RW'ers die toevallig naar schoolzicht gaan???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 14 apr 2006 16:20

cire schreef:
snien schreef:Ik zou tig voorbeelden kunnen noemen, maar laat ik dit zeggen: wij als christenen zeggen altijd dat we beter weten hoe te moeten leven en wat goede waarden en normen zijn maar in de praktijk is het handelen daarnaar ver te zoeken. EN dit geldt dus met name ook voor veel Schoolzichters.

Helaas, helaas.

En is natuurlijk ook een groep mensen die altijd zeurt.... Ik bedoel zoiets als, ik kan me niet voorstellen dat er zo veel mensen last hebben van die camping.

Hoewel het natuurlijk wel mogelijk is dat sommigen (jongeren?) zich te buiten gaan buiten de camping. :?

Het blijkt wel dat je me niet kent. Ik ben niet iemand die altijd zeurt.

Dan zal ik maar met concrete voorbeelden komen. Ik heb vrienden wonen in de buurt van Schoolzicht. Als ik daar op zondag naar toe ga, kom ik nogal eens de net-uit-de-kerk-komende-menigte-van -schoolzicht tegen. Ze lopen dan over de hele breedte van de weg. Aan de kant gaan doen ze (liever) niet omdat ik in de auto rij op zondag.
Dat zou in hun ogen niet mogen.

Er is speciaal voor hen een extra zaal gebouwd bij de kerk. Behoorlijk tegemoetkomend zou je zeggen niet waar? En waar 'bedanken' ze dan mee? Zich misdragen tijdens de dienst en wel zo erg dat er speciaal toezichthouders aangesteld moesten worden om de orde/eerbied te bewaren.

En dan heb ik het niet alleen over de jeugd. Volwassenen doen net zo hard mee.

Afijn, laat ik er maar over ophouden, tis te erg voor woorden.

(even nog een opmerking terzijde: niet alleen de schoolzichters maken er soms een puinhoop van, ik sprak eens iemand die altijd moet schoonmaken/opruimen in de jaarsbeurshallen en die zei dat het altijd de grootste puinhoop is nadat het gezinsbeurs is geweest. kHeb er idd voorbeelden van gezien.)

Laatste opmerking: we moeten als christenen eens gaan beseffen dat het heel heel heel hard nodig is in deze tijd om betere visitekaartjes naar buiten toe af te gaan geven.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 14 apr 2006 21:08

Zou je best gelijk in kunnen hebben Snien! Maar wat ik jammer vind, is dat je iedereen over 1 kam scheert! Ik weet dat de Schoolzicht-gangers uit de kerk de halve Brouwerijweg in beslag nemen! Zelf liep ik er ook altijd tussen! :wink: Maar ik zou niet weten waar ik anders moest lopen! Dus..toch wel een overdreven voorbeeld naar mijn idee! Maar goed, beiden onze eigen mening! En wat het 'gedoe' in het zaaltje van de kerk betreft..dat mag dan wel veranderd zijn de laatste jaren! Want wat jij beschrijft herken ik niet in de tijd dat wij heen gingen!
En jou laatste opmerking zal best een goede tip kunnen zijn! Maar jammer dat je alleen maar christenen noemt.. Wij, als christenen zijn niet beter dan andere mensen!

Maarre, laten we ontopic blijven..het ging over de camping zelf! :P
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 14 apr 2006 21:45

Mensen, je moet in het algemeen niet naar campings gaan :) Lekker met zn allen op elkaar, entsetzlich! En kga zeker niet met allerlei christenen op elkaar zitten.

snien
Mineur
Mineur
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 15 apr 2006 08:36

Poesje schreef: Maar ik zou niet weten waar ik anders moest lopen!

Dat is makkelijk, gewoon slechts de helft van de brouwerijweg gebruiken i.p.v. de hele breedte.

En wat het 'gedoe' in het zaaltje van de kerk betreft..dat mag dan wel veranderd zijn de laatste jaren! Want wat jij beschrijft herken ik niet in de tijd dat wij heen gingen!

Ik kan alleen maar hopen dat je gelijk hebt.

En jou laatste opmerking zal best een goede tip kunnen zijn! Maar jammer dat je alleen maar christenen noemt.. Wij, als christenen zijn niet beter dan andere mensen!

Dat zijn we ook niet maar we pretenderen altijd wel dat we beter weten. Dan moeten we ook beter doen.

Afijn, mij zul je in elk geval niet zien op Schoolzicht. Ik weet niet of het nog steeds zo is maar sommige regels zijn echt belachelijk. Kinderen mogen op zondag niet eens gebruik maken van de speeltoestellen e.d.

Nee, voor mij zou schoolzicht verre van een vakantie zijn. Brrr

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 15 apr 2006 09:50

Lorijntje schreef:Mensen, je moet in het algemeen niet naar campings gaan :) Lekker met zn allen op elkaar, entsetzlich! En kga zeker niet met allerlei christenen op elkaar zitten.

Ach, wat is er mooier dan kamperen?
En wat is er leuker dan het bestuderen van je ruziende Franse buren? :D

Maar dan moet je niet naar Schoolzicht gaan, nee. :D En verder moet je een niet te grote, rustige camping hebben met lekker veel ruimte.
Dus.... een heel eind Europa inrijden. :wink:

Ik ben nog nooit op Schoolzicht geweest, maar heb genoeg verhalen gehoord! Misschien zijn ze niet allemaal waar, maar waarom zou je ook in je vakantie tussen de refo's (sorry voor het woord) willen zitten?

Vrijheid blijheid......
Bovendien kun je op een 'gewone' camping misschien nog wel iets uitstralen van je christen-zijn! Iedereen ziet het namelijk als je bidt en dankt voor je eten.

En verder hoop ik dat het voor de schoolzichtgangers hier erg mee gaat vallen! :D

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 15 apr 2006 14:40

naja, tis natuurlijk ook niet al te christelijk om dan weer te zeuren over de schoolzichtgangers en beheerders enz enz ..:) Je kunt het overal leuk hebben op vakantie dus natuurlijk wordt die vakantie op schoolzicht heel erg leuk! ( alleen ik ga niet :p)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 apr 2006 14:51

Op zich zou je door die verhalen niet hoeven gaan, maar wat ik al ergens in het begin meldde, ik heb in een gekke bui ja gezegd en ik ben dan ook niet zo lullig om me dan terug te trekken omdat het nou toevallig een refocamping is terwijl ik niks/weinig met refo's heb.

Bovendien, ik wil het gewoon wel eens met eigen ogen zien (en dat rijmt nog ook :wink:). Afgaan op verhalen van anderen doe ik meestal nooit, want iedereen beleeft het toch weer op z'n eigen manier. Al moet ik wel toegeven dat ik wel erg veel negatieve verhalen heb gehoord. Desondanks dat ben ik nog steeds vastbesloten daar van de zomer heen te gaan.
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 15 apr 2006 15:08

Ach ja, je zou het ook als een soort survival kunnen zien :wink:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 15 apr 2006 15:37

Charlotte schreef:Ach ja, je zou het ook als een soort survival kunnen zien :wink:
Laat ik nu gek zijn op survival 8) :wink:

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 16 apr 2006 00:11

snien schreef:
cire schreef:
snien schreef:Ik zou tig voorbeelden kunnen noemen, maar laat ik dit zeggen: wij als christenen zeggen altijd dat we beter weten hoe te moeten leven en wat goede waarden en normen zijn maar in de praktijk is het handelen daarnaar ver te zoeken. EN dit geldt dus met name ook voor veel Schoolzichters.

Helaas, helaas.

En is natuurlijk ook een groep mensen die altijd zeurt.... Ik bedoel zoiets als, ik kan me niet voorstellen dat er zo veel mensen last hebben van die camping.

Hoewel het natuurlijk wel mogelijk is dat sommigen (jongeren?) zich te buiten gaan buiten de camping. :?

Het blijkt wel dat je me niet kent. Ik ben niet iemand die altijd zeurt.

Dan zal ik maar met concrete voorbeelden komen. Ik heb vrienden wonen in de buurt van Schoolzicht. Als ik daar op zondag naar toe ga, kom ik nogal eens de net-uit-de-kerk-komende-menigte-van -schoolzicht tegen. Ze lopen dan over de hele breedte van de weg. Aan de kant gaan doen ze (liever) niet omdat ik in de auto rij op zondag.
Dat zou in hun ogen niet mogen.

Er is speciaal voor hen een extra zaal gebouwd bij de kerk. Behoorlijk tegemoetkomend zou je zeggen niet waar? En waar 'bedanken' ze dan mee? Zich misdragen tijdens de dienst en wel zo erg dat er speciaal toezichthouders aangesteld moesten worden om de orde/eerbied te bewaren.

En dan heb ik het niet alleen over de jeugd. Volwassenen doen net zo hard mee.

Afijn, laat ik er maar over ophouden, tis te erg voor woorden.

(even nog een opmerking terzijde: niet alleen de schoolzichters maken er soms een puinhoop van, ik sprak eens iemand die altijd moet schoonmaken/opruimen in de jaarsbeurshallen en die zei dat het altijd de grootste puinhoop is nadat het gezinsbeurs is geweest. kHeb er idd voorbeelden van gezien.)

Laatste opmerking: we moeten als christenen eens gaan beseffen dat het heel heel heel hard nodig is in deze tijd om betere visitekaartjes naar buiten toe af te gaan geven.

Sorry, ik bedoelde niet te zeggen dat jij altijd zeurt. Ik meende uit je vorige bericht begrepen te hebben dat je van anderen slechte verhalen had gehoord... Kijk en als je van de verhalen van die zeurende mensen op telt, is het nooit goed! Maar ik begrijp ondertussen dat geen 2dehands verhalen zijn!

Kijk, ik vind op zichzelf wel dat je gelijk hebt dat die mensen niet de hele weg in beslag moeten nemen.
Aan de andere kant moeten we het niet erger maken dan het is. Er lopen in 5 minuten 1000 mensen over die weg. Tja, dan is het een beetje vol... Dat heeft verder niks met wel/niet auto rijden op zondag te maken.

Ik vind wel dat een aantal mensen in dit topic, erg negatief zit te doen over Schoolzicht(ers).
Natuurlijk hoef je het geen leuke camping te vinden, niemand hoeft er van mij naartoe. Er wordt veel regels gehanteerd die van mij ook niet zouden hoeven. En het ons-kent-ons sfeertje is erg hoog.

Maar aan de andere kant zitten er niet allemaal eikels, die wegen blokkeren en herrie maken in de kerk waar dat niet gewenst is. Er zijn best een paar redenen te bedenken waarom mensen er naartoe gaan.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 17 apr 2006 10:20

Hmm, gaat de discussie nou niet meer om het feit of refos wel of niet leuk zijn? Boeie, die mensen zijn superaardig hoor ( neem mij bijv :p)

Iig, ik zou ook op schoolzicht gaan zitten als ik zo gezellig al een paar jaartjes was getrouwd en een stel kinders had..Heerlijk toch:) Toppunt van de verzuiling daar!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 apr 2006 22:22

Kben nog nooit op Schoolzicht geweest, mar ik denk dat als je je aan de regels houdt, het best wel mee zal vallen.
Ik ga zelf al jaren naar Bergzicht, das een christelijke camping. Super gaaf daar! En tis tog wel coowl om te zien dat op zondag 3 kwart van de camping leeg stroomt en weer vol stroomt van de kerkgangers!
Dus: Als je Schoolzicht niet meer leuk vind, kom dan eens naar Bergzicht ;)

Tot ziens daar 8)
Afbeelding

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 20 apr 2006 20:11

Dippie schreef:Kben nog nooit op Schoolzicht geweest, mar ik denk dat als je je aan de regels houdt, het best wel mee zal vallen.
Ik ga zelf al jaren naar Bergzicht, das een christelijke camping. Super gaaf daar! En tis tog wel coowl om te zien dat op zondag 3 kwart van de camping leeg stroomt en weer vol stroomt van de kerkgangers!
Dus: Als je Schoolzicht niet meer leuk vind, kom dan eens naar Bergzicht ;)

Tot ziens daar 8)
Mmmm, dan wil ik toch wel eens weten wat het verschil is tussen Schoolzicht en Bergzicht. En waarom Bergzicht eventueel leuker zou zijn dan Schoolzicht.

Overigens, maken ze er een punt van als je niet (twee keer) naar de kerk gaat/wilt?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 apr 2006 21:00

Ehms....Tjah, het verschil kan ik niet echt aangeven, want ik ken Schoolzicht alleen van naam, verhalen en foto's, verder niet.

Bergicht is een christelijke camping, met een super gave en toffe camping baas :) :D :) :) 8)
Er zijn ook op deze camping regels, maar de baas is niet zo streng. in ierder geval niet als jij je gedraagt. Een biertje teveel geeft niet, als je je maar egdeist houdt voor de rest ;) Je mag heel de nacht door bij elkaar in de tentjes/caravans zitten, als de nachtwacht (baasie 8) ) er maar geen hinder van heeft. Als je lief bent, komt ie wel ff een pilsje mee drinken :lol:
Verder is er een leuke kantine, met een gave jeugdsoos. Zijn er leuke activiteiten en leuke jeugd.
Verder wordt er op zoindag avond een sing-inn gehouden. Er worden dan psalmen en gezangen geozngen uit de liedbundel. Soms komt er een gospel koor of iets dergelijks optreden.
En er wordt niet gelet of je naar de kerk gaat ja of nee en zo ja, naar welke :wink:
Afbeelding

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 20 apr 2006 21:43

op zich mag je op schoolzicht ook zelf beslissen of je al of niet naar de kerk gaat, hooguit dat de buren zich geroepen voelen om sociale controle uit te oefenen, maar het is geen officiele regel dat je twee danwel drie keer naar de kerk gaat :) lijkt me heel sterk als je daar problemen mee krijgt.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Terug naar “Archief”