MissF schreef:Wat vervelend dat hij niet kan vertellen he wat er is. Soms vind ik dat nog het moeilijkste, als Frederiek in de weer is 's nachts, dat ze niet weet waarom.
Vannacht heeft ze wel 2 uur in haar eigen bed geslapenZe slaapt sowieso altijd in ons bed in, omdat het anders een te groot feest is boven met die 2. Mijn man legde haar 10 uur in haar bed, en 12 uur kwam ze huilend naar beneden dat ze zo koud en nat was, in bed geplast
Ik heb 's nachts echt geen zin om het hele bed te verschonen, en de matras was zelfs nat, dus maar tussen ons in gelegd. Maar dan slaap ik zelf zo slecht, omdat ze steeds helemaal tegen 1 van ons aankruipt, en deze nacht was ik dat helaas
Ze heeft vandaag sinterklaas gevierd op de psz. Ik ben dat allemaal niet zo gewend, al die sint aandacht. Jurian heeft al een knutselwerkje mogen zetten op school (i.p.v. schoen), daar zat maandag een zakje kruidnootjes in. Frederiek heeft een laars geschilderd en gezet op de psz, waar kruidnootjes in zaten, en vandaag kwam sint op bezoek, en kreeg ze een cadeautje. Jurian viert het vrijdag op school.
Op zijn vorige school werd er totaal geen aandacht aan besteed, dat vond ik eigenlijk ook wel best. Want het wordt wel steeds lastiger om geen harde uitspraken te doen over sinterklaas. Ik weiger te vertellen dat sinterklaas cadeautjes brengt bij ons thuis, maar om dat keihard te vertellen aan ze, vind ik nu wel lastiger, omdat ze in klassen zitten vol kinderen die er wel in geloven. En hoewel ik er niet in meega, wil ik niet andere ouders voor de voeten lopen die hun kind er wel in laten geloven.
Nouja, nog een paar dagen, dan is het feest weer voorbij
Ik ben gek op het sinterklaasfeest, alles eromheen enzo..maar ik heb de kids altijd vertelt dat het een feest is over een bisschop die vroeger cadeautjes aan kinderen uitdeelde, en nu spelen we het na... dus een leuke verkleedpartij.... ook dat heel veel kindjes het niet weten dus dat ze mee spelen is de bedoeling.
Dat is altijd goed gegaan.
Er zitten wel wat moslim kindjes in de klas bij mijn tweede, en dochter zei laatst, zij weten het geheim ook al!... dat had er èèn hardop in de klas gezegd maar joh....kinderen die willen geloven erin die geloven erin, maakt niet uit wat een ander kindje zegt.
Ik ga niet liegen over sinterklaas maar ik speel mee en ze weten dat.
(en ze kunnen ook heel goed verklaren zo waarom het ene kindje dure cadeau's krijgt en de ander goedkopere of mindere,,,,, want papa en mama moeten het betalen )