Refowebkids deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 aug 2009 19:14

Ik ben nerveus voor morgen! Ik weet dat Milan er aan toe is en heb ook wat dat betreft geen moeite om hem los te laten.. maar waar ik tegenop zie is het afscheid.. dat was zoo moeilijk op het laatst bij de peuterschool.. en ik ben bang voor herhaling! hopelijk valt het morgen allemaal mee!

Hij zegt dat hij het niet leuk vindt om naar de basisschool te gaan.. maar goed, Milan houdt dan ook niet van nieuwe, onbekende situaties ;)

vanmorgen zei hij tegen mij: Ik vind de zandtafel leuk, ik vind de bouwhoek leuk, ik vind de timmerhoek leuk, ik vind de poppenhoek leuk.. maar ik vind de basisschool niet leuk :lol: :lol: Ik zei al tegen hem: alles wat je nu noemt IS de basisschool ;)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 17 aug 2009 19:47

Nou TJ dat is niet vreemd hoor. Ik was ook bij elke kind weer opnieuw nerveus. Je sluit toch iets af en begint een nieuwe levensfase. Niet meer het "alleen recht" in de opvoeding.
Maar als je op een gegeven moment ziet dat je kind het naar zijn zin heeft dan is het loslaten een stuk makkelijker. Ik hoop voor je dat milan het morgen gewoon fantastisch vind!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 aug 2009 20:57

Leuke foto liefje! Wat een dametje al zeg...

@tj: spannend hoor, morgen. Ik hoop dat hij snel gewend is aan het nieuwe ritme!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 aug 2009 07:35

Het valtook niet mee voor zo'n klein mannetje. Het is toch een grote verandering. Vaak zie je dat ze het na een tijdje super leuk vinden, helemaal als ze ook nog vriendjes krijgen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 aug 2009 09:16

Nou, het ging best goed eigenlijk!!

Thuis was het van: maar mama, ik ga wel huilen! Dus ik had zoiets van: hmm...

Maar goed, toen wij er kwamen waren ze aan het buiten spelen! Juf liep met ons naar binnen om even te laten zien waar Milan zn tas moet hangen! Zijn foto komt er nog bij te hangen, maar die moet nog gemaakt worden! Daarna dook Milan direct de zandbak in.. Toen wilde hij een schepje.. dus ik zei dat hij die aan juf moest vragen! hij keek eerst zo van hmmm... Maar goed hij liep naar juf.. Juf ik heb 2 dingen zei hij.. ik wil graag een schepje en bij de poiesz hebben ze een waterval en fonteintje :lol: :lol:

Samen gingen ze toen een schepje halen! En ging hij lekker spelen! Ik vroeg juf wat de bedoeling was... Ze zei dat we even mochten blijven en daarna naar huis.. Na 25 minuten zei ik tegen Milan dat ik naar huis ging.. Eerst zei hij dat hij dat niet wilde.. Toen ik het daarna nog een keer zei en vroeg om een kusje, toen gaf hij mij een kusje en zei tot straks mama!

Ik had meer moeite om Matteo mee naar huis te krijgen :lol: :lol: Nee mama, blijven.. is leuk :lol: :lol:

Vanmiddag mag hij weer naar school, maar het hoeft niet.. vanaf morgen draait hij dan direct mee! Vrijdag komen er weer 4 nieuwe kindjes... zo hebben ze het een beetje gespreid!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 aug 2009 09:25

trijntjejohanna schreef:Nou, het ging best goed eigenlijk!!

Juf ik heb 2 dingen zei hij.. ik wil graag een schepje en bij de poiesz hebben ze een waterval en fonteintje :lol: :lol:

Lekker eigenwijs ventje is het toch! :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 aug 2009 09:47

Fijn TJ dat alles goed gegaan is!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 aug 2009 09:54

ajl schreef:Fijn TJ dat alles goed gegaan is!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 aug 2009 11:20

het is heel heel goed gegaan!! hij vond het alleen wat eng om zelf op de wc te zitten (hij heeft thuis een verkleiner)... vanmiddag gaat hij weer naar school!

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 18 aug 2009 17:52

Wow gaaf man dat het zo goed ging met Milan. En leuk dat hij het naar zn zin heeft!! :)
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 aug 2009 13:02

Fijn TJ, dat Milans eerste schooldag zo goed gegaan is!

Geweldige foto van Danique, liefje!

Vanmorgen met Sarah naar het cb geweest. Ze groeit echt hard! In een maand tijd is ze vier cm gegroeid en is ze 940 gram aangekomen! Ze is nu 60cm en ruim 6 kilo. En dat is te zien, ze begint een lekker spekkie te worden! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 aug 2009 07:26

Wat fijn dat Milan het zo leuk vond op de basisschool dan worden ze groot he? Hier is er ook eentje die enorm graag naar de basisschool wil, maar die moet nog wel een aantal maandjes, gelukkig begint over anderhalve week de psz weer.

Bloempie, Sarah doet het goed, fijn zeg. Onze kleine man is maar een cm korter maar het scheelt wel 2 kilo 8-[ .

Wat een leuke foto van Danique zeg, eigenwijze dame zo te zien.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 aug 2009 07:54

Milan alweer naar de basisschool, wat gaat het hard! Leuk dat het goed ging!

Leuke foto van Danique! :)

Wat vinden jullie (kinderen) van een peuterspeelzaal?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 aug 2009 08:01

julia heb ik al opgegeven, zit nu te twijfelen of ik haar met twee of met twee en een half heendoe

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 aug 2009 08:10

En voor hoeveel (halve) dagen dan?

Ik denk dat ik haar gewoon inschrijf.. en dan wel zie.
En als ze dan een jaar of 3 is, en zich gaat vervelen thuis, kan het altijd nog.

Terug naar “Archief”