Gefeliciteerd om zo'n onderwerp weer helemaal uit de hand te laten lopen heren!
Anoniem-89, waarom direkt er allerlei misstanden bij betrekken? Natuurlijk zijn deze zeer afkeurenswaardig maar ze staan niet voor de hele rkk.
Faramir legt uit wat Misintenties inhouden en jij trekt het in het belachelijke vind ik.
Wie ben jij om uitgesproken gebeden die neergelegd worden voor Gods troon belachelijk te maken?
In de Bijbel word ook gezegd 10en af te dragen, ik weet niet op wat voor manier jij dat dan vorm geeft?
Inhoudelijk goede vragen stellen is niks mis mee maar dit is wel zeer afbrekend allemaal.
Ik zou je willen uitnodigen om eens een paar Eucharistievieringen te bezoeken.
Faramir, laat je niet als een bok op een haverkist jagen! Het tast je waardigheid aan.
Benefietdiner: ja zat mis met de rkk, maar ik neem aan dat jij je kerk op zondag bezoekt en deze dag respecteert. Het is mij veel te kort door de bocht om pakweg 15,5 eeuw af te doen als dwaling.
Je zegt in feite dat protestanten alleen de goede elementen hebben overgenomen. Nou er zijn meer overeenkomsten dan verschillen maar je redeneert weg vanuit je eigen "belevingswereld".
Ja een kerk is mensenwerk dus gaat er veel niet naar Gods bedoelingen maar is in de Maranathakerk alles in orde?
Als dat zo is, fijn maar is dat altijd zo weest.
Het is triest vind ik dat bijna ieder topic ontaardt in een soort strijd van voor/tegen en dat vaak met losse "flodders"! Meestal gaat het dan al lang niet meer over het onderwerp op zich.
Dat maakt dit al met al een wat stroperig forum. Want we "moeten" allemaal ons gelijk halen.