Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 jun 2004 22:00

Evelien schreef:http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/dsdelange17.html

Deze reactie van Evelien is wijzer dan die met veel woorden zijn gedaan, inclusief die van mij :oops:
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2004 22:01

Mag ik misschien even een vraag stellen?

Ik heb niet heel deze discussie gelezen (werd me een beetje te veel werk).

Waarom is sex zo belangrijk voor en in huwelijk????

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 30 jun 2004 22:05

Lalage schreef:
parsifal schreef:
Lalage schreef:
parsifal schreef: misschien moeten we trouwens als gemeenten er wel voor zorgen dat jonge stelletjes de mogelijkheid hebben om te trouwen. Tegenwoordig ligt dat wat moeilijk geloof ik.

Bedoel je dat ze eerst belijdenis moeten doen voor ze mogen trouwen? Of dat het in het algemeen raar wordt gevonden dat je jong trouwt?

Ik doelde eigenlijk voornamelijk op geld zaken.

Ah ok, dat is inderdaad iets wat veel mensen tegenhoudt. :(
Jammer he. Gisteren was trouwens supergaaf, de bruiloft van Peter en Annemie, die zijn ook best wel jong. Maar ik weet zeker dat dat een goed huwelijk wordt, omdat God met ze meegaat :)

Had me even ingelicht, ik wist de datum niet, stuur me even een mailtje voor het adres, dat ik een kaartje kan sturen. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het met mietje mis gaat. Van haar kun je in ieder geval leren dat zelfs verkering al een stap is die niet zonder God kan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

lientje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lientje » 30 jun 2004 22:19

Dat kun je inderdaad niet zonder God. En dan nog even een vraag. We hebben het er wel steeds over dat het zo moeilijk is om de seks voor het huwelijk te bewaren. Maar waarom dan al zo vroeg beginnen met verkering als je toch weet dat je nog niet kunt gaan trouwen????
I don't know what the future holds, but I know who holds it!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 jun 2004 22:57

Evelien schreef:Mag ik misschien even een vraag stellen?

Ik heb niet heel deze discussie gelezen (werd me een beetje te veel werk).

Waarom is sex zo belangrijk voor en in huwelijk????

Omdat het mooi en lekker is en omdat het een ultieme liefdesuiting is.

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 30 jun 2004 23:33

lientje schreef:Dat kun je inderdaad niet zonder God. En dan nog even een vraag. We hebben het er wel steeds over dat het zo moeilijk is om de seks voor het huwelijk te bewaren. Maar waarom dan al zo vroeg beginnen met verkering als je toch weet dat je nog niet kunt gaan trouwen????

als je van elkaar houd is het denk ik heel moeilijk om niet met verkering te beginnen! zowieso denk je bij het begin van verkering nog niet gelijk aan trouwen! weinig ervaring zo te merken? :lol:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 jul 2004 07:32

Pivo schreef:
lientje schreef:Dat kun je inderdaad niet zonder God. En dan nog even een vraag. We hebben het er wel steeds over dat het zo moeilijk is om de seks voor het huwelijk te bewaren. Maar waarom dan al zo vroeg beginnen met verkering als je toch weet dat je nog niet kunt gaan trouwen????

als je van elkaar houd is het denk ik heel moeilijk om niet met verkering te beginnen! zowieso denk je bij het begin van verkering nog niet gelijk aan trouwen! weinig ervaring zo te merken? :lol:

Als je verstandig bent wel... Dat meisje dat dinsdag trouwde, had daar wel heel goed over nagedacht. Ik heb maar wat aangerommeld tot een paar jaar geleden :( *spijt* Wees alsjeblieft zuinig op jezelf!

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 01 jul 2004 08:39

Lalage schreef:
Pivo schreef:

Als je verstandig bent wel... Dat meisje dat dinsdag trouwde, had daar wel heel goed over nagedacht. Ik heb maar wat aangerommeld tot een paar jaar geleden :( *spijt* Wees alsjeblieft zuinig op jezelf!

hoe bedoel je aangerommeld?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 jul 2004 08:40

joepie schreef:Van mij mag iedereen seX hebben want dat bestaat niet!
Maar seKS bestaat wel.
Dus misschien dat het nu goed geschreven gaat worden.

seks (de ~ (m.))
1 handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen => geslachtelijke omgang, geslachtsverkeer

SeX bestaat ook. In het engels. Maar ik acht het ook wenselijk om over seKS te spreken.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 jul 2004 08:49

parsifal schreef:
Evelien schreef:http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/antwoorden/dsdelange17.html

Deze reactie van Evelien is wijzer dan die met veel woorden zijn gedaan, inclusief die van mij :oops:

Maar het zegt vrij weinig, is redelijk extreem en ik kan er in deze discussie vrij weinig mee. Omdat er geen argumenten tegen worden gegeven. Ook niet voor. En er worden geen grenzen aangegeven. Er word alleen aangegeven dat het veel verdriet KAN geven.

joepie

Berichtdoor joepie » 01 jul 2004 09:16

kurtyo schreef:
joepie schreef:Van mij mag iedereen seX hebben want dat bestaat niet!
Maar seKS bestaat wel.
Dus misschien dat het nu goed geschreven gaat worden.

seks (de ~ (m.))
1 handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen => geslachtelijke omgang, geslachtsverkeer

SeX bestaat ook. In het engels. Maar ik acht het ook wenselijk om over seKS te spreken.

Alleen betekend sex in het engels iets anders dan er hier bedoelt wordt.
sex: geslacht; kunne; sexe; sex

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 jul 2004 09:32

Dat weet ik. Daarom zei ik ook dat ik seKS prefereer.

Verder: in een woord als sexual (wat onder meer seksueel betekent) is er ook sprake van een 'x'. Dus helemaal vreemd en belachelijk is de fout niet, wel irritant. :)

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 01 jul 2004 13:33

Als ik de discussie zo'n beetje doorlees dan kom ik mensen tegen die eigenlijk zeggen: het staat niet duidelijk in de bijbel dus we mogen voor het huwelijk met elkaar naar bed en kinderen daar hebben we middeltjes tegen.

En daar zou Gods zegen op moeten rusten?!?!
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 jul 2004 13:39

Hoe weet jij waar Zijn zegen op rust? Misschien wel puur op de liefde.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jul 2004 13:43

Calvin schreef:Als ik de discussie zo'n beetje doorlees dan kom ik mensen tegen die eigenlijk zeggen: het staat niet duidelijk in de bijbel dus we mogen voor het huwelijk met elkaar naar bed en kinderen daar hebben we middeltjes tegen.

En daar zou Gods zegen op moeten rusten?!?!

Why not?

Terug naar “Archief”