henkie schreef:mohamed schreef:maar God of War I & II krijgen zeer goede reviews!
Is het nou zo moeilijk om in te zien dat dit soort tips hier niet gewaardeerd worden?
Om eerlijk te zijn, ja, ik vind het lastig te begrijpen dat mensen hier moeilijk om doen. Het spel is overduidelijk door de griekse mythologiën geinspireerd en in die mythologiën had je nu eenmaal verschillende goden met verschillende functies, en dus ook een oorlogsgod. Het lijkt me overduidelijk dat er met "God of War" niet YHWH bedoelt wordt, en verder is het spel pure fictie, dus wordt er geen valse afgoden aanbeden. De meeste mensen zijn volwassen/verstandig genoeg om in te zien dat als Zeus of Ares of Athena als personage wordt opgevoerd, dat dat niet betekent dat dat personage "echt bestaat" of dat die ook maar de allerkleinste bedreiging zou kunnen vormen voor de relatie tussen de gelovige en God.
Daar komt dan bovendien nog eens bij dat je het nauwelijks over de Playstation2 kunt hebben zonder GoW (zo goed?) te noemen. Het is nu eenmaal een van de vlaggeschepen van het systeem.
Kortom, ik vind het moderatiebeleid in deze onnodig streng, en eigenlijk gewoon een beetje flauw. Als je het voor jezelf niet kunt verantwoorden het spel te spelen, doe het dan niet. Maar als zelfs het noemen van de titel je al te ver gaat, dan begin ik ernstig te twijfelen aan de soliditeit van je geloofsbasis, dat die al zó ernstig bedreigd wordt door het noemen van een spelnaam.
We vinden GoW een goed spel. Het ís simpelweg een van de beste
spellen op de PS2. We roepen je niet op van geloof te veranderen en Kratos te gaan aanbidden.