Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 24 jan 2014 16:04

Weekend!
Ik ga een biertje drinken!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jan 2014 20:25

mohamed schreef:Nu je het zegt, de klachten konden inderdaad wel begonnen zijn sinds ik ben overgestapt naar Duitse pils, want toen ik nog Jupiler dronk kan ik me niet herinneren dat ik er al last van had. Bij bieren van hoge gisting evenmin, dus ik denk dat je de koe bij de horens hebt gevat. Ik heb nog een krat Oettinger staan en zal er eens op letten of de klacht zich weer voordoet. Ik zou het spijtig vinden als het zo is, maar het heeft er alle schijn van dat het zweten inderdaad door Duitse pils komt.

StillAwake schreef:Ben je er al achter of je klachten inderdaad met ondergistende bieren te maken hebben?

Nee, ik ga vanavond een paar Duitse biertjes drinken en kijken of ik vannacht weer ga zweten. Het bier helemaal laten staan wordt niks want daar vind ik het te smakelijk voor.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 jan 2014 11:15

Ja, het zweten komt inderdaad van Duitse lagerbieren.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 jan 2014 12:11

mohamed schreef:Ja, het zweten komt inderdaad van Duitse lagerbieren.

Wellicht toch een bier van eigen bodem uit gaan zoeken (of van die van onze zuiderburen...).
Maar het is wel jammer, als je echt van de Duitse bierstijl houdt, om over te moeten stappen op een ander land (en dus ook een iets andere smaak...).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 jan 2014 15:13

Ik heb jarenlang Jupiler gedronken tot ik vrij recentelijk Oettinger ontdekte, een m.i. lekkerdere pils maar dat gezweet is ook maar niks. Midden in de nacht je bed verschonen zal niet snel een hobby van me worden en aangezien Nederlandse bieren me migraine bezorgen overweeg ik te stoppen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 jan 2014 15:16

mohamed schreef:Ik heb jarenlang Jupiler gedronken tot ik vrij recentelijk Oettinger ontdekte, een m.i. lekkerdere pils maar dat gezweet is ook maar niks. Midden in de nacht je bed verschonen zal niet snel een hobby van me worden en aangezien Nederlandse bieren me migraine bezorgen overweeg ik te stoppen.

Je zou Alfa of Gulpener kunnen proberen. Lijkt qua smaakbeeld op de Duitse bieren.
Sowieso is het een beetje discutabel of de Limburgse bieren onder de Nederlandse biertraditie vallen, of een geheel eigen klasse zijn.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 27 jan 2014 15:34

Ja daar zit wat in, ik heb ze beide wel eens geproefd en Gulpener is prima pils.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2014 16:52

De Gall & Gall hier (en op andere plaatsen) heeft nu een aanbieding, 6 speciaalbieren voor de prijs van 5. Als je een Gall & Gall hebt met een leuk assortiment bieren (een hoop gall & galls hebben het bierassortiment uitgebreid) is dat wel leuk om verschillende bieren te proberen. Een paar tips die ze hier hebben:

- Gulden Carolus (classic of tripel)
- Rochefort (8 of 10, ik vind de 10 het lekkerst maar als je die te sterk vindt is de 8 ook erg fijn)
- St Bernardus Abt 12
- Jopen Koyt

Oh en er is sinds kort een 10e trappist, de eerste Amerikaanse, Spencer. Nog niet in Nederland te verkrijgen maar leuk om in de gaten te houden. www.spencerbrewery.com
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 jan 2014 17:20

Marnix schreef:De Gall & Gall hier (en op andere plaatsen) heeft nu een aanbieding, 6 speciaalbieren voor de prijs van 5. Als je een Gall & Gall hebt met een leuk assortiment bieren (een hoop gall & galls hebben het bierassortiment uitgebreid) is dat wel leuk om verschillende bieren te proberen. Een paar tips die ze hier hebben:

- Gulden Carolus (classic of tripel)
- Rochefort (8 of 10, ik vind de 10 het lekkerst maar als je die te sterk vindt is de 8 ook erg fijn)
- St Bernardus Abt 12
- Jopen Koyt

Oh en er is sinds kort een 10e trappist, de eerste Amerikaanse, Spencer. Nog niet in Nederland te verkrijgen maar leuk om in de gaten te houden. http://www.spencerbrewery.com

ga zeker eens bij Gall&gall langs (al is die, zelfs met deze actie, aan de dure kant...)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jan 2014 20:14

Niet heel goedkoop nee maar de niet zo gangbare
speciaalbieren zijn altijd prijzig.

Oh voor wie een Sligro-pas heeft, Zundert in de aanbieding. 8 voor 13 nogwat. Ik vind hem erg lekker, als mensen zo'n pas hebben, zou ik dit nog lastig verkrijgbare biertje gaan proberen :-)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 28 jan 2014 13:39

Marnix schreef:Niet heel goedkoop nee maar de niet zo gangbare
speciaalbieren zijn altijd prijzig.

Oh voor wie een Sligro-pas heeft, Zundert in de aanbieding. 8 voor 13 nogwat. Ik vind hem erg lekker, als mensen zo'n pas hebben, zou ik dit nog lastig verkrijgbare biertje gaan proberen :-)

Toch maar ergens zo'n pasje lenen. Ik ben er erg benieuwd naar, maar heb hem nog niet kunnen proberen...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2014 16:37

Gisteren de La Trappe Quadrupel weer gedronken, ik wordt er steeds meer fan van. Goedkoop en ontzettend lekker en smaakvol.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 feb 2014 16:40

Marnix schreef:Gisteren de La Trappe Quadrupel weer gedronken, ik wordt er steeds meer fan van. Goedkoop en ontzettend lekker en smaakvol.

De Oak-aged versie is helemaal lekker. Helaas niet goedkoop, maar de houtrijping van twee jaar geeft een port-achtige smaak.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 feb 2014 21:25

Marnix schreef:Gisteren de La Trappe Quadrupel weer gedronken, ik wordt er steeds meer fan van. Goedkoop en ontzettend lekker en smaakvol.

Ik vandaag de La Trappe Dubbel. Goed biertje hoor! d:)b
Quadrupel heb ik ook nog 4 van liggen in de koelkast.
(En noemen ze het laatste deel van je laatste zin nou een hendiadys?)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 feb 2014 23:09

Je moet ze alleen niet helemaal op koelkasttemperatuur drinken.

Ps laat voor de gein eens een quadruple 2 jaar donker staan, dan proef je de portsmaak van de oak cask versie ook aardig terug

Terug naar “Algemene Zaken”