Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 02 dec 2014 13:41

MissF schreef:Wat vervelend dat hij niet kan vertellen he wat er is. Soms vind ik dat nog het moeilijkste, als Frederiek in de weer is 's nachts, dat ze niet weet waarom.

Vannacht heeft ze wel 2 uur in haar eigen bed geslapen #-o Ze slaapt sowieso altijd in ons bed in, omdat het anders een te groot feest is boven met die 2. Mijn man legde haar 10 uur in haar bed, en 12 uur kwam ze huilend naar beneden dat ze zo koud en nat was, in bed geplast :( Ik heb 's nachts echt geen zin om het hele bed te verschonen, en de matras was zelfs nat, dus maar tussen ons in gelegd. Maar dan slaap ik zelf zo slecht, omdat ze steeds helemaal tegen 1 van ons aankruipt, en deze nacht was ik dat helaas ;)

Ze heeft vandaag sinterklaas gevierd op de psz. Ik ben dat allemaal niet zo gewend, al die sint aandacht. Jurian heeft al een knutselwerkje mogen zetten op school (i.p.v. schoen), daar zat maandag een zakje kruidnootjes in. Frederiek heeft een laars geschilderd en gezet op de psz, waar kruidnootjes in zaten, en vandaag kwam sint op bezoek, en kreeg ze een cadeautje. Jurian viert het vrijdag op school.
Op zijn vorige school werd er totaal geen aandacht aan besteed, dat vond ik eigenlijk ook wel best. Want het wordt wel steeds lastiger om geen harde uitspraken te doen over sinterklaas. Ik weiger te vertellen dat sinterklaas cadeautjes brengt bij ons thuis, maar om dat keihard te vertellen aan ze, vind ik nu wel lastiger, omdat ze in klassen zitten vol kinderen die er wel in geloven. En hoewel ik er niet in meega, wil ik niet andere ouders voor de voeten lopen die hun kind er wel in laten geloven.

Nouja, nog een paar dagen, dan is het feest weer voorbij :D

Ik ben gek op het sinterklaasfeest, alles eromheen enzo..maar ik heb de kids altijd vertelt dat het een feest is over een bisschop die vroeger cadeautjes aan kinderen uitdeelde, en nu spelen we het na... dus een leuke verkleedpartij.... ook dat heel veel kindjes het niet weten dus dat ze mee spelen is de bedoeling.
Dat is altijd goed gegaan.
Er zitten wel wat moslim kindjes in de klas bij mijn tweede, en dochter zei laatst, zij weten het geheim ook al!... dat had er èèn hardop in de klas gezegd maar joh....kinderen die willen geloven erin die geloven erin, maakt niet uit wat een ander kindje zegt.
Ik ga niet liegen over sinterklaas maar ik speel mee en ze weten dat.
(en ze kunnen ook heel goed verklaren zo waarom het ene kindje dure cadeau's krijgt en de ander goedkopere of mindere,,,,, want papa en mama moeten het betalen )

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 dec 2014 15:17

Heel veel sterkte Evelien!

Tekort aan slaap breekt je op. Ik weet er helaas alles van. Wij hebben dat bij de jongste ook gehad, heel heftige tijd. Ik heb weinig tips.
Bij ons heeft homeopathie en osteopaat echt niets geholpen.
Ik denk dat er bij ons echt sprake was van een bepaald patroon en gewenning (misschien door zijn lastige start met nekwervelblokkade, lactose-intolerantie etc.). Op een gegeven moment probeer je van alles en juist daardoor hou je het denk ik in stand. Er komt veel te veel aandacht op het slapen te liggen. En je raakt aan het eind van je latijn zodat er ook een negatief spiraal ontstaat.

Wij hebben het met 2,5 jaar heel consequent aangepakt, met hulp van het CB. Overdag veel rust, ritme en positieve aandacht, 's nachts geen aandacht. Met een lampje met tijdsschakelaar. Als het lampje uit was slapen/ stil in bed liggen en als het lampje aan was mocht hij roepen/ eruit komen. Heftig, maar na een week ging het stukken beter en na 2 á 3 weken was het over. Hij blijft het nodig hebben (een heel consequente aanpak en de duidelijkheid van het lampje; dus niet nog even water geven als hij dorst heeft, niet bij je in bed nemen als hij ziek is etc.) maar we horen hem helemaal nooit meer als het lampje uit is.

Ik zou 's middags ook zeker niet bij hem gaan liggen om hem in slaap te laten vallen!! Zo leer je hem om niet alleen in slaap te kunnen vallen/ niet alleen weer te kunnen gaan slapen. en 's nachts ook niet bij je nemen, dan kom je er nooit vanaf.

Heel veel succes en sterkte!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 02 dec 2014 15:58

8-[ mijn advies zou juist wel zijn: neem hem maar lekker bij je, als dat helpt.
Ik ben ook van het samen slapen, veel natuurlijker dan alleen op een kamer.

Ik denk dat je hier weer doorheen moet. Herken het zeker van alle drie. Soms weet je gewoon niet waarom ze huilen, al merk je duidelijk dat het niet zomaar is.
Sterkte ermee, het breekt zeker op...

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 02 dec 2014 21:58

654321: ik schrik wel een beetje van jou reactie eigenlijk. Misschien bedoel je het niet zo, maar het klinkt heel zielig voor je kindje! Ik ben van mening dat kindjes 's nachts niet zomaar huilen of roepen, ze worden ergens wakker van en hebben je op dat moment nodig. Dan vind ik dat ze die aandacht ook verdienen. En niet bij je in bed nemen als ze ziek zijn of geen water geven als ze dorst hebben, vind ik eigenlijk heel erg. Dan ontzeg je je kindje toch bepaalde basiszaken denk ik. Hier is zoonlief ook een slechte slaper en net wat anderen al zeggen, het zijn echt fases. Soms gaat het weken goed en horen we hem niet en soms is het weken achtereen raak en komt hij meerdere keren per nacht uit bed om bij ons te liggen.
Evelien: erg zielig he, als ze zo verdrietig zijn maar niet kunnen aangeven wat er is. Ik hoop voor jullie dat het snel overgaat! Is er soms iets voorgevallen in de achterliggende dagen/weken wat indruk op hem gemaakt heeft of wat hij niet kan plaatsen?

Het is alweer even geleden dat ik gereageerd heb hier, maar zo af en toe lees ik wel mee :mrgreen: . We zijn druk bezig in ons nieuwe huis en gaan binnenkort verhuizen, drukke periode dus, maar wel erg leuk!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 dec 2014 22:10

nou jah... ik heb twee soorten ervaringen!! in eerste instantie was er sprake van een lichamelijk probleem.. maar al die problemen hebben ook geleid tot een enorm probleem van het niet hebben van een normaal dag en nacht ritme!
Dit hebben we met vallen en opstaan nu zooo goed dat hij s avonds in bed gaat, gaat slapen... s nachts wel eens wakker wordt.. maar niet meer eruit... niet bij ons, dat was en werd altijd keten en lol! puur aandacht.... het was lang lang lang een super lange weg.. maar s morgens om zes uur komt hij vol energie uit bed.

De oudste hebben we juist bij ons genomen.. die was echt bang... en was er echt iets! die had ik echt niet terug kunnen leggen.... dus het verschilt echt wel in het een en ander....

Ik weet er alles van.. we hebbe hier geen slechte fase gehad.... het is vanaf zijn geboorte drama, alleen de laatste weken sinds hij naar school gaat is het eindelijk beter! afgezien van het feit dat de oren van tijd tot tijd nog steeds opspelen en ij daar onrustig van is... Oh... .ook zit hij lichamelijk beter in zn vel nu we de melk weer tot nul terug hebben gebracht! Hij ziet gelukkig steeds meer links met de gevolgen van de melk voor hemzelf.. van buikpijn tot boeren etc... Niet fijn..

We zien toch beetje op tegen de volgende baby.... gaat dat weer zo worden als..... of..... gaat dit heel anders zijn... best spannend nu het dichter en dihterbij komt!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 dec 2014 22:12

654321 schreef: 's nachts ook niet bij je nemen, dan kom je er nooit vanaf.

Moet hier eigenlijk wel om lachen, alsof ze nog bij je in bed zullen liggen als ze 18 zijn ;)
Hier hebben de kids veel bij ons in bed geslapen, wel op een gegeven moment een lampje met tijdschakelaar ingesteld omdat ze er een handje van hadden na 2 min. eigen bed al in ons bed te kruipen, en ik het wel belangrijk vond dat ze ook in hun eigen bed in slaap leerden vallen. De oudste stopte met bij ons in bed kruipen toen hij 5 was, de tweede kruipt nog af en toe bij ons en de derde ligt altijd vanaf een uurtje of 3 bij ons in bed. Ik vind het mooi om te zien hoe die natuurlijke behoefte om (letterlijk) dicht bij papa en mama te zijn op een gegeven moment vanzelf afneemt.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 02 dec 2014 23:08

Hihi, pluk. Begrijp dat het een beetje raar klonk.
ik bedoel het eigenlijk zo: nog geen 10 min in bed liggen en dan roepen dat je dorst hebt. Nee hoor, je kan drinken na het tandenpoetsen en daarna niet meer.
Kinderen kunnen ook echt in een bepaald patroon komen (ook met huilen en roepen) waar niemand uit het gezin mee gebaat is, vooral het kind niet.
En het voorbeeld van ziek is ook niet echt handig. Maar neem ik hem bij ons in bed dan ben je weer tijden bezig het af te leren. Dus troost liever anders.
overigs spelen deze dingen nu hij ouder is niet meer

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 02 dec 2014 23:19

Kind in bed doe ik hier ook nooit, dan slapen man en ik helemaal niet meer,
We zijn het nog nooit begonnen en hebben het ook nooit gedaan op verzoek of zo..
Natuurlijk mag een kindje even bij je kruipen na een nachtmerrie maar weer een beetje bijgekomen..dan altijd weer terug in je eigen bedje.
Of het ' natuurlijk ' is of niet.... het hele idee van met je kind slapen... nee ik heb er niets mee.
Ik heb ook niet het idee dat ik mijn kinderen er tekort mee doe en zelf als kind sliep ik ook nooit bij mijn ouders in bed, dus wellicht zit het daarom ook niet zo in mijn systeem.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 02 dec 2014 23:46

Haai schreef:Moet hier eigenlijk wel om lachen, alsof ze nog bij je in bed zullen liggen als ze 18 zijn ;)
Hier hebben de kids veel bij ons in bed geslapen, wel op een gegeven moment een lampje met tijdschakelaar ingesteld omdat ze er een handje van hadden na 2 min. eigen bed al in ons bed te kruipen, en ik het wel belangrijk vond dat ze ook in hun eigen bed in slaap leerden vallen. De oudste stopte met bij ons in bed kruipen toen hij 5 was, de tweede kruipt nog af en toe bij ons en de derde ligt altijd vanaf een uurtje of 3 bij ons in bed. Ik vind het mooi om te zien hoe die natuurlijke behoefte om (letterlijk) dicht bij papa en mama te zijn op een gegeven moment vanzelf afneemt.

Hmm... 5 jaar vind ik toch al wel erg oud om bij de ouders in bed te slapen hoor! Hier gebeurd het zelden. We hebben gelukkig een goede slaper, die dus alleen huilend aakker wordt als er echt iets aan de hand is, en dat gebeurd zelden. Als ik ze dan niet getroost krijgt neem ik ze even tussenin. En smorgens ligt ze altijd nog even bij mij, maar echt nachten in bed slapen.. No way :wink:
Afbeelding

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 03 dec 2014 10:41

Nou, als ik dit zo lees... J. slaapt echt nooit bij ons. Ze vraagt er ook niet om. 's Morgens mag ze altijd even bij mij (of in het weekend: bij ons) in bed, dan hoor je die voetstapjes dichterbij komen... Maar als ze huilt (wat echt zelden gebeurd) dan troost ik haar in haar eigen bed. Vaak is ze dan nog niet eens echt wakker, dus gaat ze daarna weer lekker liggen en is zo weer vertrokken.
We zeggen altijd dat ze mag komen als er iets is, als ze bang is of als het onweert, maar tot nu toe nog nooit nodig gehad.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 03 dec 2014 12:25

R is gelukkig ook een heel goede slaper, ze is bijna nooit 's nachts wakker. Bij mij in bed doe ik eigenlijk nooit, omdat ze dan niet slaapt, maar alleen lekker speelt. Een poosje geleden is ze een paar uurtjes bij d'r moeder geweest en toen was ze 's nachts vreselijk overstuur. Toen heb ik ze bij me in bed genomen en heeft ze de hele nacht stijf tegen me aan gelegen, ik wist niet wat ik meemaakte.

Maar als ik zo die verhalen lees, dan prijs ik me gelukkig met zo'n goede slaper... Heel veel succes allemaal!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 dec 2014 11:35

Het gaat goed hier, ze slaapt al 2 nachten prima in haar eigen bed :) Schemerlampje aan, deur op een kier en overlooplicht aan, dan gaat het goed. Ze is helemaal trots :D

Vandaag vast Jurians verjaardagcadeau opgehaald. Duurt nog 1,5 maand, maar kwam een erg mooie skelter tegen met kar. We geven bijna nooit wat duurdere cadeaus, alleen als we iets vinden wat we écht de moeite waard vinden. Mijn man was 13 toen ie nog op dat ding rondscheurde, dus als ik onze derde telg meetel, kan het ding nog 13 jaar mee :mrgreen: Nu even opgeslagen bij opa en oma en duimen dat Frederiek haar mond houdt. Ze houdt wel van geheimpjes, en kan ze ook wel bewaren, maar ik acht de kans erg groot dat ze tegen hem zegt: 'ik heb lekker een geheimpje voor jouw verjaardag.' En daar kan Jurian dan weer niet tegen ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2014 22:09

MissF, wat leuk een skelter. Als wij iets groter zouden wonen zal die hier een skelter ook wel komen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 06 dec 2014 22:11

In ons gezin speelden wij vroeger ook jaren met skelter en kar! Jongens en meiden, klein en groot. Leuk!

Zijn er hier die ervaring hebben met Tiptoi? Is dat echt leuk? Of zijn ze er zo op uitgekeken?

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 07 dec 2014 00:24

Hier vinden ze tiptoi echt superleuk! Ook al doen ze dezelfde opdrachten, er zit iedere keer weer variatie in. Bovendien leren de kids er enorm veel van! Zoonlief van 6 heeft die van de wereldatlas gekregen, maar hij weet zo te beschrijven waar bv. Portugal ligt. Heb wel 1 pen, daar moeten ze met z'n 3 en mee doen. En dat gaat prima (nok, nok, tot nu toe dan)

Terug naar “Archief”