Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor pannenkoek » 03 mar 2011 09:24

*Annet* schreef:als er een gat in een broek/sok zit gooi ik het weg. Spijkerstof is niet te repareren. Kost een hoop moeite en vaak ziet het er niet uit. Laat de kids niet met knielappen ofzo naar school gaan, dat vind ik zo 1978! Buiten moeten ze een overal aan, blijven de kleren gewoon knap. Heb nu ontdekt dat ze bij zeeman haske leuke spijkerbroeken hebben voor 8 euro, ga ik niet voor tobben.

Sokken met een gat gooi ik ook weg.
Hier lopen ze ook in een overal. Als het een graad of 18/20 is loopt de oudste graag zonder overal buiten. Dan heeft ie dus een oude spijkerbroek aan, één met een lap of zo. Hij is dan toch thuis. Ze gaan hier ook niet met lappen op de knie naar school.
De moeite valt wel mee, als ik eenmaal zit heb ik het zo klaar, hij hoeft er niet mee naar de koningin, dus even dichtstikken en een lap aan de binnekant zetten voor versteviging.
En als ik hier voor een broek van 8 euro naar de zeeman moet rijden ben ik evenveen geld kwijt aan reiskosten.
Je zult zien dat ik vandaag in de stad ben geweest, en morgen zijn ze door de spijkerbroek heen.

Ik heb eigenlijk 4 soorten kleren.
Netjes lange broek ( voor school en zo)
Oude lange broek
Nette korte broek ( ook voor school)
Oude korte broek. Dat is een afgeknipte spijkerbroek, die ik niet omzoom. Als ze hier in de schuur lopen en ze gaan langs een trekker hebben ze gelijk vet aan de kleren. En in de zomer lopen ze hier niet meer in een overal. Dan heb ik ook een stapel oude shirten in de kast liggen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 mar 2011 09:38

je hebt hele hippe knielappen hoor, ik repareer spijkerbroeken wel, aangezien ik anders heel snel failliet ben, er is hier wel een tijd geweest dat er 1 spijkerbroek per 2 weken door ging.
ik zet ook vaak de kontzakken op de knieen, of ik strijk er een versteviging achter zodat het niet verder scheurt en dicht is , ik vindt daar niks mis mee, ze hebben wel een nettere broek voor zondag en feestjes

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 mar 2011 09:39

Nou, dat naadband vind ik niet dun, hoor. Of heb ik dan de verkeerde? Het stond zo in het patroon, dus ik heb het heel trouw erop gestreken. Maar ik begin me nu ook af te vragen, of het niet net zo goed zonder kan. In truitjes uit de winkel zit het ook helemaal niet... toch? Sjonge, vraag me een avondjurk in elkaar te zetten en ik heb de grootste lol, maar een simpel tricot truitje, daar breek ik mijn hoofd over 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 mar 2011 09:41

In de meeste truitjes in de winkel zit het ook meegestikt, althans ik koop vaak HEMA-kleding en daar zit het allemaal wel tussen de schoudernaadjes meegestikt. Tis ongeveer een halve cm breed, zit op een rolletje en ik strijk het er niet op, ik stik het mee.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 mar 2011 09:46

Nou, dan hebben we het echt over ander spul. Ik was gewoon naar de markt gegaan en heb vliesline naadband gekocht. Dat is 1 cm breed. En ik heb het niet over kleren voor kinderen, maar voor mezelf. Ik naai niks voor kinderen 8)

Maar goed. Dan moet ik dus ander spul hebben. Is het wel van vlieseline? Hoe heet het?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 mar 2011 09:56

Bumba schreef:In de meeste truitjes in de winkel zit het ook meegestikt, althans ik koop vaak HEMA-kleding en daar zit het allemaal wel tussen de schoudernaadjes meegestikt. Tis ongeveer een halve cm breed, zit op een rolletje en ik strijk het er niet op, ik stik het mee.

Ik heb even boven zitten rommelen, maar bedoel jij niet 'normaal' naadband? Niet opstrijkbare maar dat gewone naadband? Hm. Zou dat sowieso geen optie zijn, lijkt me veel makkelijker en mooier te verwerken. Dat spul van Vlieseline is echt een cm breed (ik zou het kunnen doorknippen natuurlijk) en eigenlijk is het alleen maar om op die naden de rek eruit te halen. Toch? Dan is een stukje normaal naadband zo veel sneller en minder lelijk?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 mar 2011 09:57

Ik zal vanavond eens in mijn naaikoffer :mrgreen: kijken. Maar als jij het bredere hebt, kun je het toch gewoon afknippen. Ik draag zelf weinig tricot, al hoewel ik al veel ideeen heb zien hangen in de winkel om na te tekenen.

edit: even op internet gekeken, maar je hebt het dus ook strijkbaar. Dus aan de verkeerde kant van de stof op de naad strijken en dan kun je de naad veel makkelijker verwerken. Jammer dat ik niet in de buurt van Rotterdam moet zijn, anders had ik het wel even aan je kunnen laten zien.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 mar 2011 10:00

Nou ja, ik draag altijd wel iets van tricot, een hemdje, een truitje ergens onder. Hm. Nou ja, ik lees vanavond wel van wat voor merk het is. Natuurlijk is opstrijkbaar best wel makkelijk, maar zo... lelijk, zeker als het hele dunne stof is. Dan is een klein stukje normaal naadband zoveel beter om mee te stikken. Lijkt mij dan :mrgreen:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 mar 2011 10:00

Galateia schreef:
Bumba schreef:In de meeste truitjes in de winkel zit het ook meegestikt, althans ik koop vaak HEMA-kleding en daar zit het allemaal wel tussen de schoudernaadjes meegestikt. Tis ongeveer een halve cm breed, zit op een rolletje en ik strijk het er niet op, ik stik het mee.

Ik heb even boven zitten rommelen, maar bedoel jij niet 'normaal' naadband? Niet opstrijkbare maar dat gewone naadband? Hm. Zou dat sowieso geen optie zijn, lijkt me veel makkelijker en mooier te verwerken. Dat spul van Vlieseline is echt een cm breed (ik zou het kunnen doorknippen natuurlijk) en eigenlijk is het alleen maar om op die naden de rek eruit te halen. Toch? Dan is een stukje normaal naadband zo veel sneller en minder lelijk?

Ik heb inderdaad de niet-opstrijkbare versie. Je speldt het mee met de naad, (en als je wilt rijg je het nog, maar ik ben vaak lui) en daarna stik je het.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 mar 2011 10:02

Toch effe gezocht..... Dit heb ik, heb niet gezien welke breedte dit is.

http://www.matson.nl/website/Read.php?PageID=1305&PHPSESSID=005cf6dc0964c346de156b4a5b55260d

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 03 mar 2011 10:03

en dan de niet opstrijkbare variant :mrgreen: Maar de verpakking is ongeveer hetzelfde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 mar 2011 10:04

Ik heb daar dus de opstrijkbare variant van van 1 cm breed. Ik ga morgen maar eens op de markt neuzen :mrgreen:

Het lukt nu trouwens prima, hoor, maar minder breed en niet opstrijkbaar is bij dunnere stoffen absoluut mooier!

Hm. Weer wat geleerd.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 03 mar 2011 10:57

Zo, ik had de twee bolletjes van Lidia via rw over genomen en de sjaal is af! Beide meiden willen em graag om, dus ze moeten maar samen doen. Voor mezelf heb ik een bol creme triana gekocht, daar ga ik nu maar aan beginnen.. Ik ben alleen vergeten hoeveel steken ik op moet zetten..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 mar 2011 10:59

Dragen jullie zo'n sjaal gewoon overdag, of bij een jas? Ik draag alleen een sjaal bij mijn jas, overdag heb ik niks om mijn nek. Ik word al naar van hooggesloten dingen, ik kan er echt niet tegen. Irriteert dat nooit bij jullie?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 03 mar 2011 11:21

bij de Triana zet is 9 steken op. Wordt de sjaal 1.20/1.30

Ik draag er nu één bij mijn kleren. Maar als het niet meer zo koud is kan het ook over je jas, om een beetje op te fleuren.

Ik ben bezig voor de actie van de JBGG. HEb er inmiddels 29 af
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Relaties”