Suggesties

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Suggesties

Berichtdoor Wilsophie » 31 okt 2013 10:39

Salomo en later Paulus benoemen dwaasheid en wijsheid en omschrijven de termen. Ze stellen de dwaasheid van de wereld en ook de wetenschap van de wereld tegenover de wijsheid van God.

Mensen met een andere visie op een bepaald onderwerp noemen zij niet dwaas in ieder geval.

Refoweb laat andersdenkenden en zelfs ongelovigen die zich fel keren tegen het christendom en de Bijbel toe op het forum, dan moet je daar ook je conclusie uit trekken.

En het niet afdoen met deze tekst, het is niet aan ons om een dwaas naar zijn zotheid te antwoorden. Tenzij het een opdracht van refo is, soms heb ik de indruk dat ze een missie hebben om deze toegelaten mensen op hun forum te schande te zetten en zelfs te bedreigen, men leze de post gericht aan mij bij de restitutieleer.
Een suggestie zou zijn om deze mensen door de moderators persoonlijk te benaderen en niet ineens een groot deel postings te verwijderen en dan alles algemeen te maken.

Ik kan het mis hebben en ik kan een andere visie hebben en dat kan heel vreemd klinken in oren die dat nooit gehoord hebben, geheel tot je dienst. Maar iemand zo afbranden en beledigen kàn niet de bedoeling zijn, lijkt mij. Ik denk vaak, kom dat nu eens in mijn gezicht zeggen.
Liegen, verdraaien, onbeschoft, de satan hoogachten, noem maar op, u kunt het lezen.
Niet van de hand van atheisten, maar van de hand van zichzelf noemende christenen.
Je bent niet wedergeboren enz.....heulen met de duivel enz...

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 31 okt 2013 10:52

Wilsophie schreef:Ik kan het mis hebben en ik kan een andere visie hebben en dat kan heel vreemd klinken in oren die dat nooit gehoord hebben, geheel tot je dienst. Maar iemand zo afbranden en beledigen kàn niet de bedoeling zijn, lijkt mij. Ik denk vaak, kom dat nu eens in mijn gezicht zeggen.
Ik begrijp je verontwaardiging, maar misschien zou je ook eens de hand in eigen boezem moeten steken. Dat is bovendien nog een heel bijbels begrip ook. (Exodus 4:6)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 31 okt 2013 10:59

Wilsophie schreef:Ik kan het mis hebben en ik kan een andere visie hebben en dat kan heel vreemd klinken in oren die dat nooit gehoord hebben, geheel tot je dienst. Maar iemand zo afbranden en beledigen kàn niet de bedoeling zijn, lijkt mij. Ik denk vaak, kom dat nu eens in mijn gezicht zeggen.
Liegen, verdraaien, onbeschoft, de satan hoogachten, noem maar op, u kunt het lezen.
Niet van de hand van atheisten, maar van de hand van zichzelf noemende christenen.
Je bent niet wedergeboren enz.....heulen met de duivel enz...

Je hebt het zeker mis. Als het niet van God is, dan is het van de duivel. Zo simpel is het.
En beledigen mag niet, maar daar heb je zelf ook een handje van!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 okt 2013 18:21

Natuurlijk is het makkelijk om zo te antwoorden. Maar als iets niet van God komt dus van de duivel is heel moeilijk waar te maken want wie bepaalt wat van wie komt dan? En waarom en hoezo?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 okt 2013 18:23

e hebt het zeker mis. Als het niet van God is, dan is het van de duivel. Zo simpel is het.
En beledigen mag niet, maar daar heb je zelf ook een handje van!

Dus als iemand een andere visie heeft op de Bijbel dan is hij van de duivel?
En waarom heb ik het mis?

Lekker dan. Wat is dan de norm? Jij?

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 31 okt 2013 18:25

Wilsophie schreef:
Dus als iemand een andere visie heeft op de Bijbel dan is hij van de duivel?
En waarom heb ik het mis?

Lekker dan. Wat is dan de norm? Jij?

Als jij nou je postings ook eens tegen het licht zou houden dan krijg je vanzelf waardering. Maar in het andere topic maak jij een karikatuur van wat de uitverkiezing voor anderen zou betekenen. En dan denk ik matig je toon eens en doe normaal.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 31 okt 2013 18:35

Kom op zeg, ik hoef geen waardering van mensen. Daar gaat het toch niet om nu.
Mijn vraag was duidelijk toch? Geef daar dan antwoord op. Het gaat hier toch niet om de uitverkiezing.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 31 okt 2013 18:38

Wilsophie schreef:Kom op zeg, ik hoef geen waardering van mensen. Daar gaat het toch niet om nu.
Mijn vraag was duidelijk toch? Geef daar dan antwoord op. Het gaat hier toch niet om de uitverkiezing.

Ik heb het over respect. Jij krijgt respect als je respect toont voor anderen. En wat jij doet is een smerige karikatuur neer te zetten van de uitverkiezing waarbij je onpasselijk Gods naam gebruikt
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 31 okt 2013 18:51

AskDrBrown

If we could only be as zealous FOR truth as we sometimes are AGAINST error, we could change the world.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 31 okt 2013 18:55

Wilsophie schreef:Wat is dan de norm? Jij?
Nee, Christus Jezus.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 31 okt 2013 18:57

" ik heb het over respect"

Is dat zo?
Wel ik ben nog maar kort deelnemer van dit web, in tegenstelling tot Wilsophie, maar eerlijk gezegd ben ik weinig of geen respect tegengekomen, in tegendeel, men maakt ons uit voor van alles en nog wat. Ik ga het niet herhalen, want Wil heeft deze dingen reeds benoemd.

Ik verkondig al jaren de Blijde Boodschap op internet, maar wat ik hier hoor en meemaak, heb ik nog niet meegemaakt op geen enkele christelijke site.

Dus ga het nu niet over "respect" hebben, want dat ontbreekt hier schromelijk.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 31 okt 2013 19:02

ineke-kitty schreef:" ik heb het over respect"

Is dat zo?
Wel ik ben nog maar kort deelnemer van dit web, in tegenstelling tot Wilsophie, maar eerlijk gezegd ben ik weinig of geen respect tegengekomen, in tegendeel, men maakt ons uit voor van alles en nog wat. Ik ga het niet herhalen, want Wil heeft deze dingen reeds benoemd.

Ik verkondig al jaren de Blijde Boodschap op internet, maar wat ik hier hoor en meemaak, heb ik nog niet meegemaakt op geen enkele christelijke site.

Dus ga het nu niet over "respect" hebben, want dat ontbreekt hier schromelijk.

Aangezien jij maar 1 ding eist en dat is gehoorzaamheid aan wat jij verteld. Iemand gaat in op jouw posting en krijgt gelijk jouw leer om de oren. Het grootste voorbeeld hiervoor is elke keer als er personen ingaan op de grondtekst en laat zien wat er werkelijk staat. 1 a 2 blz verder komt jouw leer met wederom de foute argumenten op het scherm. En bij het aanmelden heb je onder andere aangegeven in te stemmen met "-Respect voor de reformatorische belijdenis. " en dat is ook bij jou ver te zoeken.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 31 okt 2013 19:02

ineke-kitty schreef:Ik verkondig al jaren de Blijde Boodschap op internet, maar wat ik hier hoor en meemaak, heb ik nog niet meegemaakt op geen enkele christelijke site.
De blijde Boodschap is CHRISTUS, en heeft niets met die onzalige theorietjes van doen die jullie hier proberen op te dringen. En maar wijzen naar een ander. Want o die ander is zo onrespectloos en grof en beledigend. Ondertussen heb je niet door dat als je met èèn vinger naar die ander wijst er drie op jezelf gericht zijn. Ik zou er nog een mooie getalsymboliek bij kunnen verzinnen maar ik denk dat ik het hier maar bij laat.

Groetjes.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 31 okt 2013 19:16

"en bij het aanmelden heb je o.a. aangegeven in te stemmen met "respect" voor de reformatorische belijdenis, en dat is ook bij jou ver te zoeken".

Voor de goede orde: Ik heb op mijn 18e belijdenis van mijn geloof gedaan in de Gereformeerde Kerk.
Dus wat bedoel je met "respect voor de reformatorische belijdenis"?

Vertel me nu eens eerlijk> is die "belijdenis" waar jij naar refereert vandaag dezelfde als pak weg 40 jaar geleden? Afgezien van het "respect" wat ik zou moeten hebben, en dat "respect" volgens jou, OOK bij MIJ ver te zoeken zou zijn?

Heb IK soms lopen schelden en tieren dat de Kerk van tegenwoordig uit de duivel zou zijn?
NEE dus.

Kom dan niet aanzetten met dit soort aantijgingen, die niets te maken hebben met mijn deelname aan dit web.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 31 okt 2013 19:17

ineke-kitty schreef:"en bij het aanmelden heb je o.a. aangegeven in te stemmen met "respect" voor de reformatorische belijdenis, en dat is ook bij jou ver te zoeken".

Voor de goede orde: Ik heb op mijn 18e belijdenis van mijn geloof gedaan in de Gereformeerde Kerk.
Dus wat bedoel je met "respect voor de reformatorische belijdenis"?

Vertel me nu eens eerlijk> is die "belijdenis" waar jij naar refereert vandaag dezelfde als pak weg 40 jaar geleden? Afgezien van het "respect" wat ik zou moeten hebben, en dat "respect" volgens jou, OOK bij MIJ ver te zoeken zou zijn?

Heb IK soms lopen schelden en tieren dat de Kerk van tegenwoordig uit de duivel zou zijn?
NEE dus.

Kom dan niet aanzetten met dit soort aantijgingen, die niets te maken hebben met mijn deelname aan dit web.

Dit zegt mij genoeg!

Terug naar “RefoWeb”