Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jan 2009 11:09

wat een lieve foto's Laura :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 jan 2009 11:18

Dat hij nu minder woorden zegt, kan wel samenhangen met tweetalig opvoeden, maar dat trekt wel allemaal bij. Straks gaat hij nog een tijdje engels en nederlands door elkaar spreken en daarna gewoon tweetalig.

Dat andere kinderen meer schijnen te kunnen,moet je je eigenlijk niets van aan trekken. Ik weet het,dat is moeilijk :wink: . Hugo zou onderhand ook moeten draaien, maar hij taalt er niet naar. Hij blijft rustig op zn rug liggen en steekt zn duim in zn mond. Alleen als ik hem helemaal op zn zij leg dan doet hij een aantal pogingen en soms lukt het, maar het hele werk alleen...geen denken aan! Hij vindt het prima zo.

Hugo is weer lekker wat opgeknapt, alleen het eten gaat nog matig. De flesvoedingen werkt hij weer helemaal naar binnen, maar hij at ook elke dat groente ( dat ging prima) en fruit( ging matig). Op dit moment lijkt het wel of hij alle smaken weer vergeten is. Hij griezelt bij elke hap die hij krijgt, dus weer van voren af aan beginnen.

Gisteren moest ik eigenlijk werken, maar mocht van mn baas thuis werken, omdat ik Hugo nog niet naar het kdv wilde doen. Thuiswerken is niet zo'n succes met een kleine erbij.Het is toch nog 4 uur gelukt, maar ik ga denk ik een halve dag opnemen voor de andere uren.

Enne..over dat slapen. Hugo is echt een enorme slaperd. Misschien dat hij daarom wel niet aan dat draaien toekomt :mrgreen: . Op het kdv slaapt hij nauwelijks, maar thuis slaapt hij tot s'avonds 18.00 uur tot en met s'morgens 6.00/7.00 uur. Dan is hij een uur wakker en slaapt hij weer tot 9.00 uur. Vervolgens wakker tot max.11.00 en slaapt hij tot ongeveer 13.00 uur. Wakker tot 15.00 uur en daarna slaapt hij weer een uur.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2009 11:21

liefje schreef:Op zich fietst hij prima, maar ik hou van door fietsen en dan moet ik zo zwaar trappen op deze fiets, en op mijn gewone fiets niet dat is meer een sportmodel.

Idd is de moederfiets voor zitjes gemaakt lijkt me logisch, maar ik had het over mijn eigen normale fiets daar zit een recht stuur op ;-)

En aangezien Danique al de 13 kilo gepasseerd is en lang is zit ze al bijna met haar benen klem onder het stuur.

Danique is sinds een week `s nacht ontroostbaar en klaarwakker, gebroken nachten allemaal bah, kende dat niet, maar nu wel vannacht heeft ze gehuild van half 4 tot half 6 en ik heb haar opgepakt omdat manlief toch nog ff wilde slapen, sliep ze gelijk in ons bed, toen maar weer in haar eigen bed terug gelegd :roll:

Overdag ook maar 1 slaapje die is nu gelukkig wat langer, hierdoor ;-)

ik heb een gazelle bloom ( een wat minder breed stuur als die andere moederfietsen) ik heb bobikezitjes.. Milan is 99 cm en past nog wel voorop!

ik vind het trouwens zwaarder fietsen als Milan achterop zit.. je merkt het iig meer als hij beweegt.. voor heb je daar niet zo'n last van.. maar achterop des te meer..

ik vind het iig een geweldige fiets en ben er erg blij mee.. gemiddeld fiets ik er ook zo'n 100 km per week mee!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jan 2009 11:32

trijntjejohanna schreef:
liefje schreef:Tot welke leeftijd hebben jullie de kleine voorop de fiets zitten, ik zit te denken om Danique achterop te doen, maar vindt voorop eigenlijk ook nog wel leuk :-)

ik heb milan zelfs nog wel eens voorop!

hidde is 5 en zit als age er niet bij is nog steeds voorop, dat is veel gezelliger, maar hij moet er wel zelf inklimmen van mij

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jan 2009 11:36

trijntjejohanna schreef:prachtige foto's laura!!

liefje: ben ook benieuwd waarom het je niet bevalt? welke heb je?

ik had zon amazone, maar wel een ouder model, de ruimte was prettig, maar hij was loeizwaar, slechte achterwiel en door de 26 inch kan je niet hard, ik zou beslist voor een groter steviger model gaan en in ieder 28 inch wielen(als ik ooit geld heb)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jan 2009 11:39

LauraC schreef:Dank, dank! Het is een lekker ventje. Hij zegt nu 'dad' en 'oes' (dat betekent of poes of Zeus (de naam van poes)).
Hoeveel woordjes zeiden jullie kinders toen ze een jaar waren? Kinderen in de omgeving lijken al meer te zeggen :? Zou 't komen omdat wij hem tweetalig opvoeden?

dat kan hoor, op ouders.nl staat wel veel info over 2talig opvoeden

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 16 jan 2009 11:41

LauraC:
Onze oudste kletste en zong met ruim 1 de oren van mijn hoofd(bij wijze van), Joanne en Rosaline zeiden heel weinig. Joanne is nu 7 en nog niet echt een grote kletser. En Rosaline die praat naar mijn idee wel meer, maar ook achter bij leeftijdsgenootjes. (is bijna 3)
Het komt vast goed. Het is zo verschillend.
Laatst gewijzigd door rosaatje op 16 jan 2009 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 jan 2009 11:44

Het zitje van ons is ook een bobike, zat net te denken de voetsteunen kunnen ook nog lager. eerst dat nog maar even doen dan :mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 16 jan 2009 11:45

ja idd wat dat betreft verschillen kinderen enorm, mijn oudste prate ook laat, maar wel in 1 keer goed , met volzinnen, men tweede praat de oren van mn hoofd, heefd ze altijd gedaan, zl praat niet veel, maar die is nu wel bij de logo, en de jongste zei ook niet veel voor zn 2de, en klest nu de oren van mn hoofd,

hij is toch nog geen 1 jaar?, dat komt echt wel!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 16 jan 2009 11:51

Heb je een Rosaline en een Roos, Rosaatje?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2009 11:58

Milan praatte toen hij 1 was al aardig veel.. maar qua lopen enzo ging het alelmaal veel langzamer..

Matteo was met de lichamelijke dingen allemaal veel sneller.. en is nu sinds een maand veel meer aan het praten (hij is nu 19 maand)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2009 12:14

wat betreft het zindelijk zijn gaat het heel goed met Milan.. als hij 's avonds of 's nachts moet plassen dan roept hij ons! dus 's nachts is hij nu ook helemaal droog! nu alleen het poepen nog! daar vraagt hij nog een luier voor!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 jan 2009 12:27

@ Laura: Super leuke en lieve foto's.
En over veel of weinig zeggen. Weet het niet. Ken 2 kids die tweetalig worden opgevoed. De ene kende al heel wat woorden (door elkaar tegen mij, maar tegen zijn pa of ma praat hij precies) in de juiste taal. Terwijl als ik met hem zat te tekenen het de ene keer een viegtui was en de volgende keer een aero)
Het andere jochie sprak zelfs toen hij twee was nog weinig. Terwijl hij, toen hij echt ging praten ineens best al wel zinnen maakte...
Time flies when you have none!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 16 jan 2009 12:33

Nog ff een update vanaf hier.

's avonds om 11 uur kolf ik altijd en geeft mijn man de fles. Ze heeft dan hele 'gesprekken' Als we met haar zingen 'gilt' ze ook terug. Echt lachen. Ook schaterd ze als ze lacht. Dat is zo lief! Sinds een paar dagen slaat ze ook tegen de dingen van haar mobiele. Dus nu maar ff een babygym van mijn nichtje geleend tot ik er zelf een heb gekocht. Daar slaat ze ook tegen die dingen aan. En knijpt de handjes dan dicht, maar echt pakken kan ze nog niet. Als je haar een rammelaar in de hand geeft beweegt ze heel wild met de handjes en heeft de grootste lol.

Afbeelding

Ons prinsesje
Afbeelding
Time flies when you have none!

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 jan 2009 12:36

@Sterretje: Leuke foto's zeg!

@Laura: Mijn zoontje zei voor zijn tweede jaar ook weinig tot niks. Maar een dag na zijn tweede verjaardag begon hij ineens te praten als Brugman, en dat doet hij nog steeds :lol: Dus het komt echt wel goed. En misschien scheelt het inderdaad wel dat je hem tweetalig opvoedt...
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”