Klaas schreef:Pim:
Als iemand niet eens weet dat er voorafgaand aan de dienst een verkleedpartij dient plaats te vinden, mag een kerk niemand wegsturen. Sowieso niet trouwens.
En als je het als kerk dan zo ontzettend belangrijk vindt dat vrouwen een hoedje dragen moet je zorgen dat je wat reserve-exmplaren klaar hebt liggen voor eventuele gasten. En als gast moet je er dan ook geen stennis van maken als men je verzoekt zo'n ding te dragen (tenzij de luizen zichtbaar over de rand lopen uiteraard

)
Klaas
Bij ons in de kerk hebben ze petjes voor als je geen hoedje hebt, deze krijg je door de koster aangereikt. Nu hebben we 2 kosters en de ene zegt over mensen die geen hoedje dragen of in een broek komen "Dat doen ze om mij te pesten".

Ook zag ik laatst dat hij gauw de deur dicht deed toen er een bepaalde groep een beetje voor de deur stond te wachten. De andere benaderd deze mensen altijd heel netjes.
Maar het gedrag van de boze koster is ook wel een beetje te begrijpen want toen tijdens de diensten de deuren nog niet op slot gingen kwamen de mensen gewoon de kerk binnen en gingen foto's maken in de kerk onder de dienst. Was natuurlijk ook reuze onbeleefd.
Verder vind ik dat je je gewoon aan moet passenaan een andere kerk, is wel eens moeilijk, maar dan kijk ik maar een beetje wat anderen doen.