Weekend!
Ik ga een biertje drinken!
Moderators: johannes1, Moderafo's
mohamed schreef:Nu je het zegt, de klachten konden inderdaad wel begonnen zijn sinds ik ben overgestapt naar Duitse pils, want toen ik nog Jupiler dronk kan ik me niet herinneren dat ik er al last van had. Bij bieren van hoge gisting evenmin, dus ik denk dat je de koe bij de horens hebt gevat. Ik heb nog een krat Oettinger staan en zal er eens op letten of de klacht zich weer voordoet. Ik zou het spijtig vinden als het zo is, maar het heeft er alle schijn van dat het zweten inderdaad door Duitse pils komt.
StillAwake schreef:Ben je er al achter of je klachten inderdaad met ondergistende bieren te maken hebben?
mohamed schreef:Ja, het zweten komt inderdaad van Duitse lagerbieren.
mohamed schreef:Ik heb jarenlang Jupiler gedronken tot ik vrij recentelijk Oettinger ontdekte, een m.i. lekkerdere pils maar dat gezweet is ook maar niks. Midden in de nacht je bed verschonen zal niet snel een hobby van me worden en aangezien Nederlandse bieren me migraine bezorgen overweeg ik te stoppen.
Marnix schreef:De Gall & Gall hier (en op andere plaatsen) heeft nu een aanbieding, 6 speciaalbieren voor de prijs van 5. Als je een Gall & Gall hebt met een leuk assortiment bieren (een hoop gall & galls hebben het bierassortiment uitgebreid) is dat wel leuk om verschillende bieren te proberen. Een paar tips die ze hier hebben:
- Gulden Carolus (classic of tripel)
- Rochefort (8 of 10, ik vind de 10 het lekkerst maar als je die te sterk vindt is de 8 ook erg fijn)
- St Bernardus Abt 12
- Jopen Koyt
Oh en er is sinds kort een 10e trappist, de eerste Amerikaanse, Spencer. Nog niet in Nederland te verkrijgen maar leuk om in de gaten te houden. http://www.spencerbrewery.com
Marnix schreef:Niet heel goedkoop nee maar de niet zo gangbare
speciaalbieren zijn altijd prijzig.
Oh voor wie een Sligro-pas heeft, Zundert in de aanbieding. 8 voor 13 nogwat. Ik vind hem erg lekker, als mensen zo'n pas hebben, zou ik dit nog lastig verkrijgbare biertje gaan proberen
Marnix schreef:Gisteren de La Trappe Quadrupel weer gedronken, ik wordt er steeds meer fan van. Goedkoop en ontzettend lekker en smaakvol.
Marnix schreef:Gisteren de La Trappe Quadrupel weer gedronken, ik wordt er steeds meer fan van. Goedkoop en ontzettend lekker en smaakvol.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten