Berichtdoor xsidd » 05 aug 2014 12:26
Ik denk nu...
Laat elke dominee, of ander gezaghebbende de reden in jou bericht goed lezen. Misschien, dat er verandering komt....
Ik hoor wel eens Christenen zeggen, Jezus vecht voor mij.. Ja, dat klopt, maar we hebben ook nog onze eigen verantwoording In het leven, en als Paulus de wapenuitrusting aantrekt, laat dat ook zien, dat er strijd is.. Sommigen beweren alleen van stand houden, maar er word duidelijk gesproken over de strijd, en strijd is mijn inziens tweezijdig.
Waarom zou Hij, de Koning der Koningen, dit gezegd hebben? Hier worden echt de mensen aangesproken, in de gemeente.
Openbaring 2, vers 7 (Herziene Statenvertaling)
Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Wie overwint, hem zal Ik te eten geven van de Boom des levens, die midden in het paradijs van God staat.
Openbaring 2 vers 11 (Herziene Statenvertaling)
Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Wie overwint, zal zeker geen schade toegebracht worden door de tweede dood.
Openbaring 2 vers 17 (Herziene Statenvertaling)
Wie oren heeft, laat hij horen wat de Geest tegen de gemeenten zegt. Aan wie overwint, zal Ik van het verborgen manna te eten geven, en Ik zal hem een witte steen geven met op die steen een nieuwe naam geschreven, die niemand kent dan wie hem ontvangt.
Openbaring 2 vers 26 (Herziene Statenvertaling)
En wie overwint en wie Mijn werken tot het einde toe in acht neemt, hem zal Ik macht geven over de heidenvolken.
Openbaring 3 vers 5 (Herziene Statenvertaling)
Wie overwint, zal bekleed worden met witte kleren en Ik zal zijn naam beslist niet uitwissen uit het boek des levens, maar Ik zal zijn naam belijden voor Mijn Vader en voor Zijn engelen.
Openbaring 3 vers 12 (Herziene Statenvertaling)
Wie overwint, hem zal Ik tot een zuil in de tempel van Mijn God maken, en hij zal daaruit niet meer weggaan. En Ik zal de Naam van Mijn God op hem schrijven en de naam van de stad van Mijn God, het nieuwe Jeruzalem, dat neerdaalt uit de hemel, bij Mijn God vandaan, en Mijn nieuwe Naam.
Openbaring 3 vers 21 (Herziene Statenvertaling)
Wie overwint, zal Ik geven met Mij te zitten op Mijn troon, zoals ook Ik overwonnen heb, en Mij met Mijn Vader op Zijn troon gezet heb.
Openbaring 21 vers 7 (Herziene Statenvertaling)
Wie overwint, zal alles beërven, en Ik zal voor hem een God zijn en hij zal voor Mij een zoon zijn.
Ik kreeg ineens het idee om het neer te zetten, omdat er dus wel degelijk strijd is, anders kan je ook niet overwinnen.