40 dagen zonder seks bij de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 feb 2008 14:00

Inderdaad Meschianza: bij dat restaurant dacht ik ook meteen van ik ben blij dat ik daar niet zit ;) Doe dan een leuk eetcafeetje ofzo.

Aletta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aletta » 16 feb 2008 14:25

Het leek mij een beetje alsof Arie niet in zag dat vrouwen soms ook respectloos kunnen zijn (op gebied van sex) en mannen onzeker.
Dat slaat nergens op. Deze uitzending ging nu eenmaal om een JONGEN, dus had Arie het alleen over hoe Mark onresepctvol omging met zijn medemens (in dit geval meisjes). Was Mark een meisje geweest, dan had Arie het misschien gehad over het misbruik maken van jongens.
Sterker nog, Arie stelde aan Lan (meisje!) ook de vraag of ze vond dat ze niet misbruik maakte van mensen.

Bovendien, als iemand onzeker is geeft hem nog niet het recht anderen als wegwerpartikel te gebruiken. Ik vind het goed dat Arie daar een opmerking over maakt. En het heeft nog gewerkt ook, Mark wil respectvoller omgaan met meisjes.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 16 feb 2008 14:40

Ik vind dat er bij vrouwen vaker vanuit wordt gegaan dat ze onzeker zijn, zich laten gebruiken en muurtjes om zich heen bouwen. Mijn gevoel kan verkeerd zijn, maar bij Mark had ik het gevoel dat het probleem meer lag bij zijn onzekerheid dan onrespectvol zijn.
Pfft en dat restaurant was erg, niet toegespitst op de persoon Mark.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 16 feb 2008 14:44

Aletta schreef:
Het leek mij een beetje alsof Arie niet in zag dat vrouwen soms ook respectloos kunnen zijn (op gebied van sex) en mannen onzeker.
Dat slaat nergens op. Deze uitzending ging nu eenmaal om een JONGEN, dus had Arie het alleen over hoe Mark onresepctvol omging met zijn medemens (in dit geval meisjes). Was Mark een meisje geweest, dan had Arie het misschien gehad over het misbruik maken van jongens.
Sterker nog, Arie stelde aan Lan (meisje!) ook de vraag of ze vond dat ze niet misbruik maakte van mensen.

Bovendien, als iemand onzeker is geeft hem nog niet het recht anderen als wegwerpartikel te gebruiken. Ik vind het goed dat Arie daar een opmerking over maakt. En het heeft nog gewerkt ook, Mark wil respectvoller omgaan met meisjes.

Ik vind het wel ergens op slaan. Ik vond ook dat hij teveel de jongen wilde laten inzien hoe hij met de meiden omgaat. . Terwijl ik denk: laat hem ook inzien hoe de meiden met hem omgaan, hem misbruiken. Dus hij er ook op die manier naar kijkt. Inziet dat hij zichzelf ook tegen die meiden mag beschermen en niet alles hoeft te tolereren van hen. Overigens vond ik in de andere afleveringen Arie heel sterk.

Het valt me wel op hoe bleu en kinderlijk ze nog zijn. Naief bijna nog. Ik heb het idee dat ze er uberhaupt niet eens over nadenken of ze het wel willen en zo willen en waarom maar gewoon met iedereen meegaan.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

meelezer
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor meelezer » 16 feb 2008 22:44

Ik vond dat de afleveringen een goed beeld gaven hoe de hedendaagse jongerencultuur in elkaar zit.
Gedurft van de EO.
Soms vond ik sommige beelden niet nodig maar de intentie was goed bij de EO.

Tja zo is dat nu eenmaal in de disco's en het uitgaansleven. Vele jongeren komen daar alleen om te 'scoren'.

Waar ik me wel aan stoor is dat er nog zoveel moeders en vaders zijn die denken dat hun zonen en dochters zo iets niet zal doen als ze zaterdag of vrijdagavond naar de disco gaan. Nee tuurlijk niet alleen die andere.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 feb 2008 15:36

Mwa de EO geeft ook niet echt een correct beeld hoor. Zo erg is het ook allemaal weer niet in clubs en discotheken.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 feb 2008 22:17

rafaell schreef:Mwa de EO geeft ook niet echt een correct beeld hoor. Zo erg is het ook allemaal weer niet in clubs en discotheken.

Ja duh! Maar ze pakken de extremen zodat ze dat kunnen gebruiken om te zeggen, zie je nou wel hoe de ""hele jeugd"" ontspoord is. Als ze zich allemaal zouden onthouden voor het huwelijk zou dit niet gebeurd zijn. Niet alleen de eo kan hier gebruik van maken maar natuurlijk ook bijvoorbeeld de kerk.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 feb 2008 22:18

André schreef:Vind je?

Ja dat zeg ik toch :D

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 feb 2008 22:22

Atheist1984 schreef:Ja duh! Maar ze pakken de extremen zodat ze dat kunnen gebruiken om te zeggen, zie je nou wel hoe de ""hele jeugd"" ontspoord is.

Van welke planeet ben jij? Dit zijn geen extremen. Dit is heel gewoon voor een heel groot deel van de jongeren. Maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is om te geloven.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 feb 2008 22:42

Denkertje21 schreef:
Atheist1984 schreef:Ja duh! Maar ze pakken de extremen zodat ze dat kunnen gebruiken om te zeggen, zie je nou wel hoe de ""hele jeugd"" ontspoord is.

Van welke planeet ben jij? Dit zijn geen extremen. Dit is heel gewoon voor een heel groot deel van de jongeren. Maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is om te geloven.

Hierover kan alleen maar gespeculeerd worden, suggereren dat je mening een feit is lijkt me dus niet terecht.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 17 feb 2008 22:47

CaptainCaveman schreef: Hierover kan alleen maar gespeculeerd worden, suggereren dat je mening een feit is lijkt me dus niet terecht.

Ach, ik heb 6-jaar op een niet-christelijke school gezeten en daarna nog eens 4 jaar op een niet-christelijke vervolgopleiding. Dan gaan je ogen wel open...

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 feb 2008 22:48

Denkertje21 schreef:Van welke planeet ben jij?

Van de aarde

Afbeelding

Dit zijn geen extremen. Dit is heel gewoon voor een heel groot deel van de jongeren. Maar ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is om te geloven.

Als dat zo'n enorm groot aandeel van die jongeren is waarom zie ik ze dan nooit? Trouwens, je mag wel eens hard maken dat dat ook inderdaad een groot gedeelte van de bevolking is. Ik weet niet of je het door hebt maar de media pakken graag extremen want die gewonen dingen, tsja dat is geen nieuws natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Atheist1984 op 17 feb 2008 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 feb 2008 22:52

Denkertje21 schreef:Ach, ik heb 6-jaar op een niet-christelijke school gezeten en daarna nog eens 4 jaar op een niet-christelijke vervolgopleiding. Dan gaan je ogen wel open...

Ja, omdat jij het meegemaakt hebt is het natuurlijk overal zo...........

en je mag ook gaan uitleggen wat je er dan hebt mee gemaakt. Beetje vaag allemaal. Ja veel jongeren hebben tegenwoordig sex voor het huwelijk. Dat is nog wat anders als er lekker op los n*uken met iedereen.
Laatst gewijzigd door Atheist1984 op 17 feb 2008 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 17 feb 2008 22:54

Denkertje21 schreef:
CaptainCaveman schreef: Hierover kan alleen maar gespeculeerd worden, suggereren dat je mening een feit is lijkt me dus niet terecht.

Ach, ik heb 6-jaar op een niet-christelijke school gezeten en daarna nog eens 4 jaar op een niet-christelijke vervolgopleiding. Dan gaan je ogen wel open...

Omdat jij die ervaringen hebt wil nog niet zeggen dat iedereen die ervaringen heeft en dat dat daadwerkelijk het geval is. Daarom had ik het dus over speculatie.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 18 feb 2008 10:10

Voglens mij zijn het inderdaad extremen. Er zijn misschien best veel jongeren die hierin extreem zijn. Toch denk ik dat de meeste jongeren een relatie aangaan en daarbinnen sex hebben. Van meiden bij mij op de studie hoor ik alleen verhalen dat ze niet zitten te wachten op een one-night stand en alleen nog maar met hun vriend sex hebben gehad.

Terug naar “Archief”