Misintenties

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Misintenties

Berichtdoor mohamed » 10 aug 2014 21:40

Optimatus schreef:Hou dan eens op met onzachtmoedig op de RKK in te hakken.

Moeten ze dan maar zachtmoedig of anderzijds hakken? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Voorts is er maar een die hakt en ik zou het niet eens hakken willen noemen, meer gabbertje style hakken.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 21:52

mohamed schreef:Dat is dus de Heere verzoeken, want je weet wel wat goed is en als je de geschriften kende, dan kende je Gods wil (Joh 6,39; Gal 1,4)).

Nee zo zie ik het niet.
Ieder mens maakt fouten.
Als ik iets tegen iemand zeg moet ik er toch zeker van zijn dat het overeenkomt met datgene wat er geschreven staat?
Als iemand aan mij iets vraagt wat moeilijk verklaarbaar is.
Ik noem maar wat, dinosauriërs..
Staat niet iets specifiek over in de bijbel. Ik wil toch wel een goed antwoord kunnen geven?
Niet dat ik gelijk het antwoord heb, maar ik kan moeilijk zeggen dat door een of andere meteoriet die beesten allemaal doodgingen? Waarom de mens dan niet?

Je zegt dat je niet gelooft in gebedsgenezing.
Hoe kijk je tegen de gebedsgenezingen in de bijbel aan dan?

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 10 aug 2014 22:01

Gefeliciteerd om zo'n onderwerp weer helemaal uit de hand te laten lopen heren! =D>

Anoniem-89, waarom direkt er allerlei misstanden bij betrekken? Natuurlijk zijn deze zeer afkeurenswaardig maar ze staan niet voor de hele rkk.
Faramir legt uit wat Misintenties inhouden en jij trekt het in het belachelijke vind ik.
Wie ben jij om uitgesproken gebeden die neergelegd worden voor Gods troon belachelijk te maken?
In de Bijbel word ook gezegd 10en af te dragen, ik weet niet op wat voor manier jij dat dan vorm geeft?
Inhoudelijk goede vragen stellen is niks mis mee maar dit is wel zeer afbrekend allemaal.
Ik zou je willen uitnodigen om eens een paar Eucharistievieringen te bezoeken.

Faramir, laat je niet als een bok op een haverkist jagen! Het tast je waardigheid aan.

Benefietdiner: ja zat mis met de rkk, maar ik neem aan dat jij je kerk op zondag bezoekt en deze dag respecteert. Het is mij veel te kort door de bocht om pakweg 15,5 eeuw af te doen als dwaling.
Je zegt in feite dat protestanten alleen de goede elementen hebben overgenomen. Nou er zijn meer overeenkomsten dan verschillen maar je redeneert weg vanuit je eigen "belevingswereld".
Ja een kerk is mensenwerk dus gaat er veel niet naar Gods bedoelingen maar is in de Maranathakerk alles in orde?
Als dat zo is, fijn maar is dat altijd zo weest.

Het is triest vind ik dat bijna ieder topic ontaardt in een soort strijd van voor/tegen en dat vaak met losse "flodders"! Meestal gaat het dan al lang niet meer over het onderwerp op zich.
Dat maakt dit al met al een wat stroperig forum. Want we "moeten" allemaal ons gelijk halen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 22:06

moderngelovige schreef:Gefeliciteerd om zo'n onderwerp weer helemaal uit de hand te laten lopen heren! =D>

Anoniem-89, waarom direkt er allerlei misstanden bij betrekken? Natuurlijk zijn deze zeer afkeurenswaardig maar ze staan niet voor de hele rkk.
Waar staat de hele rkk dan voor? Ze hebben toch dezelfde leer?

Het is triest vind ik dat bijna ieder topic ontaardt in een soort strijd van voor/tegen en dat vaak met losse "flodders"! Meestal gaat het dan al lang niet meer over het onderwerp op zich.
Dat maakt dit al met al een wat stroperig forum. Want we "moeten" allemaal ons gelijk halen.

Welnee ik heb enkel de bijbel. Als er dan nog dingen bij verzonnen worden is het logisch dat ik daar tegen strijden zal.

Als iedereen nou eens gewoon zijn antwoorden uit de bijbel haalt (want die is immers onfeilbaar) dan zul je zien dat ik wel de eerste zal zijn die z'n fouten toegeeft als iemand mij daar op wijst.
Tenzij teksten natuurlijk compleet uit hun verband gehaald worden. :wink:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 10 aug 2014 22:11

Faramir schreef:Bij mij in de kerk worden de misintenties vooraf ingeleverd en tijdens de Mis voorgelezen. In de kerk waar ik eerder kerkte had men de mogelijkheid zelf de intenties op te schrijven in een boek wat bij de ingang lag. Die werden vervolgens voorgelezen tijdens de Mis. Hoe gaat dat bij jullie in de kerk?

LOL, misintenties, nog nooit van dat woord gehoord. Toen ik de titel zag dacht ik dat er verkeerde intenties mee bedoeld werden. Bij ons wordt aan het eind gevraagd wie er nog gebed nodig heeft en dan bidden we er met z'n allen voor.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 10 aug 2014 22:20

Anoniem,

Een "volmaakte" kerk zul je op aarde niet treffen! De rkk niet, de prostestanten niet maar ook jouw Opwekking niet.
Geen antwoord gegeven op hoe ga je om met je 10en? 10% van je inkomen geven aan de gemeenten? Hoe vul je het in?
En ook geen antwoord:mag je het gebed van ander in twijfel trekken? of ter discussie stellen?
Ik hoor ze graag.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 22:26

moderngelovige schreef:Anoniem,

Een "volmaakte" kerk zul je op aarde niet treffen! De rkk niet, de prostestanten niet maar ook jouw Opwekking niet.
Geen antwoord gegeven op hoe ga je om met je 10en? 10% van je inkomen geven aan de gemeenten? Hoe vul je het in?
En ook geen antwoord:mag je het gebed van ander in twijfel trekken? of ter discussie stellen?
Ik hoor ze graag.

Ik geef geen tienden.
Omdat ik liever geef in natura aan iemand die het beter kan gebruiken dan ik.
Of geld, maar dan wil ik diegene goed kennen.
Waarom zou ik het aan de kerk moeten geven als bijvoorbeeld een vriend van mij uit de kerk het beter kan gebruiken?
Misschien dat ik m'n tienden geven nog wel een keer ga doen, ik zit hier nog over na te denken.

Over het in twijfel trekken van een gebed van iemand.
Tja, er staat geschreven dat we alles mogen vragen in Zijn naam.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 10 aug 2014 22:50

Je eerlijke antwoord waardeer ik!!
wie van ons geeft precies 10% van het inkomen?
(Laat ik de belastingaftrek met drempels in deze maar even buiten beschouwing dat maak het te ingewikkeld...)

Als in de rkk gebeden word voor overledenen is dat gebed dat minder of meer waard voor Gods aangezicht dan als het word uitgesproken door jou of mij?
Of je ALLES mag en kan vragen in gebed is al weer een heel ander onderwerp op zich...
Lijkt me een leuk nieuw topic voor Spreeuw :D
Maar jij of ik zouden het ook kunnen starten.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 aug 2014 22:52

Faramir; In de kerk waar ik eerder kerkte had men de mogelijkheid zelf de intenties op te schrijven in een boek wat bij de ingang lag. Die werden vervolgens voorgelezen tijdens de Mis.

Boerin ; Bij ons wordt aan het eind gevraagd wie er nog gebed nodig heeft en dan bidden we er met z'n allen voor.

Grappig Boerin, dit is nu werkelijk een op een hetzelfde.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 aug 2014 22:55

Anoniem_89 schreef:Tja, er staat geschreven dat we alles mogen vragen in Zijn naam.

Nee hoor,we mogen alleen "het goede" vragen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 10 aug 2014 23:00

rotterdam schreef:Faramir; In de kerk waar ik eerder kerkte had men de mogelijkheid zelf de intenties op te schrijven in een boek wat bij de ingang lag. Die werden vervolgens voorgelezen tijdens de Mis.

Boerin ; Bij ons wordt aan het eind gevraagd wie er nog gebed nodig heeft en dan bidden we er met z'n allen voor.

Grappig Boerin, dit is nu werkelijk een op een hetzelfde.

Dat roep ik al jaren, zoals vandaag in dit topic nog.
Laatst gewijzigd door mohamed op 10 aug 2014 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 10 aug 2014 23:02

O ja Faramir,

In "onze" rkk kunnen de intenties ook worden geschreven op een "multomapblad"
Na de preek, tijdens de geloofsbelijdenis, gaat een misdienaar deze dan ophalen.
Mijn dochter, als ze misdienaar is, vind dit altijd leuk, want dan heeft ze "even een loopje".
Dat is dan haar beleving weer :)

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 10 aug 2014 23:06

Anoniem_89 schreef:Van die 2.2 miljard die je noemt zullen er vast heel veel naamchristenen zijn, die uit gewoonte naar de kerk gaan.

Op mijn 15e heb ik Jezus aangenomen als mijn Heer en Verlosser.
Dat is nu 10 jaar geleden.

Naamchristenen ? Heb je dat woord ook in de bijbel gelezen ?

Wie ben jij dat je denkt dat onderscheid te kunnen en mogen maken ?

Kun jij het mensenhart inzien ?

15 jaar en 10 jaar geleden dus 25 - gelukkig je bent nog jong.
Ouderen zijn hier over het algemeen voorzichtiger mee.

Dat valt te lezen in de geschiedenis van de overspelige vrouw.
Als Christus zegt "wie van zonder zonden is moet de eerste steen maar gooien".
Daarna staat er "Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten".

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 11 aug 2014 01:05

Schelpje3 schreef:De prijs voor een gebedsintentie is vastgesteld op €15.
Zolang Reformatorische kerken zitplaatsen verhuren dan wel verkopen zodat de regelmatige kerkganger zekerheid heeft over een zitplaatsje in de zaal doe ik niet moeilijk over die €15,-. ;)
"Een libelle zweeft over het water..."

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 aug 2014 06:50

Op verzoek van de topicopener gaat dit topic dicht.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “[Religie] - Open forum”