook de reden dat de boosterprik snel doorgezet moet worden.
Overigens heeft de natuurlijke bescherming na een besmetting hetzelfde verloop (zij het dat het wat langer duurt voordat de effectiviteit afneemt)
Ik ben er ook bang voor, maar heb goede hoop op een 2g-systeem waarbij die vrijheid voor een prikkie wél haalbaar is (met een booster voor iedereen boven de 65)
En wat als 65+ ook genoeg heeft van het prikken en geen booster wil? Worden ze dan weer gelijk gesteld aan de ongevaccineerden?
Natuurlijke bescherming na een besmetting heeft een beter verloop, maar niet die erkenning. Tot nu toe krijg je maar een code tot een half jaar.
Ik word er ondertussen een beetje gaar van. Ik kan elke keer testen voor toegang, kom negatief binnen maar kan ter plekke besmet worden door een gevaccineerde. Dat heet toch niets meer met veiligheid te maken?
En inderdaad, dit halfslachtige gedoe is ook niet wat. Iedere keer weer die persconferentie met wat niet meer mag, die schreeuwt dit en een ander dat. Intussen heeft iedereen een mening, het wordt een zootje. En het kabinet doet daaraan mee.
Wees dan gewoon eerlijk helder en beken gewoon dat het een experiment is waar mensen vrijwillig aan mee doen. En ja, een experiment kan ook anders verlopen dan je vooraf bedacht had.