Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juf89
Mineur
Mineur

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor juf89 » 06 okt 2011 13:22

ik kan alleen maar amen zeggen op wat Mortlach schrijft. ben blij dat mijn vriend anders is...
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 06 okt 2011 19:58

Hoe zou ik het vinden als ik door een vrouw op mijn manier zou worden benaderd?
een VERADEMING...

iemand die gewoon zegt hoor eens even : ik geloof geen reed van dat je serieus interesse hebt.. maare als toch.. ik heb komend weekeinde nog vrij... zin om samen wat leuks te gaan doen..
DAN heb je een basis om van beide kanten de natuurlijke argwaan (jij meent hier toch geen reet van) te overwinnen.

Dat gedoe met een jaar.. het is gewoon ik word er ook niet jonger op... ik loop al 8 jaar achter op dat gebied, en ik besteed gebruikelijk maar aandacht aan EEN iemand tegelijk op die manier..
dan is snel duidelijkheid krijgen of er meer in zit of niet... wel zo handig.

Het MAG tijd/geld/moeite kosten... maar ik word een beetje kotsziek van alle energie die je aan niet-serieus menende personen besteed. kijk voor mij BEGIND de echte kennismaking pas als je IRL contact hebt.
Das niet dus iets om een jaar over te doen.. daar BEGIN je... en als dat dus maaaaanden duurt... is dat voor mijn gevoel alsof ik maanden aan een lijntje word gehouden, en dat bevalt me niet.

Wat ik van plan ben.. werk te vinden mijn GPW af te ronden, en als het even kan in de bediening te gaan werken, wat ik ook heel leuk vind.
Je kunt prima mokken en boos zijn en tegelijkertijd er het beste van maken;)
en aangaande dat leef.. ik wilde altijd maar 2 dingen : God dienen, en trouwen;)
pretty simple;)
dus ik steek ook vooral energie in die twee zaken of de wegen die daarnaartoe leiden.

De houding die ik heb is dus niet.. jij mag niet veel moeite/tijd/geld kosten.. integendeel iemand vinden is voor mij een van de belangrijkste dingen in het leven.. dus de JUISTE persoon mag alles kosten.
De houding die ik heb is een argwanende... ik geloof eigenlijk niet dat jij die persoon bent.. dat heeft ervaring me wel geleerd.. maar ik word graag verrast van het tegendeel..
VOOR diegene dus al die investeringen krijgt.. moet diegene eerst bewijzen dat ze die waard is.. en een simpele wens om op zijn minst af en toe elkaar irl te zien, zodat je een echt contact kunt opbouwen lijkt me dan wel het minste wat je kunt vragen. (en of dat dan bij een ontmoeting, een vriendschap of meer blijft zie je dan later wel)

Overigens is liefde prima te sturen : input -> output.. gedrag van de een, vormt bij de ander een bepaalde prikkel en dus een emotie..
Hoewel het geweldig voelt... het is allemaal vrij goed te ontleden.
En een kritische blik naar mijn eigen gedrag en uiten (de output die ik geef) hoort daar zeker ook bij.
het is me vaak opgevallen dat vrouwen niet willen weten dat liefde gewoon met kalme logica en gedragingen kan worden gedooft en opgewekt.. maakbaar is tot zekere hoogte dus.. en ik ben ook gestopt ze daarvan te overtuigen.. toch is het wel degelijk waar.

haagwinde
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor haagwinde » 06 okt 2011 20:11

nounou, logica en liefde... Je kunt niet overal wiskunde van maken...

Bertiel
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bertiel » 06 okt 2011 20:57

@ T.A.F.: zo lang jij denkt dat liefde prima te sturen is en dat er tegenover iedere input, output staat, dan zal het met jou en de liefde NOOIT wat worden.

Als ik het zo allemaal lees kan ik maar één advies geven: ga ergens a EUR 125 / uur op een bank liggen en laat je eens volledig binnenstebuiten keren!

Het ga je goed.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 06 okt 2011 21:09

dat binnenstebuiten keren, doe ik wel gratis, liggend op mijn eigen bank. met een bijbel en gebed;)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 okt 2011 21:09

T.A.F. schreef:
Dat gedoe met een jaar.. het is gewoon ik word er ook niet jonger op... ik loop al 8 jaar achter op dat gebied, en ik besteed gebruikelijk maar aandacht aan EEN iemand tegelijk op die manier..

@taf, je wordt er ook niet jonger op schrijf je, maar wees gerust, als er een huwelijk voor jou in het verschiet ligt dan komt dat echt! maar te Zijner tijd!
29 kan inderdaad oud voelen, maar ik ken mensen die de ware op hun 35e, 40e and so on hebben ontmoet.
Ga verder met het 1e doel in je leven, dat is het belangrijkste. En of het 2e ook daadwerkelijk voor jou een doel in je leven dat is niet voor jou om te bepalen. Leg dat gerust in Gods handen ( en dat is heel moeilijk, dat weet ik )

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 okt 2011 21:12

Bertiel schreef:Als ik het zo allemaal lees kan ik maar één advies geven: ga ergens a EUR 125 / uur op een bank liggen en laat je eens volledig binnenstebuiten keren!

:schaterlach: Sorry TAF!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 okt 2011 23:40

T.A.F. schreef:Dat gedoe met een jaar.. het is gewoon ik word er ook niet jonger op... ik loop al 8 jaar achter op dat gebied, en ik besteed gebruikelijk maar aandacht aan EEN iemand tegelijk op die manier..

Ja, maar zo werkt dat niet. Ik ben inmiddels 33, dus wat dat betreft begrijp ik je wel. Toch geloof ik dat je het niet handig aanpakt.

Het MAG tijd/geld/moeite kosten... maar ik word een beetje kotsziek van alle energie die je aan niet-serieus menende personen besteed. kijk voor mij BEGIND de echte kennismaking pas als je IRL contact hebt.
Das niet dus iets om een jaar over te doen.. daar BEGIN je... en als dat dus maaaaanden duurt... is dat voor mijn gevoel alsof ik maanden aan een lijntje word gehouden, en dat bevalt me niet.

Tja, daar verschillen we van mening. Het kennismaken begint bij het allereerste mailtje, en elk volgend contact, (mail, chat, sms, bellen, irl) draagt daaraan bij. Je woordkeuze 'aan het lijntje worden gehouden' vind ik apart. Het lijkt voort te komen uit argwaan en dat is niet de beste eigenschap op het gebied van kennismaken.

Kijk, ik heb recent contact gelegd met iemand via een profielensite. Zij heeft de hoop eigenlijk al opgegeven en zoekt zéker niet iemand in het buitenland. Dubbele uitdaging dus. Voorlopig schrijf ik zo nu en dan een berichtje, ook al schrijft ze soms niet terug door drukte of vermoeidheid. Dat is prima. Ik blijf voorlopig wel schrijven, want ik heb het gevoel dat ze het waard is, en als ik dat gevoel kan overbrengen (dat ik haar de moeite waard vind), dan is geen seconde ervan verspild.

De houding die ik heb is een argwanende... ik geloof eigenlijk niet dat jij die persoon bent.. dat heeft ervaring me wel geleerd.. maar ik word graag verrast van het tegendeel..

Dat is dus als bewust een harnas aantrekken en dan iemand een blikopener geven. Ik vermoed dat dat niet gaat werken.

VOOR diegene dus al die investeringen krijgt.. moet diegene eerst bewijzen dat ze die waard is.. en een simpele wens om op zijn minst af en toe elkaar irl te zien, zodat je een echt contact kunt opbouwen lijkt me dan wel het minste wat je kunt vragen. (en of dat dan bij een ontmoeting, een vriendschap of meer blijft zie je dan later wel)

Uitgaan van het feit dat ze het waard is totdat het tegendeel blijkt komt een stuk sympathieker over.

Overigens is liefde prima te sturen : input -> output.. gedrag van de een, vormt bij de ander een bepaalde prikkel en dus een emotie..
Hoewel het geweldig voelt... het is allemaal vrij goed te ontleden.

Wat ontzettend... romantisch.

Je hebt voor een deel natuurlijk wel gelijk, maar wederom is het geen goede houding om een contact mee aan te gaan, dat blijkt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 07 okt 2011 00:29

een harnas aantrekken en een blikopener geven;) goede formulering;)
sja ik heb er geen probleem mee als zij ook een harnasje heeft.. maar ik wil dan ook de blikopener van haar;)

Begrijp goed het is een heel andere vraag :
*als jij de ware bent wil jij echt bij mij blijven
*dan hoef ik dus weinig moeite te doen om een afspraak met je te krijgen, en jij niet met mij.
*en beiden vinden we alleenzijn gewoon rot..
Waar ik merk dat anderen niet met de vraag rondlopen "ben jij wel even "op zoek" als ik" maar screenen op veel directere persoonszaken. De afstand die jij bvb noemd bij de dame uit engeland, dat ze niet op zoek is.. en dat vind ik meer dan een harnas das een tank die bovendien op je knalt als je dichtbij probeerd te komen.

Wat jij nu trouwens zegt : ver weg, zoekt eigenlijk niet, enzovoorts.. ik ken hen daar steek je inderdaad aandacht in.. maar het zijn juist die gevallen waarvan ik begin te denken ik mag wel eens wat strenger zijn.
Als iemand zegt ben niet op zoek, vind alleen zijn best.. terwijl ik het vreselijk vind.. is een scheef begin, en kun je beter meteen ZELF de keuze maken aan zo iemand niet eens te beginnen, en me dus te beperken tot die mensen die ook zich ook "alleen" voelen.

en kijk : een leuke date/ontmoeting, zelfs een waar niks uitvloeid, is toch een leuke middag.
Gezellig een biosje pakken, of uit eten, of gewoon een bordspelletje bij elkaar thuis..
Zelfs als zoiets bij een keer blijft is dat geen verloren tijd, het is immers leuk.

Maar de onzekerheid tijdens al dat gemail, sms en dergelijke.. vind ik NIET leuk... en ik ben eigenlijk maar met een ding bezig.. wanneer gaan we elkaar nou eindelijk ECHT leren kennen.
Das dus ook waarom ik gekapt ben met datingsites, te weinig mensen denken daar als ik, ik zou meer into blind dates zijn.. (die dan vrijblijvender zijn dan een date die je hebt na maanden mailen)..
wat ook meer rust geeft.. want ipv dat je dan na een date meteen al krijgt (en dus eigenlijk de keuze maakt op hoe iemand online overkomt) kun je dan rustig tien keer afspreken verdeeld over een paar weken.. voor je die stap wel of niet maakt.
En als er geen klik is.. heb je ook geen tijd verspilt.. je had beiden een leuke middag.. en kunt weer verder..
En ja ik hoor wel dat er mensen zijn die via datingsites elke week wel zo'n date hebben... dan denk ik wat doe ik verkeerd dat ik steeds die "moeilijke types" tref die maanden via msn zitten te meuken;))

Verder aangaande die gevoellens : sja stel je hebt een vrouw die in beginsel al voldoet aan enkele basisvoorwaardes
*leeftijd enigzins aansluitend (laten we zeggen ergens tussen de 18 en 30)
*Kwa geloof globaal dezelfde overtuiging
*Even sterk ontevreden met alleen zijn als ik.

Dan zou je als je zo iemand naast mij zet, gevoellens gewoon kunnen laten groeien. Zoiets afketsen omdat je "niks voelt helaas" is dan gewoon dom. Je kunt dan gewoon zeggen jij zoekt iemand ik zoek iemand, we passen redelijk goed, ok we kiezen voor elkaar.
Gevoellens komen dan vanzelf wel... en er zijn zelfs manieren om die werkelijk bij elkaar op te wekken.. want zelfs natuurlijke verliefdheid duurt niet langer dan 4 jaar.. en daarom zijn er daarna zoveel relatietechnieken, om die vonk levend te houden.
Maar die technieken kun je niet alleen gebruiken om een vonk in stand te houden, maar ook om er een op te vormen.

En als je me dan vraagt.. komt dat niet neer op een verstandshuwelijk, ergens wel, maar beter een verstandshuwelijk dan GEEN huwelijk;) en sommige verstandshuwelijken zijn beter (omdat ze weloverwogener worden gekozen) dan natuurlijke.

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 07 okt 2011 09:04

T.A.F.

Even ingaand op de opmerking: als jij de ware bent wil jij echt bij mij blijven
*dan hoef ik dus weinig moeite te doen om een afspraak met je te krijgen, en jij niet met mij.

Volgens mij hebt jij een beetje een verkeerd beeld van het feit dat je 'elkaar moet leren kennen.'
Denk je niet dat het even duurt voordat je elkaar door en door kent en weet dat je elkaars ware bent? Je bent allebei anders, tenminste, niemand is gelijk, en ook nog eens man en vrouw. Verschillend dus. Hoe kan je na 1 min. al zeggen dat je elkaars ware bent? Ken mensen die maanden achter iemand aangelopen hebben maar waarbij de een niet wilde, maar die nu toch samen heel gelukkig zijn.
Is daar de verkeringstijd niet voor, met afspraakjes, goede gespekken etc.? Alleen zijn is zo erg nog niet. En daarom snap ik best als mensen zeggen dat ze het niet erg vinden om alleen te zijn. Oordeel niet te hard over andere mensen, maar ook niet over jezelf.

Verder zou ik je het volgende mee willen geven?
- Count your blessings! Kijk naar de dingen die je wel hebt en geniet daarvan, zonder dat je de hele tijd aan het mokken bent over het feit dat je alleen bent.
- Bid of God een vrouw voor je op je pad brengt, vraag Hem om wijsheid in beslissingen en om je te laten genieten van het leven.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 07 okt 2011 09:44

@ T.A.F Ik wil daar even op inhaken...
De ware hoeft niet perse direct te weillen om de ware te zijn

Gister nog een bruiloft meegemaakt waarvan eerst het meisje nee tegen de jongen gezegd heeft, vervolgens vond meisje jongen wel leuk(of lief ;) ) maar zei de jongen nee.
Uiteindelijk hebben ze nu gister toch écht JA tegen elkaar gezegd.

Dus staar je niet blind op de eenzaamheid van de vrouw.

Daarnaast kan er een vrouw zijn die aan jouw maatstaven voldoet.
-leeftijd
-geloof
-eenzaamheid

Maar dat wil niet zeggen dat jullie bij elkaar passen, er bestaat ook nog zoiets als: karakter, intresses, levenservaring.
Het is geen garantie voor een goed huwelijk!!!!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 07 okt 2011 09:59

M'n man en ik zijn nu een half jaar getrouwd, en toen ik hem voor het eerst leerde kennen vond ik hem vre-se-lijk...en dat is zachtjes uitgedrukt, na een half jaar zag ik 'm weer, en m'n mening was nog net zo, maar hij wilde graag een x met me mee op stap, dus ik heb toegestemd (we gingen met mijn vriendinnnen, dus lol had ik toch wel) en die avond nog is m'n mening veranderd...
't kan vreemd lopen! Haha!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 okt 2011 12:51

Tja T.A.F. ik moet nog steeds erg lachen om je verhaal, en ga er inhoudelijk helemaal niet meer op in.
Want alle tijd die ik stop in het schrijven van een reactie is verspilde tijd omdat je niet met een reactie van anderen, laat staan van mij doet.

Ofwel..., ik wens je heel veel succes en hoop dat de wens die ik voor je gedaan heb ooit uit komt.
k'Heb niet voor niks een muntje voor je in de Trevifontein gegooid :mrgreen: :-oo

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 07 okt 2011 13:45

-Judith- schreef:M'n man en ik zijn nu een half jaar getrouwd, en toen ik hem voor het eerst leerde kennen vond ik hem vre-se-lijk...en dat is zachtjes uitgedrukt, na een half jaar zag ik 'm weer, en m'n mening was nog net zo, maar hij wilde graag een x met me mee op stap, dus ik heb toegestemd (we gingen met mijn vriendinnnen, dus lol had ik toch wel) en die avond nog is m'n mening veranderd...
't kan vreemd lopen! Haha!

haha, ook ik vond m'n man niet meteen geweldig, maar ja, 't kan vreemd lopen :lol:
'k Ben nu al 11 jaar heel gelukkig met hem getrouwd :wink:

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 okt 2011 15:34

Haha, leuk die verhalen! :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”