Er zijn vondsten die een baard hebben en al meer dan 100 terug in de tijdtoch zijn het vondsten, er zijn ook recente vondsten die het bijbelse verslag completeren, zowel de chronologische volgorde als theologische constructies, dat moet geloofs opbouwend zijn voor bijbelglovigen daarom vind ik onderzoeken een van de meest facinerende bezigheden, het is echt geen onbestemde angst of krampachtigheid, toegegeven je kan weleens teveel tijd en energie erin besteden dan is het niet leuk meer maar de uitkomst blijft boeien temeer daar het het plaatje steeds completer maakt.
Voor mensen zoals bv. Mortlach zal het onwezenlijk overkomen, hij denkt dat het bij mij is, zoiets van de bijbel kan geen ongelijk hebben en daarom een kokervisie ontwikkelen , dat is volstrekt niet waar, Flavius had er geen enkel belang bij om
een gekleurde opstelling over Herodes te maken, het Christendom viel buiten zijngezichtveld toch gaf hij een chronologie van gebeurtenissen die past bij 1bc voor zijn dood, dat is wel zo prettig. Jezus is rond sep okt 2bc geboren het komt overeen.
Mijn levenswerk zoals hij het treffend noemt is niet in gevaar, het klopt dat ik weleens uitschiet en de wens even de vader van de gedachte laat zijn, of dat ik een verkeerd jaar in gedachten heb en door allerhande bezigheden die in mijn hoofd blijft spoken, dat is minder prettig , maar ik herstel het weer