En jij haalt dus blijkbaar rechtstreeks uit de bijbel dat het allemaal precies hoort zoals jij het doet? Toch knap. Als ik zulke dingen lees begrijp ik ineens weer waarom er zoveel gezeik is binnen kerken. Geen ruimte laten voor andere meningen.
Het blijft echt een wonderlijk iets. In mijn vorige post gaf ik aan dat het soms wel een zonde lijkt om er op een andere manier tegenaan te kijken. De posts daarna hebben dat alleen maar weer bevestigd. Heel kinder-kwekend-refo-nederland staat meteen op z'n achterste poten. Dat idee krijg ik daarbij. En ja, het is superbijzonder om kinderen te mogen ontvangen, er zijn zat mensen die dat niet kunnen. Natuurlijk moet je daar dankbaar voor zijn. Maar het lijkt wel onbijbels om zelf na te denken, om gedeeltelijk je eigen plan te trekken (wat ook kan mét God). Het lijkt wel of eigen plan en Gods plan nooit samen kan gaan. O wee als je zelf bepaalt een jaartje te willen wachten, dan ben je toch wel opperzondig. En iedereen maar meteen zeggen hoe waar dat is, hoe erg het is, omdat je dan geen rekening zou houden met God.
Wat nou rekening houden met God? In hoeverre kan je dat? Hoeveel zooi ontstaat er wel niet doordat mensen alles maar laten gaan zoals het komt? Nu hebben we hier gelukkig een paar geweldige voorbeelden van mensen met veel kindern die het wél trekken. Het is typerend vind ik dat juist iemand als MissF, die met probleemjongeren werkt, heel bewust kiest voor een solide basis. Dat is heus niet de enige juiste manier, en dat wil ik juist ook aangeven.
Meteen kids krijgen hoeft niet de enige juiste manier te zijn. En laat anderen daar alsjeblieft ook mee in hun waarde. De manier waarop er nu hier in dit topic over gesproken wordt is echt alles behalve respectvol en nodigt niet uit tot een open discussie. Krijg er een erg rot gevoel bij in ieder geval en zolang de toon niet verandert zal ik ook niet meer doen dan meelezen.