T.A.F. schreef:mijn opmerking was natuurlijk bedoeld met een knipoog.
waar ik meer op doelde dat vrouwen in de wereld van vandaag de dag te sterk een eigen mening hebben. (de dwaling van emancipatie is breed verspreid, en dus is het helaas nodig als man om je positie als leider soms pro-actief in te nemen)
Vrouwen met een eigen mening, tsk, tsk. Het moet niet veel gekker worden. Straks willen ze ook nog stemrecht.
een dergelijke houding blijkt vaak te zorgen dat vrouwen positief reageren... iig beter dan mijn eerdere smekende houding. Ik neem de controle ZELf in handen... en maak HEN afhankelijk ipv andersom.
en ja dat werkt.
Ten eerste geloof ik daar niets van, en ten tweede zit er natuurlijk een gat van heb ik me jouw daar tussen die houding en 'smeken'.
Natuurlijk zou ik nooit iets zeggen als ik in mijn voorgaande bericht zei... maar direct zijn over wat je verwacht kan zeker geen kwaad, integendeel.
Ik ben natuurlijk best voor duidelijkheid, maar duidelijk zijn over wat je verwacht en geduldig zijn sluiten elkaar niet uit. Stel je voor zeg, dat je in een relatie zit met iemand die constant "ik wil dit en dit is je deadline' zegt. Hoeveel ruimte laat je de ander dan?
Aangaande de houding van man/vrouw : hoewel ik er best tevredenheid uit kon vinden het huishouden te doen, toen mijn desmalige verkering, ik beken ten diepste voelt het niet ok.
Daarom ben ik ook zo hard bezig werk te vinden... en eigenlijk zou ik me het beste voelen als dat geslaagd is en IK kostwinnaar zou zijn.... (het voelt toch als een halve man als dat andersom is)
Ik hoop dat je snel wat naar wens vindt, want de hele dag thuiszitten is ook niets. Aan de andere kant kan ik weinig met je houding dat de man kostwinnaar MOET zijn. Dat was misschien 50 jaar geleden nog zo, maar nu gelukkig niet meer.
dus los van wat vrouwen daarbij voelen (die merk ik vaak geen man willen zonder werk) IKZELF wil eigenlijk ook gewoon kostwinnaar zijn, en zie huisman worden als opgeven..
Het huishouden doen zie je als 'verliezen', maar vervolgens verwacht je wel dat de vrouw zich voor die positie leent? Curieus.
Bekijk het zo : ik heb heel mijn leven uitkering of stufi ontvangen... op wat losse baantjes na... ik wil aan mezelf en anderen bewijzen dat ik mezelf overeind kan houden.. ZONDER steun.... ALS ik al kies voor huisman wil ik dat op gelijke basis kiezen.. en niet omdat ik toevallig niet anders KAN...
Helder. Zelfstandigheid is zeker belangrijk. Vind de overheid ook leuk als je op een gegeven moment al die stufi kunt terugbetalen.