games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2009 11:28

Mortlach schreef:Nou ja, om de DS nou een goeie handheld te noemen... Ik blijf het een goedkoop aanvoelend plastic rotding vinden. Plus ALLES moet via de touch screen bediend worden, ook al heeft dat ding prima knoppen.

Niet alles hoor, maar wel een hoop inderdaad.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 okt 2009 11:33

mohamed schreef:maar God of War I & II krijgen zeer goede reviews!

Is het nou zo moeilijk om in te zien dat dit soort tips hier niet gewaardeerd worden? We hebben er nu 2 keer iets van gezegd en daar moet het bij blijven.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2009 11:40

henkie schreef:

Is het nou zo moeilijk om in te zien dat dit soort tips hier niet gewaardeerd worden? We hebben er nu 2 keer iets van gezegd en daar moet het bij blijven.

Ja, want ik heb er geen afbeeldingen bij gezet en ik dacht dat het daar om was te doen.

Wullimpie schreef:Waar het natuurlijk vooral om ging waren de beeldvullende afbeeldingen van demonen, "goden" en slachters :wink: op bergen doodskoppen.

Volgens mij eist het weinig inlevingsvermogen om te bedenken dat die op een refo forum niet gewenst zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2009 11:48

mohamed schreef:
henkie schreef:Is het nou zo moeilijk om in te zien dat dit soort tips hier niet gewaardeerd worden? We hebben er nu 2 keer iets van gezegd en daar moet het bij blijven.

Ja, want ik heb er geen afbeeldingen bij gezet en ik dacht dat het daar om was te doen.

IK had eigenlijk ook de indruk dat het om de plaatjes te doen was. Mogen we zelfs een titel waar het woordje "god" of "soul" in voorkomt niet meer noemen? Geef dan even een compleet lijstje met "verboden" termen, want voor je het weet noemen we per ongeluk weer een spelnaam die niet gewaardeerd wordt. Barbie's wonderlijke pony-avontuur ofzo.... Mag "wonderlijk" wel of is dat ook taboe?

O, en als ik nou een erg goed boek vind over de achtergronden en symboliek in Noorse of Babylonische mythologiën, mag ik dat dan wel mensen aanraden, of mag dat ook niet? Je ziet toch zelf ook wel in dat er geen hond ineens in Thor of Marduk gaat geloven na het lezen van zo'n boek.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 14 okt 2009 12:00

Wat geoorloofd is, kun je in de afgelopen 30 pagina's vinden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2009 12:13

henkie schreef:Wat geoorloofd is, kun je in de afgelopen 30 pagina's vinden.

Beste Henkie, lees het bericht van Wullimpie eens goed wat ik heb gequote, want daardoor dachten Mortlach en ik dat titels wel - maar afbeeldingen hier niet wenselijk zijn.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2009 12:43

henkie schreef:

Is het nou zo moeilijk om in te zien dat dit soort tips hier niet gewaardeerd worden?

Om eerlijk te zijn, ja, ik vind het lastig te begrijpen dat mensen hier moeilijk om doen. Het spel is overduidelijk door de griekse mythologiën geinspireerd en in die mythologiën had je nu eenmaal verschillende goden met verschillende functies, en dus ook een oorlogsgod. Het lijkt me overduidelijk dat er met "God of War" niet YHWH bedoelt wordt, en verder is het spel pure fictie, dus wordt er geen valse afgoden aanbeden. De meeste mensen zijn volwassen/verstandig genoeg om in te zien dat als Zeus of Ares of Athena als personage wordt opgevoerd, dat dat niet betekent dat dat personage "echt bestaat" of dat die ook maar de allerkleinste bedreiging zou kunnen vormen voor de relatie tussen de gelovige en God.

Daar komt dan bovendien nog eens bij dat je het nauwelijks over de Playstation2 kunt hebben zonder GoW (zo goed?) te noemen. Het is nu eenmaal een van de vlaggeschepen van het systeem.

Kortom, ik vind het moderatiebeleid in deze onnodig streng, en eigenlijk gewoon een beetje flauw. Als je het voor jezelf niet kunt verantwoorden het spel te spelen, doe het dan niet. Maar als zelfs het noemen van de titel je al te ver gaat, dan begin ik ernstig te twijfelen aan de soliditeit van je geloofsbasis, dat die al zó ernstig bedreigd wordt door het noemen van een spelnaam.

We vinden GoW een goed spel. Het ís simpelweg een van de beste spellen op de PS2. We roepen je niet op van geloof te veranderen en Kratos te gaan aanbidden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2009 13:02

Ow, wat trouwens ook een geweldig spel is voor de PS2, is Psychonauts. Een miskend juweeltje!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 okt 2009 19:25

Mortlach schreef:Kortom, ik vind het moderatiebeleid in deze onnodig streng, en eigenlijk gewoon een beetje flauw. Als je het voor jezelf niet kunt verantwoorden het spel te spelen, doe het dan niet. Maar als zelfs het noemen van de titel je al te ver gaat, dan begin ik ernstig te twijfelen aan de soliditeit van je geloofsbasis, dat die al zó ernstig bedreigd wordt door het noemen van een spelnaam.

Ik ben het roerend met je eens Mortlach, op deze manier modden riekt haast naar willekeur want toen Wullimpie een aantal afbeeldingen verbood hebben we ons daar keurig aan gehouden.
We vinden GoW een goed spel. Het ís simpelweg een van de beste spellen op de PS2. We roepen je niet op van geloof te veranderen en Kratos te gaan aanbidden.

Amen.

Beste henkie, mensen die graag gamen weten allemaal wat een PS3 is, ze kennen eveneens GoW en nemen aan dat alles absoluut geen aanstoot.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2009 19:49

mohamed schreef:Beste henkie, mensen die graag gamen weten allemaal wat een PS3 is, ze kennen eveneens GoW en nemen aan dat alles absoluut geen aanstoot.

O, maar als die mensen er wél aanstoot aan nemen, ben ik best bereid om de dialoog aan te gaan. Ik heb totaal geen behoefte mensen te shoqueren of voor het hoofd te stoten. Aan de andere kant ben ik niet bereid zonder gegronde reden op eieren te gaan lopen voor mensen die dit topic toch niet lezen. Ik wil mezelf best censureren om refoweb voor iedereen een prettige site te houden, maar dat heeft wel zijn grenzen.

Ik vraag me af als ik post dat ik een hele goede nieuwe vertaling van de Noorse Edda of de Babylonische Gilgamesh epos heb gelezen, of daar dan ook aanstoot aan wordt genomen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2009 12:29

Mortlach schreef:
mohamed schreef:Beste henkie, mensen die graag gamen weten allemaal wat een PS3 is, ze kennen eveneens GoW en nemen aan dat alles absoluut geen aanstoot.

O, maar als die mensen er wél aanstoot aan nemen, ben ik best bereid om de dialoog aan te gaan. Ik heb totaal geen behoefte mensen te shoqueren of voor het hoofd te stoten. Aan de andere kant ben ik niet bereid zonder gegronde reden op eieren te gaan lopen voor mensen die dit topic toch niet lezen. Ik wil mezelf best censureren om refoweb voor iedereen een prettige site te houden, maar dat heeft wel zijn grenzen.

Ja vind ik ook, dit neigt gewoon een beetje naar spijkers op laag water zoeken.
Ik vraag me af als ik post dat ik een hele goede nieuwe vertaling van de Noorse Edda of de Babylonische Gilgamesh epos heb gelezen, of daar dan ook aanstoot aan wordt genomen.

Ik neem er in ieder geval geen aanstoot aan, want ik heb geen idee waar je het over hebt! :lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 okt 2009 13:11

mohamed schreef:Ik neem er in ieder geval geen aanstoot aan, want ik heb geen idee waar je het over hebt! :lol:

Noorse, respectievelijk Babylonische mythologiën en werken van een enorme culturele invloed en literaire schoonheid. Maar goed, off-topic verder...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 okt 2009 09:22

Vanavond ga ik Uncharted 2 ophalen. Wat ik er tot nu toe hier op kantoor van gezien heb, is het net zo fantastisch als iedereen zegt. De beelden zijn echt ongelofelijk mooi. En als ik naar de tijdstippen van posts opo facebook van collega's kijken, zitten die tot diep in de nacht te spelen. Enige jammere is dat we in de eerste 10 minuutjes al een paar kleine maar ook een hele erge fout vonden in de vertaling.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 okt 2009 18:31

Mortlach schreef:Vanavond ga ik Uncharted 2 ophalen. Wat ik er tot nu toe hier op kantoor van gezien heb, is het net zo fantastisch als iedereen zegt. De beelden zijn echt ongelofelijk mooi. En als ik naar de tijdstippen van posts opo facebook van collega's kijken, zitten die tot diep in de nacht te spelen. Enige jammere is dat we in de eerste 10 minuutjes al een paar kleine maar ook een hele erge fout vonden in de vertaling.

Een Ps3 op kantoor klinkt helemaal niet verkeerd zeg, ik ken kantoren waar ze niet aanwezig zijn. :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 okt 2009 20:42

mohamed schreef:
Mortlach schreef:Vanavond ga ik Uncharted 2 ophalen. Wat ik er tot nu toe hier op kantoor van gezien heb, is het net zo fantastisch als iedereen zegt. De beelden zijn echt ongelofelijk mooi. En als ik naar de tijdstippen van posts opo facebook van collega's kijken, zitten die tot diep in de nacht te spelen. Enige jammere is dat we in de eerste 10 minuutjes al een paar kleine maar ook een hele erge fout vonden in de vertaling.

Een Ps3 op kantoor klinkt helemaal niet verkeerd zeg, ik ken kantoren waar ze niet aanwezig zijn. :mrgreen:

hahaha, ééntje? Er staan zo'n beetje standaard 20 ps3's te draaien, tenzij een deel van de ploeg bezig is met de Wii's ;-)

Terug naar “Archief”