*Annet* schreef:als er een gat in een broek/sok zit gooi ik het weg. Spijkerstof is niet te repareren. Kost een hoop moeite en vaak ziet het er niet uit. Laat de kids niet met knielappen ofzo naar school gaan, dat vind ik zo 1978! Buiten moeten ze een overal aan, blijven de kleren gewoon knap. Heb nu ontdekt dat ze bij zeeman haske leuke spijkerbroeken hebben voor 8 euro, ga ik niet voor tobben.
Sokken met een gat gooi ik ook weg.
Hier lopen ze ook in een overal. Als het een graad of 18/20 is loopt de oudste graag zonder overal buiten. Dan heeft ie dus een oude spijkerbroek aan, één met een lap of zo. Hij is dan toch thuis. Ze gaan hier ook niet met lappen op de knie naar school.
De moeite valt wel mee, als ik eenmaal zit heb ik het zo klaar, hij hoeft er niet mee naar de koningin, dus even dichtstikken en een lap aan de binnekant zetten voor versteviging.
En als ik hier voor een broek van 8 euro naar de zeeman moet rijden ben ik evenveen geld kwijt aan reiskosten.
Je zult zien dat ik vandaag in de stad ben geweest, en morgen zijn ze door de spijkerbroek heen.
Ik heb eigenlijk 4 soorten kleren.
Netjes lange broek ( voor school en zo)
Oude lange broek
Nette korte broek ( ook voor school)
Oude korte broek. Dat is een afgeknipte spijkerbroek, die ik niet omzoom. Als ze hier in de schuur lopen en ze gaan langs een trekker hebben ze gelijk vet aan de kleren. En in de zomer lopen ze hier niet meer in een overal. Dan heb ik ook een stapel oude shirten in de kast liggen.