Moderator: Moderafo's
Het rammelt bij bepaalde refo's ook behoorlijk, als ze denken dat broeken en hoeden nou echt zo belangrijk zijn binnen de reformatorische traditie...pol schreef:dus als ik jouw reaktie begrijp, waren de vrouwen vroeger ook voorgangers in de kerk? Lieve help dan rammelen de reformatorische tradities wel heel erg op dit forum vandaag. Broek, hoed, vrouwelijke predikanten....pfffff
Dat probleem ken ik.Raido schreef:Nederlander zijn houdt alleen vaak in het 'de pest' hebben aan alles wat moet, van je religie, van je cultuur of wat dan ook. Ik vind het allemaal wel best, ik heb zitten kijken voor zo'n blues/ouderlingenhoedje voor mij. Maar ik heb een te dik hoofd dus ik ga opzoek naar een hippe ijsmuts of russische bontmuts
Saskia schreef:Helemaal precies weet ik het ook niet hoor... De gedachte hier over die wetten is dat Jezus op het kruis de wetten volbracht heeft die voor het volk van Israel golden. Niet de wet van de 10 geboden, maar de ceremoniele en burgerlijke wetten.
Dus het Oude Testament hoeft helemaal niet afgeschaft te worden, het gaat niet om de inhoud van het OT, maar om de wetten die toen golden
Raido schreef:Nee ik denk het niet, ik zie hier in Utecht echt veel mensen rond lopen met baretten, hiphop-Newyork Yankeecaps, Soilwork-mutsen, Ska(zwartwitgeblokte) mutsjes en laatst iemand met een I'mnotjewish-keppeltje..
Nederlander zijn houdt alleen vaak in het 'de pest' hebben aan alles wat moet, van je religie, van je cultuur of wat dan ook. Ik vind het allemaal wel best, ik heb zitten kijken voor zo'n blues/ouderlingenhoedje voor mij. Maar ik heb een te dik hoofd dus ik ga opzoek naar een hippe ijsmuts of russische bontmuts
mw schreef:daar ben ik het niet mee eens
Met deksel (als haar) word hier niet hoofdbedekking genoemd, er word hier een ander woord gebruikt : 'omhulling', 'omkransing' (katalumna/ periobolaion). Paulus zegt hier dus niet dat een vrouw geen hoofdbedekking meer hoeft te dragen, wanneer ze lang haar draagt, maar wel dat het haar voor een vrouw als een 'krans' om haar hoofd mag zijn.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 14 gasten