en ajl, het klinkt allemaal zo leuk, dat je ze ook wilt laten zien wat de wereld is, maar het is toch een gegeven dat het voor een kind/puber niet zo simpel is om altijd Jezus te volgen? Ze krijgen zoveel vriendjes die daar niet zo over denken, komen al genoeg in de wereld.
Kennissen van mij zeggen dat ook over hun zoon die zich niet altijd gedroeg zoals Jezus het wilde: tja, het zijn pubers, je moet ze niet teveel verbieden, dat werkt alleen maar averechts.
Lekker simpel, dan hoef je ook lekker weinig te doen. HAD maar eens gezegd: ik wil gewoon niet dat je ladderzat thuis komt om 6 uur 's morgens en dan in je bed blijft liggen zonder naar de kerk te gaan, dan keek hij hopelijk wat minder schuldbewust terug op zijn leven.
Mijn zusje van 17 mag gewoon niet tot te laat in de kroeg hangen, mag niet teveel biertjes drinken. Heel goed! Er is al 'wereld' genoeg zonder dat ze het opzoekt.
En ik ben echt geen een of ander heilig boontje, ik vind heel veel kunnen en prima, en snap, zeker vanuit mijn werk, echt wel dat het niet altijd makkelijk is, zeker met pubers niet, maar ik denk dat kinderen en jongeren het veel veiliger en fijner vinden als hen eens iets verboden werd, al denken ze op dat moment dat dat niet zo is.
(niet als verwijt dat jij dat niet doet hoor ajl