Berichtdoor bloempie » 25 mei 2004 11:48
Ik geloof dat als God zegt, dat je de duivel geen plaats mag geven, dat Hij je daar de kracht voor zal geven om dat ook daadwerkelijk niet te doen. Vanuit jezelf kun je dat inderdaad niet. De duivel is ook sterker dan de mens. Zonder Gods kracht kunnen wij niet staande blijven tegen de verleidingen van satan.
Daarom moeten we ook bidden of God ons de kracht wil geven. En ik geloof dat Hij dat dan ook zeker zal doen. Maar Hij wil er wel om gebeden zijn. En in je gebed mag je God dan ook 'herinneren' aan wat Hij in Zijn Woord gezegd heeft en dat je dat vanuit jezelf niet kunt. Want pas als je leert dat je het alleen van God kunt verwachten, dan zal Hij je helpen.
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt, namelijk dat het makkelijk gezegd is: Geef de duivel geen plaats. Want dat is iets onmogelijks. Maar daarom zegt God het juist. De tien geboden zijn toch ook onmogelijk om na te leven? Maar daarmee leer je, dat je met alles Gods kracht en nabijheid nodig hebt. Want dan kun je bergen verzetten.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009