Pierro schreef:yvonne schreef:gurl schreef:yvonne schreef:jas schreef:Waarom moet je zonodig geaccepteerd worden?
Vergeet niet dat je altijd een veer laat als men je accepteert. Wederzijdse acceptatie betekent onvermijdelijk concessies doen. Je past je altijd wel op één of ander punt aan.
Je zou dus kunnen stellen, acceptatie is nodig om niet asociaal te worden gevonden.
Maar mijn volgende vraag is; moet je persé volledig geaccepteerd worden? Volgens mij hoeft dat niet. We zeggen dat wel zo makkelijk, maar menen we dat ook? Ik denk dat we vaak de grens tussen accepteren en tolereren vergeten.
Je kunt dingen van een persoon tolereren, zonder ze te accepteren. Daar zit toch een verschil tussen. Volledige acceptatie van elkaar is dus niet nodig en zelfs onwenselijk. Je krijgt dan een soort eenheidsworst. Niks aan.
en jij moet gwoon je mond houde... *pffff*
dat bedoel ik dus...
wat bedoel je?
Simpel zat lijkt me, ik hoef alleen maar de topic te lezen en zie dat je dingen loopt te roepen maar er zelf totaal tegenin gaat. Je vraagt je af waarom mensen geen respect tonen en maakt je daar druk over en nu zeg je tegen Jas dat hij zijn mond moet houden....
Jammer hoor! Dat lijkt me juist respectloos! Iemand geeft zijn mening, onderbouwt dit keurig, laat van zich horen, en wat doe jij? Volledig respectloos reageren door gewoon domweg alleen maar te zeggen dat Jas z'n mond moet houden... Waarom? Je onderbouwt het niet eens?! En dan loop jij, iemand die bovenstaande reactie's geeft, te zeuren over gebrek aan respect????!!!! Met alle respect, maar dat gaat er bij mij niet in......
aan de andere kant.. yvonne is de topicopener.. zij begrijpt het beste waarom ze dit topic over 'waarom neemt niemand me zoals ik ben' geopend heeft. ws. sluit jas z'n stuk hier niet helemaal bij aan. bij dat antwoord wat ze zoekt.. 't is ook vrij radicaal wat jas zegt..
en zo gebeurd het dat wij yvonne ook niet nemen zoals ze is, terwijl ze verteld daar juist behoefte aan te hebben...
hmm.. en dat terwijl die ene poster ook weer wil dat wij hem nemen zoals die is. evenals ws. die andere poster, maar die staat dan wel vaker boven de massa.. en ook ik wil weer gehoord worden.. hm.