Moet Andries Knevel opstappen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Moet Andries Knevel opstappen?

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2009 12:59

Precies. De vraag die nog blijft is: Moet Andries Knevel opstappen nu hij dit standpunt heeft ingenomen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Riska

Berichtdoor Riska » 20 feb 2009 13:19

Is dat nodig dan? Zijn er geen EO-leden die zijn standpunt delen? Moet je als "boegbeeld" altijd de mening van de leden vertegenwoordigen?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 20 feb 2009 13:32

Riska schreef:Is dat nodig dan? Zijn er geen EO-leden die zijn standpunt delen? Moet je als "boegbeeld" altijd de mening van de leden vertegenwoordigen?

Daarom lijkt het mij duidelijk dat het antwoord nee is.
Het is in de achterban geloof ik ongeveer 60 om 40.
En ik denk dat er heel wat meer presentatoren en werknemers kunnen verdwijnen als we daar vanuit gaan.
pobody's nerfect

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 feb 2009 13:37

Knevel mag in ieder geval niet meer een symposium over deze kwestie leiden. Een beslissing die ik wat vreemd vind, iemand is een goede debat-leider of niet. Iemand de functie afnemen omdat hij een standpunt heeft... vreemd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Riska

Berichtdoor Riska » 20 feb 2009 13:39

Gisteren werd Knevel in een programma van de RKK uitgelokt om iets te zeggen, maar hij deed dat niet. Hij gaf aan eerst nadrukkelijk met de achterban daarover te willen communiceren en ik denk dat dat goed is - tenzij ik eruit zou moeten opmaken dat hij een zwijgplicht heeft gekregen. Dat zou ik heel kwalijk vinden.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 feb 2009 14:24

Ik heb in een interview met Arjan Locke in het rd (sorry voor de vage referentie) gelezen dat Andries over dit onderwerp niet meer heel erg op de voorgrond mag treden. Jammer.
Van mij mag hij blijven, dit standpunt van hem zou mij eerder overtuigen lid te worden van de eo, dan een evt. lidmaatschap op te zeggen.

Riska

Berichtdoor Riska » 20 feb 2009 14:56

precies, ik zou bijna weer lid worden... :wink:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 20 feb 2009 19:51

Ik ga morgen wel even wat knippen, nu eerst naar de meeting.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 21 feb 2009 15:12

henkie schreef:
Floefloe schreef:Alhoewel begrijpelijk is de discussie inderdaad wat afgedreven. Laten we daarom weer on topic gaan. In het W&F forum zijn een aantal topics die betrekking hebben op de evolutie vs. creationisme discussie.

Nogmaals bovenstaand bericht maar nu gevolgd door verwijdering van de postings.

Lieve kinderen: we gaan het nog een keer proberen, maar nog steeds met bovenstaande waarschuwing van kracht. Evolutie- vs creationisme hooligans graag melden in: Evolutietheorie - Creationisme - ID; Deel 2

Bij overtreding is het topic dicht, keiharde censuur dus [|:). U bent gewaarschuwd. ;)

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 21 feb 2009 16:39

Denkertje21 schreef:Zonder nu een waardeoordeel te geven is mijn eerste vraag: waar trek je de grens? Wat neem je dan wel letterlijk en wat niet? Heeft de slang gesproken, heeft de Babylonische spraakverwarring plaatsgevonden, hebben Sadrach, Mesach en Abednego echt door het vuur gelopen, heeft Jezus over water gelopen?

Totdat we aankomen bij de cruciale vraag in ons leven: is Jezus echt Gods Zoon en is Hij echt opgestaan uit de dood?
Ik ben bang dat de duivel flink heeft gescoord...

Ik ben bang dat de duivel ook niet bestaat. En trouwens, angst is een slechte reden om in iets te blijven geloven. Waarom zou het erg zijn om als gelovige in evolutie te geloven? Het is gewoon een wetenschappelijke theorie net zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht theorie of de relativiteits theorie.

En nee ik vind niet dat knevel moet opstappen. Waarom niet? Omdat hij een frisse wind door de eo laat gaan en ik denk dat ze dat wel nodig hebben.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 21 feb 2009 20:01

Hier mijn reacties op Mortlach en Riska.

viewtopic.php?f=49&t=22892&p=1654004#p1654004

Ik ben overigens wel erg benieuwd Riska of jij gelooft dat Adam en Eva hebben geleefd in het Paradijs en dat er sprake is geweest van zondeval.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Riska

Berichtdoor Riska » 21 feb 2009 21:51

Omega schreef:Hier mijn reacties op Mortlach en Riska.

viewtopic.php?f=49&t=22892&p=1654004#p1654004

Ik ben overigens wel erg benieuwd Riska of jij gelooft dat Adam en Eva hebben geleefd in het Paradijs en dat er sprake is geweest van zondeval.

zie pb

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 feb 2009 13:39

haring schreef:
Denkertje21 schreef:Zonder nu een waardeoordeel te geven is mijn eerste vraag: waar trek je de grens? Wat neem je dan wel letterlijk en wat niet? Heeft de slang gesproken, heeft de Babylonische spraakverwarring plaatsgevonden, hebben Sadrach, Mesach en Abednego echt door het vuur gelopen, heeft Jezus over water gelopen?

Totdat we aankomen bij de cruciale vraag in ons leven: is Jezus echt Gods Zoon en is Hij echt opgestaan uit de dood?
Ik ben bang dat de duivel flink heeft gescoord...

Ik ben bang dat de duivel ook niet bestaat. En trouwens, angst is een slechte reden om in iets te blijven geloven. Waarom zou het erg zijn om als gelovige in evolutie te geloven? Het is gewoon een wetenschappelijke theorie net zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht theorie of de relativiteits theorie.

En nee ik vind niet dat knevel moet opstappen. Waarom niet? Omdat hij een frisse wind door de eo laat gaan en ik denk dat ze dat wel nodig hebben.
Ik ben het eens met Denkertje, als we zo vreselijk aan het denken gezet worden is de duivel alleen maar bezig om Hem van ons af te houden. Laten we niet teveel opgaan in bijzaken maar op DE hoofdzaak gewoon concentreren.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 22 feb 2009 20:09

EO zocht commotie rond de uitzending waarin Knevel zijn boodschap deed, zelf op.

http://www.nd.nl/artikelen/2009/februari/20/eo-zocht-commotie-rond-uitzending-zelf-op
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 23 feb 2009 20:39

Lieve kinderen,

U heeft zojuist een nieuwe sluiting ontlopen. 'Off-topic' is terug te vinden in: Evolutietheorie - Creationisme - ID

Uiteraard blijven we uw goedbedoelde berichten op dit forum niet verplaatsen. Volgende keer is het wat ons betreft definitief over.

Uw moderators

Terug naar “Archief”