respect

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 11 mar 2005 18:26

Marnix schreef:Tja als het inderdaad om geloof en zo gaat ben ik het helemaal met je eens. Als mensen je om andere redenen niet accepteren ligt het weer anders he.

inderdaad, dan ligt het anders. Maar toch heb ik altijd de gedachte: 'ze nemen me maar zoals ik ben, en zo niet, dan niet'. Zo simpel is het, hoewel dat niet altijd simpel is. Maar: wees vooral jezelf (naar Zijn beeltenis uiteraard :wink: )
Gods verborgen omgang vinden
zielen, waar Zijn vrees in woont;
't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
naar Zijn vreeverbond getoond.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 mar 2005 21:04

Ja, ik ben het geheel met Pierro eens, want respect moet wel van 2 kanten komen........... als je zelf geen respect hebt, hoef je het ook niet te verwachten.
Want je loopt Jas wel af te blaffen terwijl hij het goed bedoelt en probeert jou wat te leren waar je wat aan hebt.
En dan krijgt hij een blaf van: je moet je mond houwe.......
Das dus niet lief tenopzichte van Jas, die ook maar gewoon zijn best doet om je te helpen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 mar 2005 22:59

Les 1 dus....cursus respect!!!!!!
Maar het moet ook niet te worden want dan ben je al snel fout. Volgens mij hangt het ook af wie je bent, wie je voor je hebt en wat voor relatie je samen hebt. Als je bijv. kijkt hoe ik met m'n zusje omga.....zeeer onrespectvol maar wel okay!

sela

Berichtdoor sela » 12 mar 2005 08:27

Pierro schreef:
yvonne schreef:
gurl schreef:
yvonne schreef:
jas schreef:Waarom moet je zonodig geaccepteerd worden?
Vergeet niet dat je altijd een veer laat als men je accepteert. Wederzijdse acceptatie betekent onvermijdelijk concessies doen. Je past je altijd wel op één of ander punt aan.
Je zou dus kunnen stellen, acceptatie is nodig om niet asociaal te worden gevonden.
Maar mijn volgende vraag is; moet je persé volledig geaccepteerd worden? Volgens mij hoeft dat niet. We zeggen dat wel zo makkelijk, maar menen we dat ook? Ik denk dat we vaak de grens tussen accepteren en tolereren vergeten.
Je kunt dingen van een persoon tolereren, zonder ze te accepteren. Daar zit toch een verschil tussen. Volledige acceptatie van elkaar is dus niet nodig en zelfs onwenselijk. Je krijgt dan een soort eenheidsworst. Niks aan.

en jij moet gwoon je mond houde... *pffff*

dat bedoel ik dus...

wat bedoel je?

Simpel zat lijkt me, ik hoef alleen maar de topic te lezen en zie dat je dingen loopt te roepen maar er zelf totaal tegenin gaat. Je vraagt je af waarom mensen geen respect tonen en maakt je daar druk over en nu zeg je tegen Jas dat hij zijn mond moet houden....
Jammer hoor! Dat lijkt me juist respectloos! Iemand geeft zijn mening, onderbouwt dit keurig, laat van zich horen, en wat doe jij? Volledig respectloos reageren door gewoon domweg alleen maar te zeggen dat Jas z'n mond moet houden... Waarom? Je onderbouwt het niet eens?! En dan loop jij, iemand die bovenstaande reactie's geeft, te zeuren over gebrek aan respect????!!!! Met alle respect, maar dat gaat er bij mij niet in......

aan de andere kant.. yvonne is de topicopener.. zij begrijpt het beste waarom ze dit topic over 'waarom neemt niemand me zoals ik ben' geopend heeft. ws. sluit jas z'n stuk hier niet helemaal bij aan. bij dat antwoord wat ze zoekt.. 't is ook vrij radicaal wat jas zegt..
en zo gebeurd het dat wij yvonne ook niet nemen zoals ze is, terwijl ze verteld daar juist behoefte aan te hebben...
hmm.. en dat terwijl die ene poster ook weer wil dat wij hem nemen zoals die is. evenals ws. die andere poster, maar die staat dan wel vaker boven de massa.. en ook ik wil weer gehoord worden.. hm.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 12 mar 2005 10:07

Mariamagdalena schreef:Ja, ik ben het geheel met Pierro eens, want respect moet wel van 2 kanten komen........... als je zelf geen respect hebt, hoef je het ook niet te verwachten.
Want je loopt Jas wel af te blaffen terwijl hij het goed bedoelt en probeert jou wat te leren waar je wat aan hebt.
Das dus niet lief tenopzichte van Jas, die ook maar gewoon zijn best doet om je te helpen.

ik respecteer hem niet omdat hij mij niet respecteerd
en dat heeft niks *misschien maar een heeeeeeeeel kleinbeetje* met dit topic te maken!!!!!!! :?
dus met alle respect voor jullie maar jullie trekken te snel conclusies! :wink:
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 12 mar 2005 19:54

yvonne schreef:
gurl schreef:
yvonne schreef:
jas schreef:Waarom moet je zonodig geaccepteerd worden?
Vergeet niet dat je altijd een veer laat als men je accepteert. Wederzijdse acceptatie betekent onvermijdelijk concessies doen. Je past je altijd wel op één of ander punt aan.
Je zou dus kunnen stellen, acceptatie is nodig om niet asociaal te worden gevonden.
Maar mijn volgende vraag is; moet je persé volledig geaccepteerd worden? Volgens mij hoeft dat niet. We zeggen dat wel zo makkelijk, maar menen we dat ook? Ik denk dat we vaak de grens tussen accepteren en tolereren vergeten.
Je kunt dingen van een persoon tolereren, zonder ze te accepteren. Daar zit toch een verschil tussen. Volledige acceptatie van elkaar is dus niet nodig en zelfs onwenselijk. Je krijgt dan een soort eenheidsworst. Niks aan.

en jij moet gwoon je mond houde... *pffff*

dat bedoel ik dus...

wat bedoel je?

Respect is dat als iemand iets zegt waar jij het niet mee eens bent of wat je belachelijk vindt dat je dan niet zegt dat diegene zijn mond moet houden maar dat je bijvoorbeeld zegt: 'daar ben ik het niet mee eens maar als jij dat vind ok'.
Dat is respect. En jou reactie getuigt niet echt van respect voor Jas en dan komen we weer uit bij mijn eerste post waarin ik zei dat het misschien wel mee kan spelen dan jij mensen zelf niet accepteert zoals ze zijn...en dat jij daarom ook niet wordt gerespecteerd...
stomp niet af, blijf slijpen

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 12 mar 2005 19:56

yvonne schreef:
Mariamagdalena schreef:Ja, ik ben het geheel met Pierro eens, want respect moet wel van 2 kanten komen........... als je zelf geen respect hebt, hoef je het ook niet te verwachten.

ik respecteer hem niet omdat hij mij niet respecteerd
en dat heeft niks *misschien maar een heeeeeeeeel kleinbeetje* met dit topic te maken!!!!!!! :?
dus met alle respect voor jullie maar jullie trekken te snel conclusies! :wink:

Uit zijn post blijkt niet dat hij jou niet respecteerd vind ik...ok het is misschien niet het aah-wat-zielig-voor-je-meisje-antwoord wat je graag had willen horen maar ja...
stomp niet af, blijf slijpen

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 mar 2005 23:32

Ik zou eerst wel eens van topicopenster willen horen wat zij zelf nu eigenlijk onder respect verstaat. Ik krijg de indruk dat ze bedoelt dat ze aardig gevonden wil worden, hetgeen natuurlijk totaal anders is dan gerespecteerd te worden. Ik word in elk geval liever het laatste dan het eerste.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 mar 2005 10:00

wat ik onder respect versta?
dat je niet uitgescholde word omdat je iets anders bent dan de andere! dat je je eigen mening mag en kan geven! dat je van andere dingen kan houden! dat je ergens over kan praten zonder dat je overal gezucht hoor! dat niet iedereen je uitlacht omdat je ff opzij kijkt om ergens naar te kijken weet ik veel! al gaat het om de kleine dingen! al gaat het erom dat je met iemand over koetjes en kalfjes kan praten! dat jij iemand kunt vertrouwen dat ze jou vertrouwen...
maargoed zal wel aan mij liggen :?

btw de topicopenster heeft een naam :wink:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 mar 2005 12:12

Als ik naar jouw definitie luister faal ik ook geloof ik!
Verder ben ik het wel met je eens, behandel anderen zoals je dat zelf ook wil en al wijkt een ander totaal af van je iegen normen enz...blijf normaal in gesprek.
Ik denk hierbij vooral aan Jezus....zoals Hij reageerde op die hoer waar anderen kwaad over spraken.....Hij draaide zich om en schreef in het zand!

Overkill

Berichtdoor Overkill » 13 mar 2005 12:34

yvonne schreef:wat ik onder respect versta?
dat je niet uitgescholde word omdat je iets anders bent dan de andere! dat je je eigen mening mag en kan geven! dat je van andere dingen kan houden! dat je ergens over kan praten zonder dat je overal gezucht hoor! dat niet iedereen je uitlacht omdat je ff opzij kijkt om ergens naar te kijken weet ik veel! al gaat het om de kleine dingen! al gaat het erom dat je met iemand over koetjes en kalfjes kan praten! dat jij iemand kunt vertrouwen dat ze jou vertrouwen...
maargoed zal wel aan mij liggen :?

btw de topicopenster heeft een naam :wink:

Ik weet niet of ik nu moet zuchten of lachen.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 mar 2005 12:50

waar slaat dat nou weer op?
mag ik uitleg?

nog 1 x dan:
dat ik jas niet respecteer heeft NIKS met dit topic te maken bedankt! :?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mar 2005 13:50

yvonne schreef:waar slaat dat nou weer op?
mag ik uitleg?

nog 1 x dan:
dat ik jas niet respecteer heeft NIKS met dit topic te maken bedankt! :?

Het maakt mij niet uit of je me wel of niet respecteert. Ik zeg alleen dit: als je zelf niet respecteert, moet je ook geen respect verwachten.
Ik heb het niet over jezelf respecteren, maar of je (spatie) zelf (anderen) respecteert.
Laatst gewijzigd door jas op 13 mar 2005 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 mar 2005 14:04

zeg ik dan dat ik mezelf niet respecteeR?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 mar 2005 17:18

yvonne schreef:[ik respecteer hem niet omdat hij mij niet respecteerd
codus met alle respect voor jullie maar jullie trekken te snel nclusies! :wink:

Nou, ik kan uit niets opmaken waarom hij jou niet respecteert.
Volgens mij respecteert hij je wel, hij geeft alleen niet de antwoorden die jij WILT HOREN, maar daarom respecteert hij je nog wel. Je schrijft zelf dat jij hem dus niet respecteert. Dat is dus een ander verhaal.

Jas is niet iemand die op mensen neerkijkt of zo, zit dus allemaal tussen je oren als je denkt dat Jas je niet respecteert.

En misschien is dat ook wel met mensen op school, dat jij het gevoel hebt dat je niet gerespecteert wordt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn, en dat je daarom een bepaalde houding aanneemt, waardoor mensen vanzelf raar gaan doen.

Terug naar “Archief”