grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 mar 2008 10:42

Ten eerste: natuurlijk is 'seksen' een belachelijke term, waarom denk je dat ik 'm gebruikte?

Ten tweede: waarom ben je dom bezig en zwak als je verleid wordt door elkaar en tóch seks hebt ondanks gemaakte afspraken het niet te doen? Het lijkt me erg menselijk... Dat er mensen zijn die het volhouden - ik heb ook niet in al mijn relaties 'volledige' seks gekend, maar ik weet nu toch echt wel wat ik gemist heb. :) Je kunt nog zoveel mooie afspraken maken, er komen vast situaties waarin het ongelooflijk lastig is je eraan te houden.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 27 mar 2008 11:04

Ik ontken ook niet dat het lastig is, integendeel. Ik probeer uit te leggen dat het niet onmogelijk is. Het is maar net wat voor instelling je hebt.
Auf Wiedersehen!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 mar 2008 11:06

Mwah... Onmogelijk is het niet, maar goed. Ik meng me niet teveel in de discussie, aangezien ik er nogal andere maatstaven op nahoud.

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 27 mar 2008 11:07

Dat weet ik. :P
Auf Wiedersehen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 27 mar 2008 11:22

T. Lindeman schreef:
Race406 schreef: Maar als je zegt "er zijn zat andere dingen die je kan doen zonder daadwerkelijk geslachtsgemeenschap te hebben", waar denk je dan aan? Of vraag ik nu te specifieke dingen? :)
Maar als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan zoek je ook grenzen op, en dan wordt het allemaal ook lastiger om vol te houden!

Wat ik bedoel is vrij specifiek en daar wil ik dan niet op ingaan. Maar ik denk dat we allebei aan hetzelfde denken. Het is inderdaad een grens en het vergt wel wat om die grens niet over te gaan, dat ben ik met je eens. Maar als je voor jezelf tevreden bent met die grens en de afspraak is duidelijk dan moet het toch lukken om je daar aan te houden?

Ik snap het wel hoor dat er zat mensen zijn die zich daar niet aan weten te houden, maar ik vraag mij af of die mensen het dan wel goed besproken hebben en of alle argumenten om het niet te doen wel duidelijk waren.

Galateia schreef:Je bent er nog altijd met z'n tweetjes bij en om die ander niet te kwetsen of een schuldgevoel te geven, houd je je aan een bepaalde grens. Daar wil je dan niet eens overheen...

Precies, dat is ook een zwaarwegend argument. Als je daar goed bij stilstaat moet het wel lukken. :wink:

Ik vind je vrij stellig in je overtuiging dat het goed gaat als je samen afspraken maakt. Dat is goed, maar in mijn omgeving heb ik zoveel mensen die afspraken maakten om wel "specifieke dingen" te doen (leuke omschrijving trouwens! :mrgreen: ), maar "het" niet. En al die mensen zijn, ondanks hun goede voornemens en hun geloven in hun kracht om het vol te houden, over de grans heen gegaan. Misschien dat je nu nog niet echt seks wilt hebben, vanwege de gemaakte afspraak. Maar ik ben bang dat het, hoe langer je elkaar kent (en hoe langer je elkaars lichaam verkent op "specifieke wijze" :wink: ), steeds moeilijker wordt om die afspraak niet wat op te rekken. Je gaat immers steeds meer verlangen naar de echte seks? En als de gelegenheid er is, en die is er met enige regelmaat (je vrijt niet waar andere mensen bij zijn lijkt me :wink: ), dan ga je vroeg of laat die grens over. Je bent immers niet van steen?
Begrijp me goed, ik wil je niet de moed ontnemen op een goede afloop, maar ik denk dat het te zwaar wordt om vol te houden. Tenzij je snel trouwt natuurlijk... :wink:
Of ben ik nu te zwartkijkerig?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 mar 2008 11:39

Ik denk altijd maar zo, als je uiteindelijk toch te 'ver' bent gegaan, ondanks alle afspraken die je samen hebt gemaakt, dan stond je daar toch niet helemaal echt achter.
Het lijkt mij dat als je het wilt bewaren tot je getrouwd bent, dat je dan de ander wilt beschermen daarvoor, want als je het niet vol hebt gehouden dan denk ik dat je naderhand wel even achter de oren krapt en je spijt hebt tegenover de ander.
Wij hebben het ook volgehouden en dat heeft ons weinig moeite gekost.
Als je toch ergens samen afspraken over maakt is het niet meer als normaal je daar aan te houden, je moet gewoon logisch na blijven denken en je verstand gebruiken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mar 2008 11:41

Tuinfluiter schreef:Ik denk altijd maar zo, als je uiteindelijk toch te 'ver' bent gegaan, ondanks alle afspraken die je samen hebt gemaakt, dan stond je daar toch niet helemaal echt achter.
Het lijkt mij dat als je het wilt bewaren tot je getrouwd bent, dat je dan de ander wilt beschermen daarvoor, want als je het niet vol hebt gehouden dan denk ik dat je naderhand wel even achter de oren krapt en je spijt hebt tegenover de ander.
Wij hebben het ook volgehouden en dat heeft ons weinig moeite gekost.
Als je toch ergens samen afspraken over maakt is het niet meer als normaal je daar aan te houden, je moet gewoon logisch na blijven denken en je verstand gebruiken.
ik ben het met je eens. Afspraken zijn afspraken. Seks is als een kerstcadeau, dat pak je toch ook niet uit in juli? (Tenzij je heeeeel nieuwsgierig bent :mrgreen: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 mar 2008 11:44

Je hebt helemaal gelijk Kwebbel, zo zie ik het ook.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mar 2008 11:44

Het ligt eraan waar je in gelooft.
Wij geloven allebei niet dat gemeenschap in een huwelijk moet. Wij geloven dat God bedoeld heeft dat het voor 1 persoon bewaard moet blijven. Wij hebben er toen aan toegevoegd: pas als we getrouwd zijn weten we 100% zeker dat we bij elkaar blijven, dus wachten we tot in ons huwelijk.
Maar dan zijn er echt wel ontzettend moeilijke momenten hoor.
Want niemand kan mij wijs maken dattie alleen maar handjes vasthoudt en zoent met zijn/haar vriend(in). Dat is volgens ook totaal niet de bedoeling van verkering hebben. En als je éénmaal dicht bij je huwelijk zit, dan wordt het steeds lastiger.
Wij hebben het prima vol kunnen houden, maar ik ken genoeg mensen bij wie dat niet lukte, hoe graag ze het ook wilden. Er zijn gewoon triggermomenten, en als je die als stel niet weet te benoemen of elkaar op die momenten te wijzen op de afspraak, dan is het zo gebeurd. Ik vind het helemaal niet gek dat mensen dat niet volhouden. kom op, we zijn gewoon mensen met allemaal onze seksuele lusten!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 mar 2008 11:48

Dat is natuurlijk wel heel rationeel. Het feit dat je uberhaupt afspraken maakt geeft toch aan dat het niet vanzelf gaat. Met zo'n verstandelijk verhaaltje zou je zelfs Paulus "niet het goede, wat ik wil, doe ik, maar het verkeerde, wat ik niet wil, dat doe ik" afdoen als "tja dan sta je er gewoon niet echt achter". Je moet niet vergeten dat seks wel iets natuurlijks iets, iets waar je ook lichamelijk naar gaat verlangen en dat het dus niet (zoals jij het omschrijft) altijd heel gemakkelijk is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 mar 2008 11:49

Een ieder heeft toch verstand gekregen?
Dat moet je natuurlijk wel gebruiken.
Ik zou niet weten wat er moeilijk aan is.
Wij zagen elkaar elke dag, elke avond even kroelen voor het weg gaan, maar nooit de neiging gehad om HET maar eens te gaan doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mar 2008 11:52

MissF schreef:Het ligt eraan waar je in gelooft.
Wij geloven allebei niet dat gemeenschap in een huwelijk moet. Wij geloven dat God bedoeld heeft dat het voor 1 persoon bewaard moet blijven. Wij hebben er toen aan toegevoegd: pas als we getrouwd zijn weten we 100% zeker dat we bij elkaar blijven, dus wachten we tot in ons huwelijk.
Maar dan zijn er echt wel ontzettend moeilijke momenten hoor.
Want niemand kan mij wijs maken dattie alleen maar handjes vasthoudt en zoent met zijn/haar vriend(in). Dat is volgens ook totaal niet de bedoeling van verkering hebben. En als je éénmaal dicht bij je huwelijk zit, dan wordt het steeds lastiger.
Wij hebben het prima vol kunnen houden, maar ik ken genoeg mensen bij wie dat niet lukte, hoe graag ze het ook wilden. Er zijn gewoon triggermomenten, en als je die als stel niet weet te benoemen of elkaar op die momenten te wijzen op de afspraak, dan is het zo gebeurd. Ik vind het helemaal niet gek dat mensen dat niet volhouden. kom op, we zijn gewoon mensen met allemaal onze seksuele lusten!
Ook ik ben het wel met jou eens, het is ook echt heel lastig om het vol te houden, want je verlangt wel naar elkaar! Dat is heel natuurlijk, het zou gek zijn als je dat niet had.... :wink: wij hebben het ook vol kunnen houden hoewel het niet altijd even makkelijk is geweest. Maar seks is gewoon bedoeld voor man en vrouw. Klaar :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mar 2008 11:53

Volgens mij is er dan iets gemist ofzo. Ik snap dat echt niet met mijn verstand. Als je enorm veel van elkaar houdt, dan hoort seksuele aanrekkingskracht daar toch gewoon bij?
Nee, niet als je elkaar alleen maar beneden in een volle woonkamer zit, en alleen elkaars handje af en toe vast houdt (of misschien dan zelfs al wel, maar is het nogal moeilijk om je grenzen te overschrijden).
Volgens mij hoort die aantrekkingskracht er gewoon heel normaal bij, en zou het zo moeten zijn dat je, als je trouwt (als je daar tenminste voor wilt gaan) het vanzelfsprekend is dat je met elkaar naar bed gaat, want je hebt al die kleine stapjes ervoor al gehad
(dus ik ben ook fel tegen alleen maar handjes vast houden en zoentjes geven tijdens een verkeringstijd, maargoed, da's een mening natuurlijk :) )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 mar 2008 11:56

MissF schreef:Volgens mij is er dan iets gemist ofzo. Ik snap dat echt niet met mijn verstand. Als je enorm veel van elkaar houdt, dan hoort seksuele aanrekkingskracht daar toch gewoon bij?
Nee, niet als je elkaar alleen maar beneden in een volle woonkamer zit, en alleen elkaars handje af en toe vast houdt (of misschien dan zelfs al wel, maar is het nogal moeilijk om je grenzen te overschrijden).
Volgens mij hoort die aantrekkingskracht er gewoon heel normaal bij, en zou het zo moeten zijn dat je, als je trouwt (als je daar tenminste voor wilt gaan) het vanzelfsprekend is dat je met elkaar naar bed gaat, want je hebt al die kleine stapjes ervoor al gehad
(dus ik ben ook fel tegen alleen maar handjes vast houden en zoentjes geven tijdens een verkeringstijd, maargoed, da's een mening natuurlijk :) )
Seksuele aantrekkingskracht is volgens mij natuurlijk, hoort er helemaal bij :wink: ik zei eerder al: volgens mij klopt er dan iets niet als je dat niet hebt met elkaar :mrgreen: en je hebt idd je eigen mening :wink: wij hebben gewacht tot het huwelijk en hebben onze afspraken en grenzen niet overtreden. Het is gewoon heel persoonlijk welke afspraken je maakt en hoe of wat.
Ik denk maar zo: "Seks is als een kerstcadeau, dat maak je niet eerder open. Tenzij je heeeel nieuwsgierig bent :mrgreen: "
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mar 2008 11:59

kwebbel schreef:
MissF schreef:Volgens mij is er dan iets gemist ofzo. Ik snap dat echt niet met mijn verstand. Als je enorm veel van elkaar houdt, dan hoort seksuele aanrekkingskracht daar toch gewoon bij?
Seksuele aantrekkingskracht is volgens mij natuurlijk, hoort er helemaal bij :wink: ik zei eerder al: volgens mij klopt er dan iets niet als je dat niet hebt met elkaar :mrgreen: en je hebt idd je eigen mening :wink: wij hebben gewacht tot het huwelijk en hebben onze afspraken en grenzen niet overtreden. Het is gewoon heel persoonlijk welke afspraken je maakt en hoe of wat.
Ik denk maar zo: "Seks is als een kerstcadeau, dat maak je niet eerder open. Tenzij je heeeel nieuwsgierig bent :mrgreen: "

Tja, daar ben ik het al niet mee eens. Het is helemaal geen cadeau. Het is iets wat gewoon hoort bij man en vrouw die verkering hebben met elkaar.
want seksualiteit is veel meer dan met elkaar naar bed gaan. En niemand kan mij vertellen dat ze tegen seksualiteit voor het huwelijk zijn. Seksualiteit is wel iets waar je voorzichtig mee om moet gaan, waar je agfspraken over moet maken. maar als cadeau zie ik het totaal niet. Het hoort er gewoon bij als het goed is.

Terug naar “Archief”