Moderator: Moderafo's
Jehieli schreef:Schepping versus wetenschap; ik denk serieus dat we op deze aarde de Here God nooit helemaal zullen begrijpen, onmogelijk! God is altijd groter dan je denkt!
Gerdien B. schreef:Even een vraag aan diegene die geloven dat de evolutietheorie en schepping samen gaan. Hoe zien jullie dat voor je? Qua eerste mens, dieren, planten e.d., ontstaan van de aarde, het licht en donker en noem maar op wat er in het scheppingsverhaal staat.
Omega schreef: Zo heeft hij de hemellichamen zodanig geschapen alsof ze miljoenen jaren oud zijn en net zoveel lichtjaren van onze aarde verwijderd zijn.
Kitty schreef:Je hebt wel gelijk Jip, maar de omslag van Knevel roept kennelijk nogal wat vragen op bij mensen en dat leidt dan tot interessante discussies. Hoe voorkomen we dat?
em_ma schreef:
De gebeurtenissen in de Bijbel: ja die neem ik letterlijk. De oudtestamentische wetten zijn met Jezus komst in vervulling gegaan, dat neem ik niet letterlijk mocht je daar op doelen.
Mortlach schreef:Een parafrase naar de uitspraak van een bekende natuurwetenschapper (ik meen Niels Bohr): God zullen we nooit begrijpen; maar we kunnen er wel mee leren rekenen.
em_ma schreef:De oudtestamentische wetten zijn met Jezus komst in vervulling gegaan, dat neem ik niet letterlijk mocht je daar op doelen.
Omega schreef:Maar er zijn duizenden christelijke jongeren die geen tijd, zin, behoefte hebben aan bijbelstudie en het wel lekker makkelijk en interessant vinden om een vooraanstaande christen als Andries na te papegaaien. Het maakt uit ja. Zeker als de papegaai himself drommels goed weet dat hij daarmee anderen -mensen die hem in eerste instantie zeer hoog achtten- in grote geloofsverwarring achterlaat. Helaas zijn er namelijk christenen die zeggen dat ze van Paulus, van Apollos, van Cefas of van Andries zijn.
1. Waaruit zou dat simpelweg dan moeten blijken? Geef dan eens simpelweg zo'n verklaring?
Volgens mij heb ik dat al een paar keer uitgelegd. Misschien komt het wel omdat ik op een plek sta waar diverse touwtjes bij elkaar komen en ik merk hoe groot de impact is van wat Andries heeft gedaan. Het kan mij namelijk schelen dat hierdoor jongeren van hun geloof vallen en tegen hun ouders zeggen: Zie je wel, Andries gelooft ook niet in de schepping.
Het kan mij namelijk schelen dat christenen opeens onderling over straat rollen met elkaar (ik doe daar ook aan mee) over Genesis 1.
Zo, voorlopig is het even genoeg. De komende twee weken verblijf ik in het verre Afrika op zoek naar menselijke voetstappen uit een periode toen er volgens de evolutiegelovigen nog geen mensen konden zijn. Wat zullen ze geschrokken zijn van hun eigen ontdekking
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 23 gasten