Het groene lampje in de kerk, onchristelijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 08:45

Pieter schreef:...stond het parkeerterrein reeds mudvol,...

Je hoort ook op de fiets te gaan naar de kerk! De kerk is toch niet 30 km verderop of zo?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 08:48

PeterD schreef:
Pieter schreef:Enkele weken geleden was ik in een gemeente met vrije zitplaatsen. Hoewel ik ruim op tijd (een half uur van te voren) ter plaatse was, stond het parkeerterrein reeds mudvol, en waren alle plekken behalve de voorste paar banken al volledig bezet.

Wat is dat toch dat iedereen achterin wil zitten?

Ik zit graag vooraan, omdat ik dan zo weinig mogelijk mensen voor me heb die me kunnen afleiden.

Achterin zie je natuurlijk veel meer mooie meisjes voor je zitten :mrgreen:... wiens gezicht je dan weer slecht kan zien als ze een flinke hoed op hebben. :(
Ik zit eigenlijk ook liever wat verder naar voren. Maar er zijn mensen die een hekel hebben aan het oog-in-oog zitten met de dominee.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

PeterD

Berichtdoor PeterD » 06 apr 2005 08:52

Ach ja, die meisjes.... Die zoek je dan toch op na de dienst? Misschien schrik je je dan wel wezenloos als de hoed af gaat.

SanderW

Berichtdoor SanderW » 06 apr 2005 08:53

PeterD schreef:Ach ja, die meisjes.... Die zoek je dan toch op na de dienst? Misschien schrik je je dan wel wezenloos als de hoed af gaat.

En gaat er bij jou van binnen een rood lampje branden. :D

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 06 apr 2005 09:09

SanderW schreef:
PeterD schreef:Ach ja, die meisjes.... Die zoek je dan toch op na de dienst? Misschien schrik je je dan wel wezenloos als de hoed af gaat.

Mooie woordspeling!: in de kerk een groen lampje, en buiten de kerk een rood lampje. :mrgreen:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 apr 2005 09:47

Boekenlezer schreef:
SanderW schreef:

Mooie woordspeling!: in de kerk een groen lampje, en buiten de kerk een rood lampje. :mrgreen:

Terwijl ik het helaas vaak andersom ervaar, binnen een rood lampje en buiten een groene :idea:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 apr 2005 12:49

Optimatus schreef:Toch vreemd dat een gloeilamp zoveel discussie teweeg brengt.

Het gaat niet om de gloeilamp ;) Als die er gewoon voor de sier hing was het helemaal geen probleem geweest :)

Achterin zie je natuurlijk veel meer mooie meisjes voor je zitten ... wiens gezicht je dan weer slecht kan zien als ze een flinke hoed op hebben.
Ik zit eigenlijk ook liever wat verder naar voren. Maar er zijn mensen die een hekel hebben aan het oog-in-oog zitten met de dominee.

Hehe. Ik zit altijd op de 2e gellerij, hoog boven de preekstoel... overzicht op de hele kerk, goed zicht op de dominee... en de mooie meiden zitten allemaal ook helemaal boven :) Op de begane grond is de gemiddelde leeftijd 50, op de eerste verdieping 35 en op de tweede verdieping 25 :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anglia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anglia » 08 apr 2005 21:00

Zeg... hoor je nou echt andere dingen boven? Mijn broertje en zusje zitten ook altijd zo te zemelen dat ze boven willen zitten dus ik vroeg me zomaar eens af, misschien hoor je daar een ander preek. Sorry maar ik vind dat allemaal een beetje onzinnig. Betekent niet dat ik altijd heel goed naar de preek luister maar ik heb lekker een opschrijfboekje om in te tekenen als er niks interessants gezegd wordt. :D Oh ja en wij hebben gelukkig geen lampje in de kerk. Alleen maar energieverspilling.
Flowers will not grow but die if they don't get rained on every once in a while.

hahaha
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor hahaha » 13 apr 2005 12:31

Weet je nu wat ik zo typies vind,
is dat zoveel mensen zeggen wat maakt 5 minuten eerder je bed ui nu helemaal uit?
Dan is mijn vraag wat maakt het voor gasten nu uit 5 minuten te moeten wachten voor dat ze een plekje toegewezen krijgen door de koster??????
Bij ons in de kerk hebben we sinds een paar jaar geen lampie meer.
En als er dan vreemde mensen binnenkomen, berreiden ze zich bij wijze van spreken voor op een paar minuten wachten.
Vreemde mensen komen NOOIT een ahlf uur te vroeg omdat ze er OPREKENEN dat er een lampie hangt.
En dan zegt de koster ga maar zitten er is plaats genoeg en dat zitten die gastren de koster een beetje dom aan et kijken, mogen we al zitten?????
Laat ik het voor de laatste maal zeggen vreemde mesen, gasten toeristen houden rekening met een lampje
Het groene lampje is dus ook ABSOLUUT NIET ongsatvrij, maar de normaalste gang van zaken!!!!!!!!!!!!!
.........glashelder..........piiiing

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 13 apr 2005 13:06

Dat nette gasten zo beleefd zijn anderen hun plaatsje niet te ontnemen, betekent niet dat we daarom maar een lampje op moeten hangen. Geef een goede indruk als de koster kan zeggen: ga maar zitten waar je wil!
Kijk mee met de verbouwing van mijn huis: www.huisharry.mijnalbum.nl (wachtwoord: huisharry)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2005 16:22

hahaha schreef:Weet je nu wat ik zo typies vind,
is dat zoveel mensen zeggen wat maakt 5 minuten eerder je bed ui nu helemaal uit?
Dan is mijn vraag wat maakt het voor gasten nu uit 5 minuten te moeten wachten voor dat ze een plekje toegewezen krijgen door de koster??????
Bij ons in de kerk hebben we sinds een paar jaar geen lampie meer.
En als er dan vreemde mensen binnenkomen, berreiden ze zich bij wijze van spreken voor op een paar minuten wachten.
Vreemde mensen komen NOOIT een ahlf uur te vroeg omdat ze er OPREKENEN dat er een lampie hangt.
En dan zegt de koster ga maar zitten er is plaats genoeg en dat zitten die gastren de koster een beetje dom aan et kijken, mogen we al zitten?????
Laat ik het voor de laatste maal zeggen vreemde mesen, gasten toeristen houden rekening met een lampje
Het groene lampje is dus ook ABSOLUUT NIET ongsatvrij, maar de normaalste gang van zaken!!!!!!!!!!!!!

Tja... je geeft alleen maar je eigen ongelijk aan. Het feit dat gasten met die instelling naar de kerk komen geeft al wel wat aan over de reputatie... Het is droevig dat mensen zich al automatisch gaan voorbereiden om 5 minuten wachten. Tegelijk geeft het aan dat het refo's uit andere kerken zijn of mensen die bekend zijn met de reformatorische kerk. Is dat namelijk niet het geval, dan weten ze niet eens waar dat lampje voor is en weten en verwachten ze al helemaal niet dat ze moeten wachten.

Dus zou ik het tegenovergestelde willen zeggen: Mensen, hou rekening met de gasten.

Dat het niet ongastvrij zou zijn mag je beweren maar daar ben ik het niet mee eens. JIJ vindt het niet ongastvrij om anderen te laten wachten zodat jij een mooi plekje hebt.... en dat komt puur omdat je het altijd gewend bent geweest... (en dus is het gewoon geworden.... en anders zou het de afgelopen jaren niet goed zijn gegaan in de kerk... en dat is natuurlijk ondenkbaar)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Anglia
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anglia » 13 apr 2005 18:22

hahaha schreef:Het groene lampje is dus ook ABSOLUUT NIET ongsatvrij, maar de normaalste gang van zaken!!!!!!!!!!!!!

Zo, weet je wel hoe stom het voelt om daar te staan in de hal en door iedereen bekeken te worden alsof je apen uit de dierentuin bent en door niemand gedag gezegd te worden behalve door de koster??? Christelijk hoor.
Flowers will not grow but die if they don't get rained on every once in a while.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 apr 2005 18:39

Daarom hangt bij ons in de kerk, met een lichtend kader eromheen(lamp dus :mrgreen: )

plaatsen vrij....
wel wat banken met een bordje geresveerd, that''s all..

Al begreep ik wel dat de banken bij ons vroeger te koop waren, de hoge banken, grappig....zie je gelukkig niet meer !
Op die banken stond dan ook groot de familienaam!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 06 mei 2005 09:29

Tja wat ook de vraag is, heeft dit nog wel met echt kerk zijn van doen , en is dat wel echt een kerk.

In de Kerk is God de Gastheer. en is die Kerk een plaats van aanbidding en viering(dus geen gehoorzaal) dus respect in het Heilige Huis van de Koning der koningen is totaal op zijn plaats.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 06 mei 2005 16:31

Lichtzwaard schreef:

Tja wat ook de vraag is, heeft dit nog wel met echt kerk zijn van doen , en is dat wel echt een kerk.

In de Kerk is God de Gastheer. en is die Kerk een plaats van aanbidding en viering(dus geen gehoorzaal) dus respect in het Heilige Huis van de Koning der koningen is totaal op zijn plaats.

Maar jouw laaste zin kan prima samen met een lampje hoor!

Terug naar “Archief”