Beroepingswerk binnen Refoland (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Beroepingswerk binnen Refoland (deel 3)

Berichtdoor Race406 » 21 jun 2013 11:39

gml schreef:Gereformeerde Gemeenten:

Aangenomen: naar 's-Gravenpolder, kand. S.W. Janse te Arnemuiden
Tsja, het is een Zeeuw he. EN een grote gemeente.....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 21 jun 2013 11:41

Overigens vind ik het wel bijzonder dat oa 's Gravenpolder EN Vlissingen dezelfde kandidaat beroepen gezien hun beider voorgaande predikanten... Wil Vlissingen naar rechts of wil 's Gravenpolder naar links?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 21 jun 2013 11:58

Race406 schreef:Overigens vind ik het wel bijzonder dat oa 's Gravenpolder EN Vlissingen dezelfde kandidaat beroepen gezien hun beider voorgaande predikanten... Wil Vlissingen naar rechts of wil 's Gravenpolder naar links?

:lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

DonAppie
Mineur
Mineur

Berichtdoor DonAppie » 21 jun 2013 15:38

JeeWee schreef:Houdt iemand de stand bij? :mrgreen:

Kand. S.W. Janse 27
Kand. J. van Laar 20
Kand. C. van Ruitenburg 8

Kand. S.W. Janse: Apeldoorn, Arnhem, Berkenwoude, Bodegraven, Boskoop, Den Haag i.c.m. Scheveningen, Emmeloord, 's-Gravenpolder, Gouda (Zending, Ecuador), Kapelle-Biezelinge, Leiderdorp, Lelystad, Lisse, Nieuwerkerk Zld., Ooltgensplaat, Oosterland, Oostkapelle, Ouddorp, Rilland-Bath, Rotterdam-Zuidwijk, Tholen, Vlaardingen, Vlissingen, Waarde, Westkapelle, Woerden, Zwijndrecht (27)

Kand. J. van Laar: Beekbergen, Borssele, Brakel, Drachten, 's-Gravenzande, Hilversum, Hoogeveen, Katwijk aan Zee, Kruiningen, Leerdam, Meeuwen i.c.m. Sprang-Capelle, Nieuwdorp, Nijkerk, Oudemirdum, Poederooijen, Rijssen-West, Rotterdam-IJsselmonde, Veen, Wageningen, Zwolle (20)

Kand. C. van Ruitenburg: Benthuizen, Goudswaard, Hoofddorp, Krimpen aan den IJssel, Puttershoek, Ridderkerk-Slikkerveer, Rotterdam-Alexanderpolder, Sint Annaland (8)
Laatst gewijzigd door DonAppie op 21 jun 2013 15:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 21 jun 2013 15:42

DonAppie schreef:
Kand. S.W. Janse 27
Kand. J. van Laar 20

Niet meer? Valt me nog mee..

DonAppie
Mineur
Mineur

Berichtdoor DonAppie » 21 jun 2013 16:00

DonAppie schreef:
Kand. S.W. Janse 27
Kand. J. van Laar 20

Niet meer? Valt me nog mee..

Totaal 55

Wolphaartsdijk heeft vanavond nog vergadering dus zullen waarschijnlijk nog beroepen.
Dan zijn er 56 beroepen uitgebracht.

Vorig jaar had Kand. A.T. Huijser er ook 56

gml
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor gml » 21 jun 2013 16:42

Ik denk dat zo'n beetje elke vacante Gereformeerde Gemeente, die de mogelijkheid heeft om een beroep uit te brengen, een beroep heeft uitgebracht. Ik mis alleen Aalst, Mijdrecht en Naaldwijk en ook een aantal gemeenten in het buitenland (Carterton, Markham e.d.), die ook vacant zijn en de mogelijkheid hebben om te beroepen. Lethbridge (Canada) heeft ditmaal als enige geen beroep uitgebracht op een kandidaat, maar op ds. De Heer. Zelfs Vlissingen had een beroep uitgebracht, terwijl ds. Vreugdenhil nog niets eens afscheid genomen heeft.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 21 jun 2013 17:17

gml schreef:Ik denk dat zo'n beetje elke vacante Gereformeerde Gemeente, die de mogelijkheid heeft om een beroep uit te brengen, een beroep heeft uitgebracht. Ik mis alleen Aalst, Mijdrecht en Naaldwijk en ook een aantal gemeenten in het buitenland (Carterton, Markham e.d.), die ook vacant zijn en de mogelijkheid hebben om te beroepen. Lethbridge (Canada) heeft ditmaal als enige geen beroep uitgebracht op een kandidaat, maar op ds. De Heer. Zelfs Vlissingen had een beroep uitgebracht, terwijl ds. Vreugdenhil nog niets eens afscheid genomen heeft.

Om ff makkelijk te zeggen is twee/derde vacant. Dus 150 gemeenten, 50 predikanten, dus 100 vacante gemeentes. 27 + 20 + 8 = 55, dus de helft vd vacante gemeentes heeft een beroep uitgebracht, maar daar zitten ook de hele kleine gemeentes bij met 50 doop/leden.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

gml
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor gml » 21 jun 2013 18:13

pannenkoek schreef: Om ff makkelijk te zeggen is twee/derde vacant. Dus 150 gemeenten, 50 predikanten, dus 100 vacante gemeentes. 27 + 20 + 8 = 55, dus de helft vd vacante gemeentes heeft een beroep uitgebracht, maar daar zitten ook de hele kleine gemeentes bij met 50 doop/leden.

De volgende Gereformeerde Gemeenten zijn vacant en brengen (op dit moment) in zijn geheel geen beroep uit (als ik het goed heb, ziet het lijstje er zo uit):

Amsterdam-Noord, Andijk, Breda, Delft, Deventer, Ede, Eindhoven, Enschede, Haamstede, Hellevoetsluis, Herkingen, Hoedekenskerke, Kamperland, Kortgene, Marknesse, Melissant, Nieuwe Tonge, Nisse, Oostburg, Oostvoorne, Oude Tonge, Poortugaal, Poortvliet, Rotterdam-Centrum, Sint Philipsland, Soest, Stad aan 't Haringvliet, Westzaan en Wierden.

29 gemeenten beroepen dus in zijn geheel niet (de gemeenten in het buitenland niet meegerekend).

Ede zal in de toekomst wel gaan beroepen, vermoed ik. Deze gemeente heeft kortgeleden een nieuw (eigen) kerkgebouw in gebruik genomen.
Overigens heeft ook Hoogvliet i.c.m. Spijkenisse (naast Aalst, Mijdrecht en Naaldwijk) geen beroep uitgebracht op een van de drie kandidaten, terwijl ook deze combinatie van gemeenten in het recente verleden diverse beroepen heeft uitgebracht.
Ik meen dat Mijdrecht het beroepingswerk doet i.c.m. Nieuwer ter Aa.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 21 jun 2013 18:27

gml schreef:
De volgende Gereformeerde Gemeenten zijn vacant en brengen (op dit moment) in zijn geheel geen beroep uit (als ik het goed heb, ziet het lijstje er zo uit):

Amsterdam-Noord, Andijk, Breda, Delft, Deventer, Ede, Eindhoven, Enschede, Haamstede, Hellevoetsluis, Herkingen, Hoedekenskerke, Kamperland, Kortgene, Marknesse, Melissant, Nieuwe Tonge, Nisse, Oostburg, Oostvoorne, Oude Tonge, Poortugaal, Poortvliet, Rotterdam-Centrum, Sint Philipsland, Soest, Stad aan 't Haringvliet, Westzaan en Wierden.

29 gemeenten beroepen dus in zijn geheel niet (de gemeenten in het buitenland niet meegerekend).

Ede zal in de toekomst wel gaan beroepen, vermoed ik. Deze gemeente heeft kortgeleden een nieuw (eigen) kerkgebouw in gebruik genomen.
Overigens heeft ook Hoogvliet i.c.m. Spijkenisse (naast Aalst, Mijdrecht en Naaldwijk) geen beroep uitgebracht op een van de drie kandidaten, terwijl ook deze combinatie van gemeenten in het recente verleden diverse beroepen heeft uitgebracht.
Ik meen dat Mijdrecht het beroepingswerk doet i.c.m. Nieuwer ter Aa.

euhm , Ede heeft een predikant ...... ds Brugge http://www.gergeminfo.nl/
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 21 jun 2013 18:32

Race406 schreef:Overigens vind ik het wel bijzonder dat oa 's Gravenpolder EN Vlissingen dezelfde kandidaat beroepen gezien hun beider voorgaande predikanten... Wil Vlissingen naar rechts of wil 's Gravenpolder naar links?

Ik denk dat de gemeente 's Gravenpolder vooral zichzelf is gebleven, en dat is niet iedere gemeente gegeven.

gml
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor gml » 21 jun 2013 18:33

Speedy schreef: euhm , Ede heeft een predikant ...... ds Brugge http://www.gergeminfo.nl/

O ja, je hebt gelijk.
Overigens wel interessant, de site www.gergeminfo.nl
Nooit geweten dat Maastricht ook een Ger. Gem. gehad heeft. www.gergeminfo.nl/opgeheven_gemeenten.htm

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 21 jun 2013 18:55

Kand. C. van Ruitenburg heeft het beroep van Krimpen a/d IJssel aangenomen
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

gml
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor gml » 21 jun 2013 19:04

Gereformeerde Gemeenten:

Aangenomen: naar Krimpen aan den IJssel, kand. C. van Ruitenburg te Hendrik-Ido-Ambacht, die bedankte voor Benthuizen, Goudswaard, Hoofddorp, Puttershoek, Ridderkerk-Slikkerveer, Rotterdam-Alexanderpolder en Sint Annaland.

gml
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor gml » 21 jun 2013 19:15

Zeer snel dat Krimpen a/d IJssel weer een nieuwe predikant ontvangt. Op 12 juni jongstleden (!) nam ds. P. Mulder afscheid.
Wel jammer voor Sint Annaland. Deze gemeente is vacant sinds de oprichting en heeft al honderden beroepen uitgebracht en is nog altijd vacant.

Terug naar “Archief”