Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor T.A.F. » 25 nov 2011 20:50

@Mortlach, das toch jammer, want tegenover een verzoek als dat had jij mooi jouw wensen kunnen zetten:P

iets in de richting van "goh wat onhandig dat je je maandtermijn niet kunt betalen, sja als je met mij getrouwd was kon je gewoon het huishouden doen en zorgde ik wel voor die aflossing... maar met de snelheid waarop jij afspreekt, is dat helaas geen oplossing, he:P"

beetje blackmail kan geen kwaad op zijn tijd;)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 nov 2011 20:56

Wat een advies TAF. Als een jongen mij dat zou mailen, dan zou hij gelijk de laatste mail krijgen :shock:

Gelukkig kan Mortlach prima zelf bepalen wat hij moet zeggen.Succes Morlach, met geduld hebben!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 nov 2011 21:04

Vergeet de geemancipeerde vrouw niet he T.A.F. die helemaal niet afhankelijk wil zijn. :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 nov 2011 21:13

T.A.F. schreef:iets in de richting van "goh wat onhandig dat je je maandtermijn niet kunt betalen, sja als je met mij getrouwd was kon je gewoon het huishouden doen en zorgde ik wel voor die aflossing... maar met de snelheid waarop jij afspreekt, is dat helaas geen oplossing, he:P"

:shock:

Ik bedoel het niet gemeen, maar volgens mij was onderdeel van jouw 'probleem' / frustratie ook het feit, dat het vinden van werk nog niet is gelukt. Dus misschien, T.A.F., is het in jouw situatie ook een optie te zoeken naar vrouw met een baan, zodat jij het huishouden kunt doen en zij voor de betaling van de lasten kan zorgen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 25 nov 2011 22:49

Galateia schreef:
Ik bedoel het niet gemeen, maar volgens mij was onderdeel van jouw 'probleem' / frustratie ook het feit, dat het vinden van werk nog niet is gelukt. Dus misschien, T.A.F., is het in jouw situatie ook een optie te zoeken naar vrouw met een baan, zodat jij het huishouden kunt doen en zij voor de betaling van de lasten kan zorgen?

dat wil ik ook :mrgreen:
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 nov 2011 23:00

:muhahaha: :neeschudden:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2011 23:30

T.A.F. schreef:@Mortlach, das toch jammer, want tegenover een verzoek als dat had jij mooi jouw wensen kunnen zetten:P

iets in de richting van "goh wat onhandig dat je je maandtermijn niet kunt betalen, sja als je met mij getrouwd was kon je gewoon het huishouden doen en zorgde ik wel voor die aflossing... maar met de snelheid waarop jij afspreekt, is dat helaas geen oplossing, he:P"

beetje blackmail kan geen kwaad op zijn tijd;)

Ik neem aan dat het allemaal als kwinkslag is bedoeld, maar toch een semi-serieuze reactie.

De houding die je beschrijft leidt volgens mij namelijk alleen maar tot teleurstellingen. Als ik haar zou willen helpen, is dat omdat ik haar wil helpen en niet omdat ik wat terug verwacht. Aan de andere kant hoop ik natuurlijk ook dat zij aan mijn 'wensen' wil voldoen omdat ze dat wil en niet omdat ze er beter van denkt te worden.

Natuurlijk moet er wel een balans zijn tussen geven en ontvangen, maar je wilt een relatie toch niet benaderen als of je boekhouder bent. Als ik zo'n mail zou krijgen van iemand, zou ik ook terugschrijven dat die ander dat geld lekker in haar jeweetwel kan steken.

PS: Daarbij, een vrouw die (alleen) voor het huishouden zorgt, dat zou niets voor mij zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 nov 2011 23:54

christien schreef::muhahaha: :neeschudden:

Jij niet Christien? :mrgreen:

Ik zou bijna denken dat ik hier kansen ruik 8)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 27 nov 2011 00:26

mijn opmerking was natuurlijk bedoeld met een knipoog.

waar ik meer op doelde dat vrouwen in de wereld van vandaag de dag te sterk een eigen mening hebben. (de dwaling van emancipatie is breed verspreid, en dus is het helaas nodig als man om je positie als leider soms pro-actief in te nemen)

Ik heb lang me bvb aan lijntjes laten houden.. maar sins ik soms als het me te lang duurt zegt hoor eens even : ik vind je interesant etc.. maar ik ben ook een kind van God en ik ga mezelf niet eindeloos martelen... ik heb lang genoeg gewacht... als je niet wilt afspreken prima dan respecteer ik dat.. maar als je het wel wilt heb je nog 2 weken om een datum te noemen... zoniet dan moet ik mezelf in ere houden en anders beslissen..

een dergelijke houding blijkt vaak te zorgen dat vrouwen positief reageren... iig beter dan mijn eerdere smekende houding. Ik neem de controle ZELf in handen... en maak HEN afhankelijk ipv andersom.
en ja dat werkt.

Natuurlijk zou ik nooit iets zeggen als ik in mijn voorgaande bericht zei... maar direct zijn over wat je verwacht kan zeker geen kwaad, integendeel.

Aangaande de houding van man/vrouw : hoewel ik er best tevredenheid uit kon vinden het huishouden te doen, toen mijn desmalige verkering, ik beken ten diepste voelt het niet ok.
Daarom ben ik ook zo hard bezig werk te vinden... en eigenlijk zou ik me het beste voelen als dat geslaagd is en IK kostwinnaar zou zijn.... (het voelt toch als een halve man als dat andersom is)

dus los van wat vrouwen daarbij voelen (die merk ik vaak geen man willen zonder werk) IKZELF wil eigenlijk ook gewoon kostwinnaar zijn, en zie huisman worden als opgeven..

Bekijk het zo : ik heb heel mijn leven uitkering of stufi ontvangen... op wat losse baantjes na... ik wil aan mezelf en anderen bewijzen dat ik mezelf overeind kan houden.. ZONDER steun.... ALS ik al kies voor huisman wil ik dat op gelijke basis kiezen.. en niet omdat ik toevallig niet anders KAN...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 nov 2011 01:01

T.A.F. schreef:mijn opmerking was natuurlijk bedoeld met een knipoog.

waar ik meer op doelde dat vrouwen in de wereld van vandaag de dag te sterk een eigen mening hebben. (de dwaling van emancipatie is breed verspreid, en dus is het helaas nodig als man om je positie als leider soms pro-actief in te nemen)

Vrouwen met een eigen mening, tsk, tsk. Het moet niet veel gekker worden. Straks willen ze ook nog stemrecht.

een dergelijke houding blijkt vaak te zorgen dat vrouwen positief reageren... iig beter dan mijn eerdere smekende houding. Ik neem de controle ZELf in handen... en maak HEN afhankelijk ipv andersom.
en ja dat werkt.

Ten eerste geloof ik daar niets van, en ten tweede zit er natuurlijk een gat van heb ik me jouw daar tussen die houding en 'smeken'.

Natuurlijk zou ik nooit iets zeggen als ik in mijn voorgaande bericht zei... maar direct zijn over wat je verwacht kan zeker geen kwaad, integendeel.

Ik ben natuurlijk best voor duidelijkheid, maar duidelijk zijn over wat je verwacht en geduldig zijn sluiten elkaar niet uit. Stel je voor zeg, dat je in een relatie zit met iemand die constant "ik wil dit en dit is je deadline' zegt. Hoeveel ruimte laat je de ander dan?

Aangaande de houding van man/vrouw : hoewel ik er best tevredenheid uit kon vinden het huishouden te doen, toen mijn desmalige verkering, ik beken ten diepste voelt het niet ok.
Daarom ben ik ook zo hard bezig werk te vinden... en eigenlijk zou ik me het beste voelen als dat geslaagd is en IK kostwinnaar zou zijn.... (het voelt toch als een halve man als dat andersom is)

Ik hoop dat je snel wat naar wens vindt, want de hele dag thuiszitten is ook niets. Aan de andere kant kan ik weinig met je houding dat de man kostwinnaar MOET zijn. Dat was misschien 50 jaar geleden nog zo, maar nu gelukkig niet meer.

dus los van wat vrouwen daarbij voelen (die merk ik vaak geen man willen zonder werk) IKZELF wil eigenlijk ook gewoon kostwinnaar zijn, en zie huisman worden als opgeven..

Het huishouden doen zie je als 'verliezen', maar vervolgens verwacht je wel dat de vrouw zich voor die positie leent? Curieus.

Bekijk het zo : ik heb heel mijn leven uitkering of stufi ontvangen... op wat losse baantjes na... ik wil aan mezelf en anderen bewijzen dat ik mezelf overeind kan houden.. ZONDER steun.... ALS ik al kies voor huisman wil ik dat op gelijke basis kiezen.. en niet omdat ik toevallig niet anders KAN...

Helder. Zelfstandigheid is zeker belangrijk. Vind de overheid ook leuk als je op een gegeven moment al die stufi kunt terugbetalen. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 27 nov 2011 12:52

:8> :-oo
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 nov 2011 16:24

T.A.F. schreef:mijn opmerking was natuurlijk bedoeld met een knipoog.

ik dacht dat fossielen uitgestorven waren maar blijkbaar zijn er nog mannen met belachelijke ideeën tov de vrouw

Ik heb lang me bvb aan lijntjes laten houden.. maar sins ik soms als het me te lang duurt zegt hoor eens even : ik vind je interesant etc.. maar ik ben ook een kind van God en ik ga mezelf niet eindeloos martelen... ik heb lang genoeg gewacht... als je niet wilt afspreken prima dan respecteer ik dat.. maar als je het wel wilt heb je nog 2 weken om een datum te noemen... zoniet dan moet ik mezelf in ere houden en anders beslissen..

Zo dat komt lekker over zeg.. niet zo gek dat je geen relatie krijgt / in stand houdt op deze manier

een dergelijke houding blijkt vaak te zorgen dat vrouwen positief reageren... iig beter dan mijn eerdere smekende houding. Ik neem de controle ZELf in handen... en maak HEN afhankelijk ipv andersom. Ben je op macht belust.. dat waren meerdere mensen op deze aarde... en je weet het liep niet goed af met hen... ooit gehoord van gelijkheid ?
en ja dat werkt.

dus los van wat vrouwen daarbij voelen (die merk ik vaak geen man willen zonder werk) IKZELF wil eigenlijk ook gewoon kostwinnaar zijn, en zie huisman worden als opgeven.. licht er aan welke taak de vrouw heeft... hoofdkostwinnaar en jij bv deeltijd is op zich niks mis mee ...

pak jezelf op, probeer een baan te vinden, desnoods onder je niveau , is ook psychisch beter voor je !

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 27 nov 2011 16:28

jans1 schreef::8> :-oo

Vertel..... ;)

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 27 nov 2011 16:33

T.A.F. schreef:een dergelijke houding blijkt vaak te zorgen dat vrouwen positief reageren... iig beter dan mijn eerdere smekende houding. Ik neem de controle ZELf in handen... en maak HEN afhankelijk ipv andersom.
en ja dat werkt.

...

Helaas... misschien moet je je nog maar eens wat beter gaan verdiepen in het wezen van de vrouw.

In ieder geval zou ik hard wegrennen als een man mij zo benaderde. En mij afhankelijk zou willen maken. Is ie nou helemaal betoeterd?
Ik kan prima voor mezelf zorgen, daar heb ik heus geen man voor nodig!!!!!(ik leef niet in de middeleeuwen!)
Sorry TAF, maar ik kan me enigszins voorstellen dat vrouwen niet echt happig reageren op jouw houding!

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 27 nov 2011 17:44

Rienuku schreef:
Vertel..... ;)

Eh.. nou.. wat wil je allemaal weten? 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Terug naar “Archief”