Tsja, het is een Zeeuw he. EN een grote gemeente.....gml schreef:Gereformeerde Gemeenten:
Aangenomen: naar 's-Gravenpolder, kand. S.W. Janse te Arnemuiden
Moderator: Moderafo's
Tsja, het is een Zeeuw he. EN een grote gemeente.....gml schreef:Gereformeerde Gemeenten:
Aangenomen: naar 's-Gravenpolder, kand. S.W. Janse te Arnemuiden
Race406 schreef:Overigens vind ik het wel bijzonder dat oa 's Gravenpolder EN Vlissingen dezelfde kandidaat beroepen gezien hun beider voorgaande predikanten... Wil Vlissingen naar rechts of wil 's Gravenpolder naar links?
JeeWee schreef:Houdt iemand de stand bij?
DonAppie schreef:
Kand. S.W. Janse 27
Kand. J. van Laar 20
Kand. C. van Ruitenburg 8
DonAppie schreef:
Kand. S.W. Janse 27
Kand. J. van Laar 20
Kand. C. van Ruitenburg 8
Niet meer? Valt me nog mee..
gml schreef:Ik denk dat zo'n beetje elke vacante Gereformeerde Gemeente, die de mogelijkheid heeft om een beroep uit te brengen, een beroep heeft uitgebracht. Ik mis alleen Aalst, Mijdrecht en Naaldwijk en ook een aantal gemeenten in het buitenland (Carterton, Markham e.d.), die ook vacant zijn en de mogelijkheid hebben om te beroepen. Lethbridge (Canada) heeft ditmaal als enige geen beroep uitgebracht op een kandidaat, maar op ds. De Heer. Zelfs Vlissingen had een beroep uitgebracht, terwijl ds. Vreugdenhil nog niets eens afscheid genomen heeft.
pannenkoek schreef: Om ff makkelijk te zeggen is twee/derde vacant. Dus 150 gemeenten, 50 predikanten, dus 100 vacante gemeentes. 27 + 20 + 8 = 55, dus de helft vd vacante gemeentes heeft een beroep uitgebracht, maar daar zitten ook de hele kleine gemeentes bij met 50 doop/leden.
gml schreef:
De volgende Gereformeerde Gemeenten zijn vacant en brengen (op dit moment) in zijn geheel geen beroep uit (als ik het goed heb, ziet het lijstje er zo uit):
Amsterdam-Noord, Andijk, Breda, Delft, Deventer, Ede, Eindhoven, Enschede, Haamstede, Hellevoetsluis, Herkingen, Hoedekenskerke, Kamperland, Kortgene, Marknesse, Melissant, Nieuwe Tonge, Nisse, Oostburg, Oostvoorne, Oude Tonge, Poortugaal, Poortvliet, Rotterdam-Centrum, Sint Philipsland, Soest, Stad aan 't Haringvliet, Westzaan en Wierden.
29 gemeenten beroepen dus in zijn geheel niet (de gemeenten in het buitenland niet meegerekend).
Ede zal in de toekomst wel gaan beroepen, vermoed ik. Deze gemeente heeft kortgeleden een nieuw (eigen) kerkgebouw in gebruik genomen.
Overigens heeft ook Hoogvliet i.c.m. Spijkenisse (naast Aalst, Mijdrecht en Naaldwijk) geen beroep uitgebracht op een van de drie kandidaten, terwijl ook deze combinatie van gemeenten in het recente verleden diverse beroepen heeft uitgebracht.
Ik meen dat Mijdrecht het beroepingswerk doet i.c.m. Nieuwer ter Aa.
Race406 schreef:Overigens vind ik het wel bijzonder dat oa 's Gravenpolder EN Vlissingen dezelfde kandidaat beroepen gezien hun beider voorgaande predikanten... Wil Vlissingen naar rechts of wil 's Gravenpolder naar links?
Speedy schreef: euhm , Ede heeft een predikant ...... ds Brugge http://www.gergeminfo.nl/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten