Zuss schreef:rosalie83 schreef:Zuss schreef:rosalie83 schreef:Zuss schreef:Dat is ook maar jouw interpretatie dat een ongeboren spartelt van de pijn, heb jij daar bewijs voor? Hij beweegt ja, maar waarom?
Ook voor jou geldt: verdiep je maar eens echt goed in de materie!!
Sorry? Wat denk jij, dat ik onvoorbereid mee ga naar een abortuskliniek? Voor jou geld misschien eerst denken voor je iets roept. Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is en dat veel mensen reageren vanuit hun gevoel. (zoals het interpreteren van bewegingen van een vrucht als gespartel van pijn)
Ik ken ook de film 'schreeuw om leven' (zo heet ie geloof ik) waarin zogenaamd te zien is dat een vrucht die wordt geaborteerd zou 'schreeuwen' van pijn. Wie zegt dat het geen gaap is? (ik zeg maar wat)
Zolang dit niet wetenschappelijk bewezen is, ga ik er vanuit dat een vrucht geen pijn voelt.
Met wetenschappelijk bedoel ik dus niet de zgn wetenschappelijke onderzoeken van obscure organisatie als Pro Life, die er geen been in zien abortusartsen te vermoorden.
Het is dus wel (algemeen) wetenschappelijk bewezen dat een ongeboren kindje gevoel heeft! En dat bedoelde ik met dat je je echt goed moet verdiepen in de materie! Dat dat wetenschappelijk bewezen is is gewoon een feit. Daar kan ik ook niets aan doen.
En met hoeveel weken heeft een vrucht gevoel? En ervaart ie dat bewust?
Er gebeurt vanaf moment 1 (bevruchting) al heel veel! Maar ik zal een paar kleine dingetjes voor je op een rij zetten:
In de 4e week ontwikkelen zich de ademhalings- en spijsverteringsorganen, de beenderen, spieren, bloedsomloop, nieren en geslachtsorganen, de huid en zenuwbanen.
In de 5e week beginnen de hersenen vorm te krijgen en zijn er al 2 hersenhelften.
In de 6e week ontstaan o.a. de ogen en klopt het hartje.
In de 7e week kunnen hersengolven al gemeten worden.
In de 10e week werken de meeste van de organen werken al: zoals hart, hersenen, longen, nieren, lever en darmen. En! Hier kan een baby ook al voelen...
In de 17e week kan het kindje horen; het kloppen van het hart van de moeder, rommelen van de maag van de moeder en de stem van de moeder.
In de 20e week hoort het kindje geluiden van buiten, van harde geluiden kan het schrikken, dat merkt de moeder aan dat het kindje soms 'opspringt'.
Etc... Dit is maar een selectie van wat er allemaal gebeurt daar binnen in een baarmoeder...