Mischien gek maar: Ben je bang van de Satan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hans Soet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Hans Soet » 25 mei 2004 08:21

hai,

als ik er over nadenk ben ik eigenlijk best bang van de satan. We weten allemaal dat de satan onzettend machtig is. Maar gelukkig staat God altijd boven hem.

Iedere dag weer verleidt de satan je tot zoveel zonden, daar kan ik best weleens bang van zijn. En als je ziet hoe de wereld aan het 'vergaan' is, dan denk ik toch wel dat dat de macht van de satan is. Ok het zijn de mensen die zonden begaan maar ik denk dat satan ons daartoe aanzet.

Twas zomaar wat in me opkwam...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 mei 2004 11:15

bloempie19 schreef:Ik bedoel, waarom vind je het hypocriet wat God zegt in Zijn Woord? En hoe interpreteer jij de Bijbel (of in ieder geval de zin die ik noemde)?

Moeilijk, lijkt me ook redelijk buiten de discussie staan. Maar bij deze een kleine poging (i.v.m. tijdgebrek). Ik vind het te gemakkelijk.... Ook vind ik het hypocriet om de redenen die ik in mijn theorie genoemd heb. (Kwade God versus Onschuldige Satan). Hoe ik de Bijbel interpreteer, dat is wel de breedst mogelijke vraag die je me kunt stellen. De bijbel is vele pagina's lang... Maar ik zet vraagtekens bij de onfeilbaarheid en bij de onschendbaarheid van de Bijbel.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 11:48

Ik geloof dat als God zegt, dat je de duivel geen plaats mag geven, dat Hij je daar de kracht voor zal geven om dat ook daadwerkelijk niet te doen. Vanuit jezelf kun je dat inderdaad niet. De duivel is ook sterker dan de mens. Zonder Gods kracht kunnen wij niet staande blijven tegen de verleidingen van satan.
Daarom moeten we ook bidden of God ons de kracht wil geven. En ik geloof dat Hij dat dan ook zeker zal doen. Maar Hij wil er wel om gebeden zijn. En in je gebed mag je God dan ook 'herinneren' aan wat Hij in Zijn Woord gezegd heeft en dat je dat vanuit jezelf niet kunt. Want pas als je leert dat je het alleen van God kunt verwachten, dan zal Hij je helpen.
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, namelijk dat het makkelijk gezegd is: Geef de duivel geen plaats. Want dat is iets onmogelijks. Maar daarom zegt God het juist. De tien geboden zijn toch ook onmogelijk om na te leven? Maar daarmee leer je, dat je met alles Gods kracht en nabijheid nodig hebt. Want dan kun je bergen verzetten.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 12:09

kurtyo schreef:
bloempie19 schreef:Ik bedoel, waarom vind je het hypocriet wat God zegt in Zijn Woord? En hoe interpreteer jij de Bijbel (of in ieder geval de zin die ik noemde)?

Moeilijk, lijkt me ook redelijk buiten de discussie staan. Maar bij deze een kleine poging (i.v.m. tijdgebrek). Ik vind het te gemakkelijk.... Ook vind ik het hypocriet om de redenen die ik in mijn theorie genoemd heb. (Kwade God versus Onschuldige Satan). Hoe ik de Bijbel interpreteer, dat is wel de breedst mogelijke vraag die je me kunt stellen. De bijbel is vele pagina's lang... Maar ik zet vraagtekens bij de onfeilbaarheid en bij de onschendbaarheid van de Bijbel.

Ik denk dat als je twijfelt aan de onfeilbaarheid van de Bijbel, je beter een ander forum kunt opzoeken. want dan loopt een redelijke discussie op grond van de Bijbel dood.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 mei 2004 12:24

Wie ben jij om dat te zeggen? Kom nou toch, wat een ongelofelijke onzin verkoop je nu weer? Belachelijk dat je mij aanraadt om weg te gaan. Bovendien ben ik niet de enige die twijfels heeft, ik ben niet de enige die het moeilijk heeft met het geloof. Ik ben eerlijk en jij pakt me daarop? Christelijk? :S

Bloempie: ik ervaar niet dat God mij daar de kracht voor geeft.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 12:25

japijo schreef:Ik denk dat als je twijfelt aan de onfeilbaarheid van de Bijbel, je beter een ander forum kunt opzoeken. want dan loopt een redelijke discussie op grond van de Bijbel dood.

Neehoor, dat kun je best scheiden. Bij sommige discussies neem je gewoon even als vooronderstelling dat de bijbel onfeilbaar is en bij andere kun je dan weer discussieren over de onfeilbaarheid van de bijbel. No problem.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 12:29

kurtyo schreef:Wie ben jij om dat te zeggen? Kom nou toch, wat een ongelofelijke onzin verkoop je nu weer? Belachelijk dat je mij aanraadt om weg te gaan. Bovendien ben ik niet de enige die twijfels heeft, ik ben niet de enige die het moeilijk heeft met het geloof. Ik ben eerlijk en jij pakt me daarop? Christelijk? :S

Bloempie: ik ervaar niet dat God mij daar de kracht voor geeft.

Dat lijkt mij gewoon. als ik met een bijbels argument kom aandragen zou jij dat omver kunnen werpen met je gezegde dat je niet gelooft in de waarheid van de Bijbel, nou dan loopt deze discussie dood. bovendien veroordeel ik je helemaal niet dus ik begrijp niet waarom je zo fel doet over het Christen zijn. Ben jij niet Christelijk dan?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 mei 2004 12:31

Ik weet niet wat je onder Christelijk verstaat? Ik identificeer me niet graag met het prototype christen wat ik in mijn hoofd heb. Wel ben ik gelovig. Hoe precies, dat weet ik nog niet.

Jij zegt dat ik maar een ander forum moet zoeken, wie ben jij om dat te zeggen?

En over welk Bijbels argument heb je het?

Ik vond het geen christelijke reactie van je nee.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 12:34

OFFTOPIC!!

(en ik heb al afdoende antwoord gegeven op japijo's opmerking over de onfeilbaarheid van de bijbel.. 8) )
Laatst gewijzigd door Aragorn op 25 mei 2004 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 25 mei 2004 12:39

kurtyo schreef:Ik weet niet wat je onder Christelijk verstaat? Ik identificeer me niet graag met het prototype christen wat ik in mijn hoofd heb. Wel ben ik gelovig. Hoe precies, dat weet ik nog niet.

Jij zegt dat ik maar een ander forum moet zoeken, wie ben jij om dat te zeggen?

En over welk Bijbels argument heb je het?

Ik vond het geen christelijke reactie van je nee.

Hmmm, jij schaamt je een beetje om christen te zijn. dat is jammer. Maar reactie was correct en niet beledigend. als ik je er toch mee gekwetst heb spijt het me.

sorry Aragorn, ik stop er mee.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 mei 2004 12:46

Goed verder over dhr. Satan.... Een geniepig 'mannetje'.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 12:47

kurtyo schreef:Bloempie: ik ervaar niet dat God mij daar de kracht voor geeft.

Het gaat in het geloof ook niet alleen maar om het 'ervaren'. Het gaat om gelóven, wéten dat God doet wat Hij belooft.
En God verhoort niet altijd a la minute je gebed.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 mei 2004 12:58

Dat heb ik door... Ik weet NIET dat Hij het doet, en heb dus moeite met geloven...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 13:06

Ik hoop dat je ook dat aan God voorlegt. God is echt geen kwade God ofzo, die er plezier in heeft om jouw in het onzekere te laten.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 mei 2004 13:07

Daar lijkt het wel op. Helaas. Ja ik bid als je dat bedoelt.

Terug naar “Archief”