Mond vol tanden

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

antoon

Re: Mond vol tanden

Berichtdoor antoon » 22 aug 2016 16:22

en dat laatste wat jij schrijft, daar leg ik steeds de nadruk op ik laat vergelijkingen zien argumenten uitspraken van geschiedkundigen en ook bewijzen

Het spijt mij Heinje ook hierin zal je het onderspit moeten delven

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 22 aug 2016 17:49

antoon schreef:en dat laatste wat jij schrijft, daar leg ik steeds de nadruk op ik laat vergelijkingen zien argumenten uitspraken van geschiedkundigen en ook bewijzen

Het spijt mij Heinje ook hierin zal je het onderspit moeten delven

Ik denk dat jij dit laatste al heel snel denkt. En ik wil best met van alles het onderspit delven....als de ander maar gelijk heeft. Dan geef ik ruiterlijk mijn fout(en) toe!
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

antoon

Berichtdoor antoon » 23 aug 2016 04:35

Topic starter
het is gewoon zo dat de bijbel steeds meer bevestigd wordt ook door de wetenschap, evolutie is een theorie , een theorie die door het vorderen van de wetenschap bedenkelijker wordt
Ik zal je zeggen wat het punt is , ik heb ook te maken met studenten die ook die bewoordingen uitten waar jij de topic mee begon, ik krijg een mengeling van medelijden en ook woede om de vaak ongegronde meningen, toch weet ik hoe het voelt, ik ben ook jong geweest, de leraar heeft gesproken, een kader voor hem waar hij op wil vertrouwen, dan sta ik ook met een mond vol tanden dat kan gebeuren, maar ik kies er dan zelf voor ik wel niemand zijn kinderlijke onschuld vermoorden.

Ik denk dat jij dit laatste al heel snel denkt. En ik wil best met van alles het onderspit delven....als de ander maar gelijk heeft. Dan geef ik ruiterlijk mijn fout(en) toe!

Zie ook voorgaande, ik heb een grote mond weliswaar met goede en vaak wetenschappelijke gegronde argumenten, maar ik heb een klein hartje
ik herken mijzelf in jou, ook ik heb die fase waarin jij verkeert meegemaakt , een standvastige goede begrijpende leermeester die dan de dingen uit de schrift duidelijk maakt is dan noodzakelijk, ik weet niet of ik dan de juiste leermeester ben, daarom verkies ik om op forums liever tot iedereen in het algemeen te spreken en mij niet te binden aan een persoon, als ik iets tot jou zegt kan het oftewel te onnodig hard zijn of veel te soft , het is steeds of ik tot mijzelf spreek.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 23 aug 2016 08:47

@Antoon
Ik denk inderdaad dat jij denkt dat je gelijk hebt. En ook altijd gelijk zal blijven hebben. Geen wetenschappelijk bewijs dat tegen jouw gelijk in kan gaan! Want eigenlijk is het leven heel simpel: De bijbel heeft gewoon gelijk. We hebben ruim 200 jaar, (m.b.v. kritisch wetenschappelijk denken en onderzoek) weggegooid. Het stond gewoon in de bijbel.

Antibiotica: Het werkt! En als het niet meer werkt (resistentie) weten we ook hoe dat komt (evolutie). Staat dat in de bijbel?
Vliegtuig: Het werkt! Ondanks de zwaartekracht. Als een vliegtuig neerstort weten we dus hoe dat komt.
Je computer: Elektriciteit. Het elektromagnetisch spectrum. We hebben het middels wetenschappelijk onderzoek ontdekt en passen het massaal toe!
Je TomTom: Principe van de quantummechanica wordt hier toegepast. Het werkt!
Louis Pasteur, Albert Einstein, Marie Curie, Carl Linnaeus en Charles Darwin, Georges Cuvier, Watson en Crick, Stephen Hawking etc etc... Loosers! Allemaal prutsers. Zonde van de tijd.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 aug 2016 23:45

heintje schreef:@Antoon
Ik denk inderdaad dat jij denkt dat je gelijk hebt. En ook altijd gelijk zal blijven hebben. Geen wetenschappelijk bewijs dat tegen jouw gelijk in kan gaan! Want eigenlijk is het leven heel simpel: De bijbel heeft gewoon gelijk. We hebben ruim 200 jaar, (m.b.v. kritisch wetenschappelijk denken en onderzoek) weggegooid. Het stond gewoon in de bijbel.

Puntje voor heintje, hij was leuk toegegeven! :lol:

Hoewel ik de Bijbel geloof, vind ik het ook onzin om er de relativiteitstheorie in te ontwaren omdat duizend jaar is als een dag voor God.

heintje schreef:Antibiotica: Het werkt! En als het niet meer werkt (resistentie) weten we ook hoe dat komt (evolutie). Staat dat in de bijbel?
Vliegtuig: Het werkt! Ondanks de zwaartekracht. Als een vliegtuig neerstort weten we dus hoe dat komt.

Volgens moslims staat het wel in de Koran.
heintje schreef:Je computer: Elektriciteit. Het elektromagnetisch spectrum. We hebben het middels wetenschappelijk onderzoek ontdekt en passen het massaal toe!
Je TomTom: Principe van de quantummechanica wordt hier toegepast. Het werkt!
Louis Pasteur, Albert Einstein, Marie Curie, Carl Linnaeus en Charles Darwin, Georges Cuvier, Watson en Crick, Stephen Hawking etc etc... Loosers! Allemaal prutsers. Zonde van de tijd.

Gewoon een Bijbel op je dashboard leggen.

Nee maar goed, je hebt weer een boksbal gevonden zie ik, je bent net een hyena die zoekt tot hij een prooi vindt. Echter als een hyena een leeuw treft in zijn eentje wordt het een slechte dag voor hem.

Evolutie.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 24 aug 2016 09:00

mohamed schreef:Hoewel ik de Bijbel geloof, vind ik het ook onzin om er de relativiteitstheorie in te ontwaren omdat duizend jaar is als een dag voor God.

Geloof je alles dat in de bijbel staat of geloof je, zoals 99% van de gelovigen doet, selectief? Vindt jij het ook niet frappant dat de ene theoloog een passage letterlijk interpreteert, de ander overdrachtelijk en de derde mythisch? Of dat zelfde begrippen een andere betekenis krijgen? Ik noem dit soort pogingen witwassen van de bijbel. Misschien moet je je eens beperken tot de brieven van Paulus en de 4 evangeliën en kijken wat daar allemaal aan schort. D.w.z. Kritisch lezen....vergelijken....overeenkomsten zoeken en vooral onoverkomelijke verschillen blootleggen.

Nee maar goed, je hebt weer een boksbal gevonden zie ik, je bent net een hyena die zoekt tot hij een prooi vindt. Echter als een hyena een leeuw treft in zijn eentje wordt het een slechte dag voor hem.
Ik wacht dan nog steeds op de leeuw! Maar je zegt het zelf al. Ik heb WEER een nieuwe boksbal gevonden. Het aantal boksballen is voor de atheïst dan ook groot. Heel groot. Er is geen onderwerp dan niet van terechte kritiek verheven is.
Daniel Patrick Moynihan

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 aug 2016 21:50

Hoe noem je een boksbal die terugslaat?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 aug 2016 00:01

heintje schreef:Ik wacht dan nog steeds op de leeuw!

Goed zo, geduld zal beloond worden.
heintje schreef:Maar je zegt het zelf al. Ik heb WEER een nieuwe boksbal gevonden. Het aantal boksballen is voor de atheïst dan ook groot. Heel groot. Er is geen onderwerp dan niet van terechte kritiek verheven is.

Alleen barbaren slaan alles stuk wat ze niet bevatten kunnen.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 26 aug 2016 08:41

Nee, Mohamed. Ik sla niets stuk. Ik stel je geloof bloot aan terechte kritiek. Ik stel vragen die niet te beantwoorden zijn door de gelovige. Of vragen die door 10 gelovigen op 10 verschillende manieren worden uitgelegd.
De drugsverslaafde (neem de roker) zal ook tegen mij zeggen, dat ik geen notie heb van hoe lekker die drugs wel niet zijn als ze ingespoten (gerookt) worden.
Alleen is het verschil dan dat ik die drugs kan zien, ruiken en voelen (en evt. zelf kan proberen). En dat gaat met geloof alleen door me er blind voor open te stellen en al mijn kritieken en bezwaren te laten varen. En tja...daarom heet het ook geloof!
Dus ik sla jou euforie (jouw relatie met dit denkbeeld) niet stuk. Die blijft echt wel standhouden. Al komt Zeus naar beneden om je te vertellen dat HIJ de enige echte God is. Jouw God zit te diep verankerd in je brein. En van het brein weten we inmiddels wel het 1 en ander af. Hoe deze verbindingen vanaf de vroegste jeugd(!) gelegd worden.
Daniel Patrick Moynihan

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 26 aug 2016 09:03

mohamed schreef:Alleen barbaren slaan alles stuk wat ze niet bevatten kunnen.

Dat klopt, en dat zien we dan ook veelvuldig gebeuren hier.
Gewoon geen aandacht aan schenken, dan houdt het vanzelf wel op.
Edit; ze zullen ongetwijfeld verongelijkt zijn en met de meest infantiele dingen komen strooien en bekrompen vergelijkingen maken. Maar dat deert ons niet. Ze laten overduidelijk zien de innerlijke vrede van Christus niet te willen kennen ondanks dat uit al hun acties een hunkering naar Christus blijkt. We moeten eigenlijk gewoon medelijden hebben met deze geestelijk onderontwikkelde personen.
Laatst gewijzigd door Yoshi op 26 aug 2016 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 26 aug 2016 10:32

Mohamed:
Alleen barbaren slaan alles stuk wat ze niet bevatten kunnen.

Yoshi:
Dat klopt, en dat zien we dan ook veelvuldig gebeuren hier.

Nee, dat klopt dus niet, zoals ik hierboven uitgelegd heb. Stel, iemand vertelt jou met VOLLE overtuiging dat je maar beter in ufo's van Proxima b (http://www.newscientist.nl/nieuws/poten ... -centauri/) kunt gaan geloven omdat dit een uitermate ver gevorderde beschaving is, dis AL het leven hier op aarde bestuurd. De persoon die je dit vertelt gelooft dit met hart en ziel en er zijn heel veel meer mensen die dit geloven. Het staat zelfs geschreven in een boek! Neem jij dit dan kritiekloos aan? Ik mag hopen van niet.
Ben je dan een barbaar als je dit idee naar het rijk der fabelen stuurt? Want het boek waar dit leven in beschreven staat ( van de bewoners van Proxima-b) staat bomvol onwaarheden, contradicties en wetenschappelijke onzin. Maar.....zo beweren de trouwe aanhangers: "Je moet er wel voor open staan".
Ben je dan een barbaar?
"Maar...." aldus de aanhangers, Proxima-B faith maakt me heel rustig, sterk en geeft mij vertrouwen in de toekomst. Moet ook jij dit dan maar serieus gaan overwegen om hier in te gaan geloven??
Ben je dan een barbaar?
O ja...terzijde wordt ook nog even vermeld, dat als je niet in Proxima-B gaat geloven dat je vermorzeld zal worden op een gruwelijke manier als de P-B bewoners de aarde komen veroveren omdat we er zo'n zooitje van maken.
Ben je dan een barbaar als je nog steeds niet gaan geloven in Proxima-B?
Reden genoeg zou ik zeggen!
Komt nog bij dat je ook Proxima-A en Proxima-C gelovigen hebt, maar toevallig is Proxima-B wel even de grootste groep. Wederom een reden om P-B te worden of toch liever een barbaar en kritisch te gaan kijken naar hetgeen de aanhangers allemaal beweren?
Daniel Patrick Moynihan

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 aug 2016 23:37

mohamed schreef:Alleen barbaren slaan alles stuk wat ze niet bevatten kunnen.

Yoshi schreef:Dat klopt, en dat zien we dan ook veelvuldig gebeuren hier.
Edit; ze zullen ongetwijfeld verongelijkt zijn en met de meest infantiele dingen komen strooien en bekrompen vergelijkingen maken. Maar dat deert ons niet. Ze laten overduidelijk zien de innerlijke vrede van Christus niet te willen kennen ondanks dat uit al hun acties een hunkering naar Christus blijkt. We moeten eigenlijk gewoon medelijden hebben met deze geestelijk onderontwikkelde personen.

Inderdaad maatje, gewoon negeren zulke zielige figuren en je mening blijven geven.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 27 aug 2016 07:30

mohamed schreef:Inderdaad maatje, gewoon negeren zulke zielige figuren en je mening blijven geven.

Daar zeg je wat: "Je mening"
En weet je wat Clint Eastwood ooit zei over een mening?
https://www.youtube.com/watch?v=D2_AiQLCb3U

Wetenschap echter draait niet om meningen maar om feiten. En niet iedereen mag zijn eigen feiten hanteren.
Daniel Patrick Moynihan

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 27 aug 2016 07:30

"mohamed"]
Inderdaad maatje, gewoon negeren zulke zielige figuren en je mening blijven geven.

Daar zeg je wat: "Je mening"
En weet je wat Clint Eastwood ooit zei over een mening?
https://www.youtube.com/watch?v=D2_AiQLCb3U

Wetenschap echter draait niet om meningen maar om feiten. ZIE mijn onderschrift.
Daniel Patrick Moynihan

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 27 aug 2016 09:35

mohamed schreef:Inderdaad maatje, gewoon negeren zulke zielige figuren en je mening blijven geven.

Het begint idd een trieste clown te worden, beslist geen Bassie. We zien nu in elk topic zo'n beetje hoe verknipt je kan worden met enkel wetenschap en valse tegenstellingen. Alsof wetenschap en religie niet prima kunnen samengaan 9 van de 10 keer, alsof het aparte werelden zijn.

Terug naar “[Religie] - Open forum”