Moderator: Moderafo's
Riska schreef:Is dat nodig dan? Zijn er geen EO-leden die zijn standpunt delen? Moet je als "boegbeeld" altijd de mening van de leden vertegenwoordigen?
henkie schreef:Floefloe schreef:Alhoewel begrijpelijk is de discussie inderdaad wat afgedreven. Laten we daarom weer on topic gaan. In het W&F forum zijn een aantal topics die betrekking hebben op de evolutie vs. creationisme discussie.
Nogmaals bovenstaand bericht maar nu gevolgd door verwijdering van de postings.
Denkertje21 schreef:Zonder nu een waardeoordeel te geven is mijn eerste vraag: waar trek je de grens? Wat neem je dan wel letterlijk en wat niet? Heeft de slang gesproken, heeft de Babylonische spraakverwarring plaatsgevonden, hebben Sadrach, Mesach en Abednego echt door het vuur gelopen, heeft Jezus over water gelopen?
Totdat we aankomen bij de cruciale vraag in ons leven: is Jezus echt Gods Zoon en is Hij echt opgestaan uit de dood?
Ik ben bang dat de duivel flink heeft gescoord...
Omega schreef:Hier mijn reacties op Mortlach en Riska.
viewtopic.php?f=49&t=22892&p=1654004#p1654004
Ik ben overigens wel erg benieuwd Riska of jij gelooft dat Adam en Eva hebben geleefd in het Paradijs en dat er sprake is geweest van zondeval.
Ik ben het eens met Denkertje, als we zo vreselijk aan het denken gezet worden is de duivel alleen maar bezig om Hem van ons af te houden. Laten we niet teveel opgaan in bijzaken maar op DE hoofdzaak gewoon concentreren.haring schreef:Denkertje21 schreef:Zonder nu een waardeoordeel te geven is mijn eerste vraag: waar trek je de grens? Wat neem je dan wel letterlijk en wat niet? Heeft de slang gesproken, heeft de Babylonische spraakverwarring plaatsgevonden, hebben Sadrach, Mesach en Abednego echt door het vuur gelopen, heeft Jezus over water gelopen?
Totdat we aankomen bij de cruciale vraag in ons leven: is Jezus echt Gods Zoon en is Hij echt opgestaan uit de dood?
Ik ben bang dat de duivel flink heeft gescoord...
Ik ben bang dat de duivel ook niet bestaat. En trouwens, angst is een slechte reden om in iets te blijven geloven. Waarom zou het erg zijn om als gelovige in evolutie te geloven? Het is gewoon een wetenschappelijke theorie net zoals bijvoorbeeld de zwaartekracht theorie of de relativiteits theorie.
En nee ik vind niet dat knevel moet opstappen. Waarom niet? Omdat hij een frisse wind door de eo laat gaan en ik denk dat ze dat wel nodig hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten